[PRZEGLĄD TYGODNIA] Bezimienny, Keanu Reeves i Geralt wchodzą do...
Nieobecności, nieprzygotowania i wielkie pieniądze – działo się w tym tygodniu.

Rozpoczęliśmy od informacji o wyborze reprezentacji Polski w Fifę 20.
Cała czwórka to bezwględna czołówka polskiej sceny Fify, choć bezsprzecznie największą gwiazdą kadry jest damie – jeden z najlepszych graczy na świecie, na co dzień zawodnik esportowej drużyny AS Romy. Tym co niezmiennie natomiast bawi w całej sytuacji, to że cała inicjatywa odbywa się pod egidą PZPN-u, którego prezes, Zbigniew Boniek dwa lata temu wypowiadał się w taki sposób:
Tylko krowa nie zmienia zdania, jednak mam wrażenie, że powodów tej konkretnej zmiany powinniśmy doszukiwać się w tej wspomnianej powyżej "dużej kasie". To ten czynnik, który nie raz i nie dwa sprawiał już, że krowa przemówiła ludzkim głosem.
Więcej o Fifie 20:
Pamiętacie zapowiedź StarCrafta: Ghost? Nie? Nic dziwnego, bo to jedna z najciekawszych, skasowanych gier Blizzarda. Skradanka i konsolowy exclusive w jednym od twórców Diablo? Na początku XXI wieku to był szok. Szkoda tylko, że grę skasowano, a na wyciek gameplayów czekaliśmy aż do 2020 roku. Lepiej późno niż wcale – oglądajcie:
Więcej filmików do zobaczenia pod tym linkiem.

Szukacie nowej karty graficznej? Nie macie na nią zupełnie pieniędzy? A może do tego nie możecie doczekać się Cyberpunka 2077? No to przed wami niepowtarzalna szansa na wygranie jednego z 77 GPU w wyjątkowych barwach:
No to powodzenia!
Więcej o Cyberpunku 2077:
YouTube zapłacił 160 milionów dolarów Activision Blizzard za wyłączność na transmisje e-sportowe – taką informację otrzymaliśmy we wtorek od Witolda. Tyle pieniędzy ma kosztować platformę trzyletnia wyłączność na streamy z zawodów w Overwatcha (największy priorytet), Hearthstone'a czy Call of Duty.
No cóż, patrząc na to, jak ogromne pieniądze łoży się w streaming – mowa nie tylko o gamingu, ale przede wszystkich platformach takich jak Disney+ czy ESPN+, w które Walt Disney Company pompuje setki milionów dolarów w celu pozyskania praw do serialów, filmów i wydarzeń sportowych – nic mnie już nie zdziwi.

We środę byłem już w drodze na spotkanie z żarłaczem tępogłowym (więcej za chwilę), gdy THQ podało najlepszą informację tego tygodnia – oficjalnie potwierdzono, że remake Gothica powstanie. Ponad 180 tysięcy ludzi zagrało w demo i wypełniło ankietę, w której 94,8% przyznało, że chce pełnej wersji.
Najważniejsze jest jednak to, że wraz z sondą pojawiło się o wiele więcej kwestii, które fani chcieliby zmienić względem wersji demonstracyjnej, a twórcy zapowiedzieli, że będą słuchać swojej społeczności.
Cóż mogę dodać – OBY.

Drugą przyjemną informacją była kondycja finansowa CD Projekt RED i bardzo mocna pozycja firmy na giełdzie. Dość napisać, że studio w pewnym momencie wyprzedziło Orlen i stało się trzecią siłą GPW (pozycję tę utrzymało do końca tygodnia), a w Europie oficjalnie stało się drugą gamedevową siłą – wyżej wyceniany (ale na pewno nie oceniany przez graczy) pozostaje Ubisoft.
Więcej o CD Projekt RED:

