około 5 godzin temuLektura na 2 minuty

Ujawniono fragment skasowanej gry w uniwersum Dungeons & Dragons. Project Dante był rozwijany przez 3 lata

Wizards of the Coast skasowało produkcję, zanim ta w ogóle została zapowiedziana.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Portal MP1st ujawnił niepublikowany wcześniej fragment rozgrywki ze skasowanej gry osadzonej w uniwersum Dungeons & Dragons. Projekt był realizowany przez Hidden Path Entertainment – studio, które wcześniej współpracowało z Valve przy produkcji Counter-Strike’a: Global Offensive.

Nieujawniany dotąd tytuł, tworzony we współpracy z Wizards of the Coast, nosił roboczą nazwę Project Dante i został anulowany w 2023 roku. Do sieci trafił 10-minutowy materiał przedstawiający wczesną wersję rozgrywki. Choć wyraźne jest to, że gra była jeszcze na początkowym etapie produkcji, widać też spory nakład pracy – szczególnie pod względem przedstawionego krajobrazu. Całość można obejrzeć na stronie wspomnianego portalu lub w filmie analizującym materiał, przygotowanym przez Nerd Immersion. Na MP1st opublikowano również grafiki koncepcyjne.

Widoczny w materiale tekst sugeruje, że klip pochodził z portfolio osoby odpowiedzialnej za muzyczne aspekty projektu. Według MP1st prace nad grą trwały około trzech lat. Data anulowania Project Dante pokrywa się z wcześniejszymi doniesieniami z 2023 roku, kiedy to Wizards of the Coast miało anulować co najmniej pięć gier w ramach reorganizacji swoich planów wydawniczych.

Obecnie Wizards of the Coast rozwija kilka nowych tytułów osadzonych w świecie Dungeons & Dragons – głównie za sprawą ogromnego sukcesu, jakim okazało się Baldur’s Gate 3. Wiadomo już o kilku projektach, w tym o Project Baxter – grze-usłudze tworzonej przez studio Starbreeze (znane z serii Payday) na Unreal Enginie 5, a także o niezapowiedzianym jeszcze tytule studia Giant Skull, na którego czele stoi reżyser Star Wars Jedi: Fallen Order.

Nie wszystkie wieści dotyczące gier z serii Dungeons & Dragons są jednak optymistyczne. Pod koniec ubiegłego roku wyłączono serwery Dungeons and Dragons: Dark Alliance z powodu niewielkiego zainteresowania. Produkcja pozwalała wcielić się w postacie znane z mitologii D&D (np. Drizzta), ale została bardzo chłodno przyjęta przez graczy. Na szczęście tytuł nie zniknął z bibliotek – twórcy zapewnili wówczas, że dostęp do gry oraz zakupionych dodatków zostanie zachowany.


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów1195

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze