Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Cyberpunk 2077: Scenariusz gry to kilka „grubych tomów”

Witold poniedziałek, 2 grudnia 2019, 13:05 News

To takie przypomnienie, jeżeli zapomnieliście, że gra będzie erpegiem.

Chociaż po nowej grze CD Projekt Red oczekujemy naprawdę wiele, chyba wszyscy zgodzimy się co jednego – musi mieć świetną historię. W końcu trzeci Wiedźmin porwał tłumy przede wszystkim swoją warstwą narracyjną (bo nikt mi nie wmówi, że sama rozgrywka wystarczyłaby do zdobycia takiej popularności), sprawiając, że szczerze zaangażowaliśmy się w misję Geralta, przywiązując się do poszczególnych postaci. Cyberpunk więc może zawieść w każdym innym aspekcie, ale nie w tym.

Nie będzie to dla nikogo zaskoczeniem, iż sami developerzy są doskonale tego świadomi. Odpowiedzialny za fabułę w grze Marcin Blacha w rozmowie z INN Poland uspokoił fanów, którzy mogli w to wątpić. Przede wszystkim zaznaczył, że Cyberpunka od Wiedźmina różni skala – ten drugi skupia się na „małych ludzkich dramatach”, gdy w tym drugim świat jest jednym z bohaterów, a postaci są postawione w opozycji do niego. Stąd znajdziemy tutaj więcej postaci wewnętrznie rozdartych. Blacha wskazał za przykład m.in. więźnia, który stara się zrealizować cel swojego życia podczas jednego tylko dnia, kiedy akurat wychodzi na przepustkę.

Rzeczą, na podstawie której ocenia się wygodnie scenariusz gry, jest jego objętość. Pytanie nie jest jednak znowu takie łatwe – w końcu nie istnieje jeden dokument zawierający całość, wszystko jest rozdzielone na krótsze teksty, arkusze kalkulacyjne etc. Blacha nie podliczał jeszcze dokładnie tego wszystkiego, jedynie „starał się zorientować, z jakim rzędem wielkości ma do czynienia”. Jak mówi:

Wyszło mi, że napisaliśmy dwa grube tomy książki samych dialogów i kolejne dwa tomy komentarzy reżyserskich do nich. Tekstów, które nie zostaną nagrane, będzie drugie tyle, a słów w dokumentacji do gry nie sposób policzyć, jednak było ich mnóstwo

Nie pytajcie, co developerzy rozumieją jako „grube tomy”, ale szybka matematyka pozwala dojść do tego, iż łącznie jest ich ponad osiem. Bez wątpienia będzie więc co czytać (oraz słuchać) – i to jest chyba najważniejsze.

Cyberpunk 2077 będzie miał premierę na pecetach, PS4 i Xboksach One 16 kwietnia 2020.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
przedwczoraj, 5:28   ArekJakub
Cyberpunk będzie krótszy od Wiedźmina ? Znaczy brakło im pomysłów gdzie jeszcze można wpakować jakieś pytajniki ?
wtorek, 3 grudnia 2019, 18:01   Draagnipur
Naprawdę jestem bardzo ciekawy pierwszych recenzji. Balkonik jest tak nadmuchany, że może być wielkie pier..cie. To, że CP będzie krótszy niż W3 jest dla mnie ogromną wadą, ponieważ nie przechodzę gier więcej niż raz. ME jest tu jedynym wyjątkiem. W związku z czym nie interesuje mnie, że gra za każdym razem będzie inna (serio? Jedzie mi tu czołg?). Ja dalej podtrzymuję, że w tej chwili fantasy jest w większym gazie niż SF.
wtorek, 3 grudnia 2019, 14:23   cali
* Keanu Reeves chciał więcej dialogów dla jego postaci więc dostał.
wtorek, 3 grudnia 2019, 14:22   cali
Wszytko co zostało spisane, potwierdza tylko premierę Cyberpunk 2.
wtorek, 3 grudnia 2019, 6:58   mrocznycyc
A ja się nie rozczaruję, bo nie mam żadnych nadmuchanych oczekiwań wobec CP. Obstawiam dobrą grę, poprawną, ale nie urzekającą jak chociażby Wiedźmin.
wtorek, 3 grudnia 2019, 0:44   Jamal
"ten drugi skupia się na „małych ludzkich dramatach”, gdy w tym drugim świat jest jednym z bohaterów"
What? To który jest który?
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 22:03   Darku22
@lastmanstanding Tylko w Outer Worlds, bardzo słabo widać decyzję wyborów. Ludzie w "OW" mają chyba sklerozę, pomagasz im spoko, zniszczysz ich miasto/iinfrastrukturę/zabijesz ludzi? odpowie Ci dwiema linijkami tekstu i dalej już znowu będzie miał z tobą sztamę. Poza tym questy są strasznie nudne, pograłem z 15h i wydawało mi się, że każde zadanie jest kopią poprzedniego, aha i po 10h miałem 100% retoryki i wygrywałem wszystkie rozmowy, troche to słabe.
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 19:35   _Rincewind
"Lovelyy" [głosem Valeery the Hollow z Hearthstone]
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 17:40   deanambrose
Ostatnio coś było, że CP będzie znacznie krótszy od Wieśka, ale będzie bardziej rozbudowany pod względem różnych ścieżek także nie ma czego się obawiać.
poniedziałek, 2 grudnia 2019, 16:32   skurczybyczek666
@Witold:
"się co jednego" - zjadłeś "do".

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Cyberpunk 2077: Monetyzacja w multiplayerze będzie „rozsądna” ; gra weszła w ostatnią fazę produkcji [WIDEO]

News
poniedziałek, 25 listopada 2019

cyberpunk-2077-monetyzacja-w-multiplayerze-bedzie-rozsadna--gra-weszla-w-ostatnia-faze-produkcji-wideo Oprócz tego twórcy przyznają, że nie widzą w nowym Half-Lifie żadnego zagrożenia.

Komentarzy:
10

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
8

Pozdrowienia z Portsmouth. Przyjechałam randkować, a zamiast tego siedzę i pracuję! Ale przynajmniej mogę popatrzeć na urocze cyfrowe zwierzaki.

Komentarzy:
1

Myśl na dziś: Wszystko, co wpiszecie w pasku zapytania, będzie wykorzystane przeciwko wam w reklamie kontekstowej.

Komentarzy:
2

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
7

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z