W czwartek dla odmiany niezbyt miła wiadomość dla wszystkich odwiedzających PAX East – na targach miało być dostępne grywalne demo The Last Of Us Part II, jednak Sony odwołało swoją obecność ze względu na epidemię COVID-19. Biorąc pod uwagę fakt, iż codziennie z powodu zarażenia koronawirusem giną nowe osoby, aż głupio mi narzekać na to, że nie zobaczę kilku nagrań gameplayu. Szczególnie, że do pojawienia się TLoU 2 już tylko trzy miesiące.
Inna sprawa, że gdyby Naughty Dog nie przesunęło premiery, to w sequel gralibyśmy... już od ubiegłego piątku.
Oczywiście Sony było konsekwentne i odwołało także swój udział na Game Developers Conference w San Francisco. Na imprezie odbywającej się w dniach 16-20 marca nie pojawi się także Facebook.
Ku pokrzepieniu serc – nowy utwór z soundtracku do TLoU II został wykorzystany w dynamicznym motywie z gry na PS4. Wsłuchajcie się. Gustavo znowu to zrobił:
Więcej o The Last of Us Part II:
Po tygodniu obecności na Steamie, Metro Exodus sprzedało się tam w ponad 200 tysiącach egzemplarzy. Dla porównania, jak słusznie w komentarzu pod newsem zauważył DETHKARZ – wg strony PlayTracker, która zlicza sprzedane egzemplarze gier z rozróżnieniem na platformy, przez rok na Epic Games Store rozeszło się nieco ponad 700 tysięcy kopii. W niedzielny wieczór na tym samym serwisie wersja steamowa dobiła do 323 tysięcy. Chyba nikt nie jest zdziwiony?
PS A ja właśnie odpaliłem Exodus za pośrednictwem GeForce Now i byłem w szoku – jak to dobrze działa!
W czwartek mogłem podzielić się z wami moimi wrażeniami z ogrania wczesnej wersji Maneatera – RPG z rekinem w roli głównej. Było całkiem przyjemnie – SZCZEGÓŁY TUTAJ.
Na piątek przypada cotygodniowy "Kącik Geralta"(*). Bez przedłużania i rozpisywania się więc – oto wszystkie newsy dotyczące całego uniwersum Wiedźmina:
(*) tytuł wciąż roboczy, podsyłajcie propozycje w komentarzach
Techland rozpoczął obchody 5. urodzin Dying Lighta – z tego względu wypuścił patch, w którym dodano zupełnie nowy poziom trudności dla wszystkich, którzy chcą, by gra była bardziej spacerkiem niż parkourem. My natomiast postanowliśmy przypomnieć wam naszą recenzję z 2015 roku (choć na Facebooku początkowo napisałem, że z 2005...).
Oczywiście Dying Light nie był grą idealną, ale chyba wszyscy pamiętamy pierwsze spotkanie z Przemieńcem(*):
(*) ja pamiętam jeszcze nudności, jakie wywoływał u mnie... zbyt gwałtowny i intensywny parkour. Wiem, brzmi komicznie.
Pamiętacie jeszcze akcję z grami Activision Blizzard znikającymi z GeForce Now? No cóż, w ślady za twórcami Diablo poszła inna firma ze słabym PR-em – Bethesda wycofała większość gier z usługi. W tym świetle jeszcze ciekawiej wygląda news o tym, że Cyberpunk 2077 będzie dostępny do grania w chmurze Nvidii już w dniu premiery.
Dlaczego studia coraz częściej wycofują gry z usługi? Próbę wyjaśnienia tego zjawiska podjął się DaeL w komentarzu pod newsem:
Moim zdaniem wielcy wydawcy zaczynają patrzeć na GeForce Now nie jak na usługę, którą jest w tej chwili, ale na usługę, którą MOŻE się dopiero stać. Wyobraźmy sobie, że na przykład że za 5 lat 50% gier pecetowych jest uruchamianych przez tę GeForce Now... Kto w takiej sytuacji zagwarantuje, że nie założą własnego sklepu? Albo nie wyciągną ręki do devów i wydawców mówiąc "chcesz być obsługiwany, to dziel się zyskami ze sprzedaży gier"? Żaden monopol nie wygląda strasznie w fazie start-upu...
Jeśli nie wiecie, czym właściwie GeForce Now jest, to odsyłam do tego newsa.
Dodatkowo informuję, że wkrótce na cdaction.pl pojawi się obszerny test możliwości usługi – sprawdzimy zarówno to, czy warto w ogóle tracić czas na wersję darmową, jak i to, na ile opłacalne jest wykupienie abonamentu (25 zł na miesiąc przy rocznym zobowiązaniu).
Więcej o GeForce Now:

W niedzielne popołudnie gruchnęła wiadomość o premierze Baldur's Gate III. Hasbro "wygadało się", że gra pojawi się w 2020 roku i to w dodatku we wczesnym dostępie na Steamie. Oby obyło się bez obsuwy, za dużo tego w ostatnim czasie.
Na koniec tygodnia tradycyjnie – topka Steama. Na szczycie, bez zaskoczenia, nowe Diablo:
To by było na tyle, jeśli chodzi o "Przegląd tygodnia". Idę się kurować, bo choróbsko złapało, a właśnie zaczyna się tydzień dedlajnowy... Do przeczytania za tydzień!
Dotychczasowe odsłony cyklu:
W CD-Action jestem od 2016 roku, wcześniej publikowałem m.in. w Przeglądzie Sportowym. W redakcji robiłem chyba wszystko – byłem sprzętowcem, prowadziłem działy info i zapowiedzi, szefowałem newsroomowi, jak i całej stronie. Następnie bezpieczną przystań znalazłem w social mediach, którymi zajmowałem się do końca 2022 roku, gdy odszedłem z CDA. Nie przestałem jednak pisać – wciąż możecie mnie więc czytać: zarówno na stronie www, jak i w piśmie.