3.06.2025, 11:00Lektura na 2 minuty

Reżyser serii Star Wars Jedi tworzy grę w świecie Dungeons & Dragons. Giant Skull dogadało się z Wizards of the Coast

Baldur’s Gate 4 to jak widać niejedyny projekt, na który mogą czekać fani Dungeons & Dragons.

Nie da się zaprzeczyć, że stworzony przez Larian Studios Baldur’s Gate 3 przywrócił u wielu graczy zainteresowanie uniwersum Dungeons & Dragons, które zyskało też zresztą całe tłumy zupełnie nowych fanów. Informacja o tym, że belgijskie studio porzuca tę markę, wywołała więc ogromne rozczarowanie, choć samo Wizards of the Coast twierdzi, że jak najbardziej planuje stworzenie czwartej części tej kultowej serii erpegów. Na Baldur’s Gate’a 4 czeka też Neil Newbon, czyli aktor, który wcielił się w rolę Astariona w dziele studia Larian.

Ale kolejna część Wrót Baldura to wcale niejedyny tak duży growy projekt spod szyldu D&D, o jakim myśli teraz Wizards of the Coast. Otóż jak podaje VGC, firma podjęła współpracę ze studiem Giant Skull, które zostało założone przez reżysera Star Wars Jedi: Fallen Order, Stiga Asmussena. Projektant opowiedział co nieco o aktualnych planach swojego zespołu w specjalnym komunikacie.


Nasz utalentowany i doświadczony zespół w Giant Skull jest oparty na kreatywności i ciekawości. Naszym celem jest stworzenie bogatego, nowego świata Dungeons & Dragons wypełnionego wciągającą fabułą, epicką walką i ekscytującą podróżą, która przypadnie do gustu graczom.


Wielkie nadzieje odnośnie do tej współpracy ma również John Hight, prezes Wizards of the Coast. Obaj panowie mieli już zresztą okazję pracować razem przy serii God of War.


Stig i zespół Giant Skull to dokładnie ten typ wyjątkowo utalentowanych twórców, z którymi chcemy współpracować. Jestem niezwykle szczęśliwy, że znów się z nim spotkałem przy tym nowym projekcie. Podczas naszej wspólnej pracy przy God of War miałem okazję zobaczyć na własne oczy kunszt i umiejętności Stiga. On i zespół Giant Skull idealnie pasują do naszej nowej gry.


Asmussen pełnił rolę dyrektora artystycznego przy God of War 2 i God of War: Chains of Olympus. Później stał się reżyserem trzeciej odsłony serii. Nie mamy co prawda zbyt wielu informacji co do tego, czym dokładnie będzie produkcja Giant Skull, ale można już raczej założyć, że nie chodzi tu o grę w stylu Baldur’s Gate’a 3. Mówimy tu bowiem o gatunku, na którym Asmussen i jego ekipa znają się najlepiej, czyli o trzecioosobowej przygodowej grze akcji. Pozostaje teraz jedynie wypatrywać pierwszego trailera tej produkcji, choć oczywiście należy podkreślić, że pewnie sporo jeszcze na niego poczekamy.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów636

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze