22
21.01.2021, 08:57Lektura na 2 minuty

Cyberpunk 2077: Gabe Newell o grze CD Projektu – „Ludzie się wściekają, bo im zależy”

Słynny twórca staje po stronie Redów.


Witold Tłuchowski

Przypadek Cyberpunka będzie długo służył developerom za przykład tego, jak jedna nieudana premiera może – przynajmniej czasowo – zrujnować reputację firmy. Rzecz to szczególnie bolesna, ponieważ nie trudno sobie wyobrazić, o ile lepsze wrażenie zrobiłaby na graczach już pół roku później.

Mleko się rozlało i Redzi nic już na to nie poradzą. Kolejne przeprosiny wywołały jeszcze więcej krytyki, Bloomberg nagłośnił problemy, jakie wystąpił podczas prac nad tytułem, a cała sytuacja znalazła się pod lupą UOKiK (choć to raczej strata wizerunkowa, bo kary firma raczej uniknie dzięki umożliwienie zwrotów produktów etc.). Studio znalazło jednak także swoich obrońców.

Jednym z nich jest Gabe Newell przebywający od miesięcy na dobrowolnym pandemicznym wygnaniu w Nowej Zelandii. Tamtejsze TVNZ 1 przeprowadziło z nim wywiad, w którym przede wszystkim dopytywano o e-sportową przyszłość tego kraju i planach Valve wobec niego. Poruszono także kwestię problemów technicznych Cyberpunka, które Newell oczywiście dostrzega, ale zauważa, że nie powinny przysłaniać obrazu całości.


Bardzo współczuję takiej sytuacji, gdy znajdzie w niej jakikolwiek twórca gier. Wiem tylko to, że na PC jest bardzo dużo niezwykle zadowolonych graczy, którzy są dla nas najbardziej widoczni. […] Niektóre aspekty gry są po prostu genialne i pokazuje ogromną ilość włożonej w nie pracy – niesprawiedliwe jest rzucanie kamieniami w innych developerów, ponieważ samo zrobienie czegoś tak złożonego i ambitnego jest naprawdę niesamowite.


Newell pozostawał również dyplomatyczny, gdy zapytano go o decyzję Sony o wycofaniu Cyberpunka z PS Store'a. Stwierdził, że choć nie jest stroną w tej dyskusji, uważa ten ruch za „niecodzienny”.

Nie ukrywa jednak, że wierzy w ostateczne powodzenie CD Projektu:


Ludzie się wściekają, bo im zależy. Kiedy reagują w ten sposób [na nasze gry], w pierwszej kolejności myślę, że jest to dla nas szansa [czegoś się nauczyć]. Zakładam, że twórcy Cyberpunk 2077 podobnie używają tego do wprowadzania ulepszeń, które będą korzystne dla ich klientów. Od dawna słyną z wykonywania świetnej pracy, ciągłego inwestowania w swoje produkty na długo po premierze i podejrzewam, że w dłuższym czasie będą bardzo dobrzy w uszczęśliwianiu swoich klientów.


Jak podsumował:


Wszyscy wiedzą, że jeśli jesteś w tej branży, oczekiwania są wysokie. Jeśli robisz coś dobrze, ludzie dadzą ci znać, jeśli nie spełniasz oczekiwań, też dadzą ci znać – po części dlatego to taka fajna branża.



Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze