Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITFinal Fantasy VII: Sztuczna inteligencja pracuje nad wersją HD

rajmund poniedziałek, 7 stycznia 2019, 18:51 News
pc

I zapewne uwinie się z nią szybciej niż Square Enix ze swoim remakiem.

Popkultura pokazała nam wiele scenariuszy, w których sztuczna inteligencja przejęła kontrolę nad światem wskutek nieuwagi, bezmyślności lub po prostu zwykłej ludzkiej głupoty. Ale co by było, gdyby do końca naszego gatunku miała doprowadzić miłość do gry komputerowej? Wszystko zaczęło się bardzo niewinnie: fan Final Fantasy VII po prostu chciał odświeżyć sobie klasyczną pozycję z dzieciństwa. Nie chciało mu się dłużej czekać na przekładany od lat oficjalny remake, więc zakasał rękawy i wziął się do roboty...

Podobny scenariusz przerabialiśmy już niedawno na przykładzie Dooma i Morrowinda. Tym razem niejaki CaptRobau wykorzystał uczenie maszynowe i program Gigapixel, aby przeskalować prerenderowane tła z oryginału o 400%. Efekt końcowy może nie robi aż takiego wrażenie jak wspomniana produkcja id Software upiększona przez Super Resolution, ale wciąż wygląda znacznie lepiej niż dostępna od paru lat w dystrybucji cyfrowej reedycja, w której jedynie podbito rozdzielczość.

Oto próbka tego, co nas czeka w odnowionej wersji:


(Kliknij, aby powiększyć)

Final Fantasy VII Remako HD Field Mod jest wciąż w produkcji. Sztuczna inteligencja zarywa kolejne noce nad odpicowywaniem przygód Clouda i spółki – zgodnie ze słowami jej opiekuna potrzebuje jeszcze tygodnia lub dwóch na ukończenie prac. Co ciekawe, w temacie założonym przez oryginalnego twórcę moda zabrał głos inny autor, przygotowujący własną przeróbkę gry w oparciu o technologię ESRGAN (znaną nam już z odnowionego Morrowinda). Efekty pracy obu AI porównacie TUTAJ. Może właśnie o takie rzeczy będą się spierać sztuczne inteligencje, zanim rozpętają wojnę o Ziemię?

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 11 stycznia 2019, 8:46   Driggooziz
@bod33k @Dragantis - Mam nadzieję, że nie jesteście przedstawicielami "PC Master Race", bo wasze komentarze całkowicie podważają twierdzenie "60 FPS/4K only" :D
wtorek, 8 stycznia 2019, 16:02   Windcaller
Dla tych co nie słyszeli - Square Enix ok. rok temu wyrzuciło cały postęp nad FFVII remake do kosza i zaczęło od nowa. Wszystkie screeny i trailer jakie widzieliśmy nie są aktualne i gra nie będzie tak wyglądać, nie ma co się spodziewać remake'u przed premierą PS5 moim zdaniem.
wtorek, 8 stycznia 2019, 9:38   Buzyn
Dajcie mi to na switcha! (najlepiej wszystkie części)
wtorek, 8 stycznia 2019, 3:51   Galbraith
@kamil999666 bardzo dobrze, że go nie przenieśli (jeśli piszesz o ff7).
wtorek, 8 stycznia 2019, 0:27   Tommygun2
@pawel0482 kwestia czasu
poniedziałek, 7 stycznia 2019, 23:34   Loctus
Tła bardzo ładnie zrekonstruowane choć efektu plasteliny się nie uniknie. AI również nie zbuduje modeli postaci i ich nie oteksturuje a to by się przydało jeśli mają zamiar przylepić temu zasłużoną etykietę HD
poniedziałek, 7 stycznia 2019, 22:55   bod33k
Dalej nie widzę różnicy więc chyba jestem ślepy. Wybaczcie, kocham FFVII od dnia premiery, byla to jedna z moich pierwszych gier w ogóle, przeszedłem ja chyba z 3 razy z czego raz ubijając wszystkie weapony (czy jak one sie tam nazywaly) zdobywając wszystkie materie i chocobosy, ale abym wrócił do tej gry potrzebne mi cos więcej niż wygladzenie tekstur. Remake którym zajawilo mnie Square jest dla mnie ciekawszy niz to.
poniedziałek, 7 stycznia 2019, 22:48   pawel0482
Od dawien dawn jest mod do Final Fantasy VII, zwie się FacePalmer i robi to samo co ta "super giga ultra sztuczna inteligencja" XD także sorry ale przeskalować pliki png, jpg to nie problem, znajdźcie sztuczną inteligencję która od zera przeobi wszystkie modele 3d w grze czyli postacie, pojazdy, monstra itd :)
poniedziałek, 7 stycznia 2019, 22:03   kamil999666
Ale podłogę mógł zostawić nieprzeskalowaną, teraz wydaje się zbyt czysta. Skalowanie jest tak dobre że mimo braku pikselozy, niektórzy nie widzą różnicy. To dobrze bo oznacza że mod nie rujnuje artystycznej wizji gry (w przeciwieństwie to podobne dzieła dla FF IX). Jak już AI skończy prace to tylko jeszcze dograć FF VII Reunion http:forums.qhimm.com/index.php?topic=14914.0 i można ze spokojem czekać na Judgment Day. Szkoda tylko że autorzy spolszczenia na PSX nie przenieśli go na PC :(
poniedziałek, 7 stycznia 2019, 22:02   aRo
Po prawej stronie obrazka widać różnicę, z lewej już mniej. Tak czy siak, na pewno będzie ciut ładniejsze niż oryginał, więc cel spełniony.

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje dobrą godzinę. Nawet 9kier raz na jakiś czas odpala mainstreamowe gry.

Komentarzy:
1

Całe lata już minęły od ostatniej naprawdę dobrej gry single player z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Wygląda jednak na to, że znów się doczekaliśmy, a Fallen Order będzie jednym z ważniejszych tytułów tego roku. Przekonałem się o tym, przechodząc pokaźny jej fragment na specjalnym pokazie, jaki Electronic Arts zorganizowało w Los Angeles.

Komentarzy:
29

Myśl na dziś: W związku z obecnymi cenami warzyw wegetarianie wracają do jedzenia mięsa.

Komentarzy:
1

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
10

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z