Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITPierwszy Doom stał się piękniejszy niż kiedykolwiek dzięki sztucznej inteligencji

rajmund środa, 19 grudnia 2018, 19:18 News

Oto kolejny argument za tym, byśmy zaprzyjaźnili się z AI.

Wygląda na to, że zanim sztuczna inteligencja wkroczy na absolutnie każdą płaszczyznę naszego życia i ostatecznie przejmie kontrolę nad światem, najpierw upiększy nam kilka ulubionych gier. Dopiero co zachwycaliśmy się Morrowindem odpicowanym dzięki dobrodziejstwom AI, tymczasem w bardzo podobny sposób ulepszono również klasycznego Dooma.

Użytkownik forum Doomworld skrywający się pod pseudonimem hidfan postawił przed sobą nie lada wyzwanie. Wykorzystując napędzane przez sztuczną inteligencję narzędzie Nvidii Super Resolution, podbił rozdzielczość oryginalnych tekstur z Dooma aż ośmiokrotnie. Następnie ponownie je zmniejszył, aby współpracowały z silnikiem gry i zachowały charakterystyczny styl oryginału. Jak sam zaznacza, nie był to jednak proces do końca zautomatyzowany i wymagał od niego nieco więcej pracy.

Tu i tam pojawiły się niestety niechciane piksele, niezbędne okazało się też oczyszczenie grafik z szumów. Do tego poprawiłem nieco kontrast, rozjaśniłem niektóre detale, a inne przyciemniłem. To też wymagało pewnego oczyszczenia, aby kolory tekstur się zgadzały.


Powstała w ten sposób paczka tekstur w HD jest wciąż rozwijana (obecna wersja ma numer 0.95), już teraz jednak zachwyca fanów Dooma z całego świata. Popatrzcie sami na efekt końcowy:


(Kliknij, aby powiększyć)

 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 21 grudnia 2018, 7:11   longin
A zapytaj na forum wideo jak upscalowac film zripowany z dvd do fullhd a powiedza i beda upierac sie, ze sie nie da bo powstanie sieczka pikseli. Niektorzy zatrzymali sie mentalnie na latach 90tych i algorytmach z lat 80tych
czwartek, 20 grudnia 2018, 17:57   dracon2002
@Arturspeed1 Kod z pisma aktywujesz na kody.cdaction.pl a potem kod bonusowy do WoT aktywujesz na ich stronie.
czwartek, 20 grudnia 2018, 17:45   Arturspeed1
Hej jak skorzystać z kodu z CD action do Wot?
czwartek, 20 grudnia 2018, 15:09   Pan Dzikus
To może w końcu doczekam czasów, gdy Doom będzie wyglądał tak. https:www.geek.com/games/classic-doom-screenshot-undergoes-8-day-hd-remaster-in-photoshop-1540067/
czwartek, 20 grudnia 2018, 11:41   devalion
Zwykły algorytm daje taki efekt? Jestem zdoomiony.
czwartek, 20 grudnia 2018, 11:28   kugron
@SiwyMar
O nie. AI nas zgładzi podmieniając tekstury do DOOMa. Jesteśmy zgubieni.
czwartek, 20 grudnia 2018, 11:08   SiwyMar
Ludzie stworzyli AI i "pierwsze" co im przyszło do głowy, to wykorzystać ją do upiększania DOOMa. Skynet, Agent Smith, T-1000, Shodan... ciekawe jak nazwiemy za parę lat wychowaną przez nas zagładę ludzkości. ;)
czwartek, 20 grudnia 2018, 8:49   Dyzio19
No to teraz Heroes 3 z dodatkami i nikomu aden remake nie jest potrzebny ;)
czwartek, 20 grudnia 2018, 8:07   mbwrobel
No cóż - trzeba będzie DOOM-a odkurzyć. Wygrałem go kiedyś w konkursie CD Action :)
czwartek, 20 grudnia 2018, 6:45   M4ciejWzgarda
Ja na przykład grałem w DOOMa bez modów w 2k na 24 calowym monitorze i miałem dobre odczucia

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Doom: Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałby pierwszy Doom wydany w 2019 roku? [WIDEO]

News
wtorek, 7 maja 2019

doom-czy-zastanawialiscie-sie-kiedys-jak-wygladalby-pierwszy-doom-wydany-w-2019-roku-wideo Cóż, najpewniej zupełnie inaczej niż to sobie wyobrażają autorzy tego moda, jednak wciąż warto to zobaczyć.

Komentarzy:
15

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
19

40 lat temu frachtowiec kosmiczny USCSS Nostromo otrzymał sygnał pochodzący z księżyca o oznaczeniu kodowym LV-426. Komputer pokładowy, nazywany Matką, wybudził załogę, która zdecydowała się sprawdzić sygnał...

Komentarzy:
6

Zmarł ponad pół wieku temu. Był żołnierzem i dezerterem, głosem pokolenia i ucieleśnieniem rebelii. Duszą Night City. Zapłacił za to słuszną cenę.

Komentarzy:
9

Zarząd CD Projektu miał przez chwilę aż dwadzieścia dwa miliardy powodów do radości.

Komentarzy:
11

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z