1
około 4 godziny temuLektura na 3 minuty

Baldur's Gate 4 kiedyś powstanie, ale nie z rąk studia reżysera Jedi: Fallen Order. Właściciel marki chce stworzyć następcę „trójki”

Wizards of the Coast chciałoby stworzyć Baldur's Gate’a 4, niemniej nie zleciło tego studiu Stiga Asmussena.

Po wyjściu Baldur’s Gate’a 3 i jego wielkim sukcesie gracze zaczęli sobie zadawać pytanie, kto mógłby zająć się stworzeniem kolejnej części. Wymieniano oczywiście same Larian Studios, niemniej to już zadeklarowało, że nie podejmie się tego wyzwania i zamierza skupić się na własnych projektach. Pewne podejrzenia kierowano też w stosunku do studia Giant Skull założonego przez Stiga Asmussena, reżysera Star Wars Jedi: Fallen Order. Firma podpisała umowę z Wizards of the Coast, właścicielem marki Dungeons & Dragons, na stworzenie gry w tymże uniwersum. Jak jednak zapewnia szef drugiej z wymienionych firm, nie chodzi tym razem o Baldur's Gate 4.

Christopher Dring, dziennikarz portalu The Game Business, spotkał się jeszcze w czerwcu w trakcie Summer Game Festu z Asmussenem i Johnem Hightem, prezydentem Wizards of the Coast. W wywiadzie wrócili myślami do tego momentu, w którym ich ścieżki skrzyżowały się tuż po założeniu Giant Skull i rozpoczęciu prac nad pierwszymi prototypami nowej, własnej marki. Hight był pod wrażeniem dotychczasowych prac studia i zaproponował współpracę przy rozwijaniu dowolnego IP z katalogu Hasbro, właściciela Wizards of the Coast. Panowie doszli do porozumienia i ogłosili w czerwcu, że pracują nad czymś wspólnym.


Pracowaliśmy nad własną marką […], ale to wszystko dotyczy korzystania z okazji. Sporo z nas wychowało się na Dungeons & Dragons, a dla mnie, wraz z nowym studiem, to jest coś, na czym się znamy. Jesteśmy dobrzy we współpracy z innymi partnerami i uchwycaniu ducha ich światów. Nie mogliśmy odrzucić takiej okazji i w zasadzie decyzja o przyjęciu jej była prosta.


Stig Asmussen

Jak twierdzi Asmussen, Dungeons & Dragons pozwala na wiele kreatywnych działań, co również, oprócz rozpoznawalnej marki, przyczyniło się do podjęcia współpracy z Wizards of the Coast. To swoją drogą ma mieć własną ekipę twórców mającą na celu wspomaganie studiów, z którymi współpracują (np. we wczesnych fazach tworzenia gry). A w czym taki zespół mógłby pomóc Giant Skull? Na pewno nie w produkcji Baldur's Gate’a 4, bowiem jak zdradził Hight, studio Asmussena nie tworzy kolejnej części serii.


Baldur's Gate 3 to genialna gra i oczywiście, że będzie miała swojego następcę. To [produkcja Giant Skull – dop. red] nie jest ona. Pracujemy ze Stigiem i jego ekipą nad niesamowitą historią, by dotrzeć z Dungeons & Dragons do jeszcze szerszego grona odbiorców. Gra w swym zamyśle ma trafiać do graczy D&D, ponieważ pozwoli im zdać sobie sprawę ze swojej wyobraźni. Niemniej mamy nadzieję, że spodoba się także osobom, które grają w akcyjnaki, a także uwielbiają serię Jedi czy God of War.


Do Baldur's Gate’a 4 zatem jeszcze długa droga, a tymczasem „trójka” nadal dostaje sporo nowej zawartości, tylko już nie od samego Lariana – mody do gry pobrano już ponad ćwierć miliarda razy, a twórczości fanów tytułu nadal przybywa.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów512

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze