17
19.12.2018, 19:18Lektura na 2 minuty

Pierwszy Doom stał się piękniejszy niż kiedykolwiek dzięki sztucznej inteligencji

Oto kolejny argument za tym, byśmy zaprzyjaźnili się z AI.


Jakub „rajmund” Gańko

Wygląda na to, że zanim sztuczna inteligencja wkroczy na absolutnie każdą płaszczyznę naszego życia i ostatecznie przejmie kontrolę nad światem, najpierw upiększy nam kilka ulubionych gier. Dopiero co zachwycaliśmy się Morrowindem odpicowanym dzięki dobrodziejstwom AI, tymczasem w bardzo podobny sposób ulepszono również klasycznego Dooma.

Użytkownik forum Doomworld skrywający się pod pseudonimem hidfan postawił przed sobą nie lada wyzwanie. Wykorzystując napędzane przez sztuczną inteligencję narzędzie Nvidii Super Resolution, podbił rozdzielczość oryginalnych tekstur z Dooma aż ośmiokrotnie. Następnie ponownie je zmniejszył, aby współpracowały z silnikiem gry i zachowały charakterystyczny styl oryginału. Jak sam zaznacza, nie był to jednak proces do końca zautomatyzowany i wymagał od niego nieco więcej pracy.


Tu i tam pojawiły się niestety niechciane piksele, niezbędne okazało się też oczyszczenie grafik z szumów. Do tego poprawiłem nieco kontrast, rozjaśniłem niektóre detale, a inne przyciemniłem. To też wymagało pewnego oczyszczenia, aby kolory tekstur się zgadzały.



Powstała w ten sposób paczka tekstur w HD jest wciąż rozwijana (obecna wersja ma numer 0.95), już teraz jednak zachwyca fanów Dooma z całego świata. Popatrzcie sami na efekt końcowy:


(Kliknij, aby powiększyć)

 


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów1806

Obserwujących9

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze