1
11.08.2023, 15:15Lektura na 2 minuty

Rockstar Games przejmuje twórców popularnych modów do GTA V

Cfx.re znane jest z modyfikacji do GTA V oraz Red Dead Redemption. Od teraz będzie oficjalnie pracować dla Rockstara.


Krzysztof „Gwint” Jackowski

Przyznajcie się, kto z was oglądał na Twitchu bądź samodzielnie zagrywał się w GTA RP? Jeżeli wasza odpowiedź jest pozytywna, to zapewne kojarzycie FiveM. Modyfikacja do jednej z największych gier w historii swoje szczyty popularności osiągała w trakcie pandemii i cały czas jest ochoczo wykorzystywana przez wielu graczy.

Za jakość tego moda oraz jego odpowiednika do Red Dead Redemption 2 w postaci RedM odpowiada zespół Cfx.re. Sukces obu programów nie mógł przejść niezauważenie pod radarem Rockstara, który ogłosił, że zespół za nie odpowiedzialny od teraz staje się częścią gwiazd rocka.


W ciągu ostatnich lat z entuzjazmem obserwowaliśmy, jak twórcza społeczność Rockstara znalazła nowe sposoby na rozszerzenie możliwości Grand Theft Auto V i Red Dead Redemption 2, szczególnie poprzez tworzenie dedykowanych serwerów roleplay. Aby jeszcze bardziej wesprzeć te wysiłki, niedawno rozszerzyliśmy naszą politykę dotyczącą modów o oficjalne włączenie tych stworzonych przez społeczność twórców RPG.


Rockstar Games

Swoje trzy grosze specjalnym komunikatem dołożył sam zespół Cfx.re, dziękując za możliwość dalszego rozwoju.


Z wielką radością ogłaszamy, że Cfx. re, zespół odpowiedzialny za projekty FiveM i RedM, został oficjalnie częścią Rockstar Games! Jest to ogromny krok naprzód w rozwoju i okazja do współpracy z Rockstar Games, aby rozwijać platformę FiveM i otaczającą ją społeczność twórców.


Cfx.re

Można to uznać za swojego rodzaju krok milowy Rockstara, jeśli chodzi o jego relację ze społecznością tworzącą modyfikacje do ich gier. Bardzo głośnym echem odbiła się sytuacja związana z remasterem trylogii Grand Theft Auto. Wówczas Rockstar pod groźbą pozwów sądowych nakazywał usuwanie modów do GTA 3, Vice City i San Andreas przez ich twórców. Powodem było wydanie wcześniej wspomnianej „odświeżonej” edycji trzech kultowych gier, które zostały (słusznie zresztą) zbesztane zarówno przez graczy, jak i recenzentów.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów346

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze