Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITCyberpunk 2077: CDP zapowiada ludzkie podejście do pracowników

Ninho niedziela, 19 maja 2019, 20:37 News

Jeśli pojawi się crunch, to pracownik wciąż ma być na pierwszym miejscu.

W rozmowie z Jasonem Schreierem z serwisu Kotaku, współzałożyciel CD Projektu Marcin Iwiński zapowiedział, że studio stara się zmienić podejście do pracowników na bardziej ludzkie:

Jesteśmy znani z tego, że traktujemy graczy z szacunkiem. Chciałbym jednak, byśmy byli znani także z tego, że w podobny sposób podchodzimy do naszych pracowników. 

Dlatego też w CD Projekt Red polityka crunchu ma ulec zmianie – jeśli pojawi się potrzeba siedzenia po godzinach, to każdy z developerów będzie miał możliwość odmowy pracy wieczorami czy w weekendy. Iwiński, cytowany przez Kotaku, zauważa, że pracownicy zostali poinformowani o tym, że w trakcie produkcji Cyberpunka 2077 pojawią się momenty, gdy trzeba będzie pracować ciężej – jako przykład podał moment przygotowywania dema gry na potrzeby ubiegłorocznego E3. Crunch ma się jednak wiązać z bardziej ludzkim podejściem do pracowników. – Jeśli ktoś będzie potrzebował czasu wolnego, to go dostanie – zastrzega współżałożyciel studia.

Nie padły konkretne założenia czy obietnice, jednak Iwiński wyraził nadzieję, że publiczne oświadczenie z jego strony sprawi, że developerzy będą chętniej mówili bezpośrednim przełożonym o braku chęci pracy ponad miarę. Schreier wyjawił jednak, że po głośnej publikacji na temat powstawania Anthema, zgłosiło się do niego także czterech byłych pracowników CD Projekt Red. Niektórzy twierdzili, że wszystko to, co opisał w tamtym artykule, można niemal jeden do jednego odnieść wobec dotychczasowej produkcji Cyberpunka 2077. Inna sprawa, że część developerów zaznaczała, że nie wszystcy póki co zmuszeni byli do wytężonej pracy – problem ten przed poprzednim E3 dotyczył głównie osoby odpowiedzialne za kontrolę jakości, oprawę i kwestie technologiczne gry. Trzeba przy tym także zaznaczyć, że CD Projekt Red płaci developerom za nadgodziny – praca wieczorami i w nocy to 150% stawki godzinowej, podczas gdy 200% dniówki dostaje każdy, kto w studiu stawi się w weekend.

Koniec końców zapowiedziano, że wszystkie zmiany zachodzące w firmie mają zapewnić, że końcowe etapy pracy nad nową grą studia mają być zdecydowanie zdrowsze dla kadry, niż te podczas finalizowania produkcji Wiedźmina 3. Data wydania Cyberpunka 2077 nie jest jeszcze znana, jednak w sieci pojawiły się plotki, jakoby CD Projekt Red miał podać ją do wiadomości podczas konferencji Microsoftu na tegorocznym E3.

 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: CD Projekt, RPG, CD Projekt RED, CD Projekt,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 22 maja 2019, 21:00   mef666
Na szczęście, po wymianie "wadliwej" kadry, daje się to spiąć i popchnąć w dobrym kierunku ;) Dobra rzecz - odświeza rynek pracy :P
środa, 22 maja 2019, 20:58   mef666
Są 2 strony tego zamieszania. Przezylem to nie jeden raz i jakoś nie mam specjalnie zazaleń do firm bo chyba tylko jedna byla po prostu z gruntu zle zarzadzana od podstaw. Z mojego punktu widzenia, majac juz któryś zespół w karierze - Firmy na początku zakładają dobrze (w liczbach), pracownicy mają piękne warunki i czas na wszystko. Jak przychodzą terminy to się okazuje, ze zaledwie połowa pracowników wyrabia KPI a reszta (zepsuta) zbytnim rozdawnictwem czasu się nie wyrabia. Tyle.
poniedziałek, 20 maja 2019, 20:51   johan
czyli premiera w 2077
poniedziałek, 20 maja 2019, 20:23   mbwrobel
"Nie wszystcy" - to ilu to będzie? Poprawcie, bo mi słownik gnije na półce.
poniedziałek, 20 maja 2019, 14:29   d3xt3r3k
Hehe będzie możliwość tylko pamiętaj, że jak skorzystasz to pierwszy jesteś do zwolnienia ;)
poniedziałek, 20 maja 2019, 13:28   Mathius
@Skelldon Możesz namiary na ten artykuł podać? Z chęcią sam przeczytam :)
poniedziałek, 20 maja 2019, 12:28   Olorin
"Pracownicy wiedzą na co się piszą".
W zasadzie trochę g*wno prawda, bo te nadgodziny i generalna organizacja pracy to nie jest normalna rzecz i dałoby się jej spokojnie uniknąć. Problemem jest to z jakich osób stworzony jest zespół menadżerów i ogółem headów. Podejście w stylu "mamy pomysł, róbmy go na 100%, jak wpadnie inny to robimy zwrot o 180 stopni" występuje praktycznie w każdej firmie gameDevowej, a gdyby takie samo podejście zastosować w dowolnej innej branży, łapaliby się za głowę.
poniedziałek, 20 maja 2019, 12:19   michałedek
ale taka to specyfika tej pracy, którą należy jak najbardziej walczyć.
poniedziałek, 20 maja 2019, 12:17   michałedek
Tytuł tego artykułu skojarzyło mi się ze zwrotem - ludzki pan. A tak na poważnie nie znam się na dewelopingu, ale z tego co się orientuję, częścią tej branży zjawisko crunchu jest wpisane w ten zawód. Pracownicy wiedzą na co się piszą. Przynajmniej Redzi nie zaklinają rzeczywistości i (w co chcę wierzyć) uczciwie płacą za nabite nadgodziny, co nie jest oczywiste, bo bywało już, że wiele firm robiło różne przewałki, min. wymuszając obecność w pracy szantażem. Nie twierdzę, że crunch powinien mieć miejsce,
poniedziałek, 20 maja 2019, 10:51   Piewca
Arathodin gdzieś widziałem artyjkuł że winne jest głównie złe zarządzanie. Na początku procesu produkcyjnego jest duzo czasu na wszystko i nikt nikogo nie goni, nie przestrzega się terminówa gdy zbliża sie termin wydania gry albo dema zaczyna sie nerwówka i crunche bo okazuje się że studio jest 3 miesiące do tyłu z praca

O autorze

Ninho
Ninho
Redaktor prowadzący dział Info i szef newsroomu cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Przeczytać (lub usłyszeć, bo przygotowaliśmy również wersję audio) powinni go zarówno gracze, jak i developerzy.

Komentarzy:
14

Pecety z serii Trident gabarytami przypominały zawsze konsole obecnej generacji. Stąd też moje zdziwienie, gdy do redakcji zawitał Trident A – sprzęt jeszcze bardziej bezkompromisowy, tak pod względem specyfikacji, jak i rozmiarów.

Komentarzy:
3

Przepracowany tester nie zauważa buga, scenarzysta z łapanki pisze brednie, a support nie odpowiada na nasz problem, bo właśnie został zwolniony. Gry to poważny biznes z poważnymi problemami, wobec których bywamy bezbronni. Oręża mogą wkrótce dostarczyć związki zawodowe.

Komentarzy:
7

20-osobowy zespół, kilkadziesiąt wyjazdów do Czarnobyla, 114 lustrzanek, ponad 3000 wspierających na Kickstarterze, 200 tysięcy wpłaconych dolarów. Duże liczby i nie mniejsze oczekiwania – oto Chernobylite.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z