Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITCyberpunk 2077: CD Projekt przeprasza za stan gry na premierę i przedstawia plany jej rozwoju [WIDEO]

Witold czwartek, 14 stycznia 2021, 8:54 News

„Wiedzieliśmy, że możliwości sprzętu się różnią, ale myślę, że czas pokazał, jak bardzo nie doceniliśmy tego wyzwania”.

CD Projekt Red do czasu debiutu Cyberpunka 2077 cieszyło się opinią jednego z bardziej przyjaznych graczom studiów całej branży. Wiedźmin 3 i jego popremierowe wsparcie pozwoliły firmie zdobyć zaufanie fanów, które niestety poważnie nadszarpnęła najnowsza produkcja twórców.

Jeżeli w wersji pecetowej przy odrobinie samozaparcia można było przymknąć oko na błędy, tak na konsolach starszej generacji (szczególnie tych podstawowych) tytuł chodził po prostu źle. I to do tego stopnia, że Sony postanowiło usunąć go z PlayStation Store do czas wprowadzeniau poprawek. Sytuacją zainteresował się także rodzimy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a zawiedzeni ogromnymi spadkami na giełdzie inwestorzy przygotowali kilka pozwów zbiorowych.

CD Projekt przeprosił co prawda za stan wersji konsolowej, ale nie da się chyba uznać, żeby mogło to graczom wystarczyć. Studio opublikowało więc teraz wideo, na którym Marcin Iwiński, współzałożyciel firmy, po raz kolejny przeprasza fanów i stara się wytłumaczyć, jak to wszystko wyglądało z perspektywy studia.

Pomimo dobrych recenzji na PC, konsolowa wersja Cyberpunka 2077 nie osiągnęła takiego standardu jakości, w jaki celowaliśmy. Ja, wraz z całym kierownictwem chcielibyśmy za to serdecznie przeprosić, czemu pragnę publicznie dać wyraz za pomocą tego nagrania. Prosimy was, żebyście nie obwiniali naszych zespołów o to, co się stało. To są niezwykle utalentowani i ciężko pracujący ludzie.

Ostateczne decyzje są podejmowane przeze mnie i przez zarząd i to my zadecydowaliśmy o wydaniu gry. Choć, uwierzcie mi, nigdy nie chcieliśmy, żeby tak to się skończyło. Zapewniam was, że damy z siebie wszystko, aby odzyskać wasze zaufanie.

Choć Iwiński poniekąd przyznał, że to zarząd jest winny, postanowił decyzję o wydaniu Cyberpunka w takim stanie na PS4 i XBO usprawiedliwić.

Na początku [dostosowanie gry do możliwości starszych konsol] nie wydawało się zresztą specjalnie trudne. Wiedzieliśmy, że możliwości sprzętu się różnią, ale myślę, że czas pokazał, jak bardzo nie doceniliśmy tego wyzwania. […] Trzeba było testować wszystkie zmiany i poprawki i, jak się okazało, testy nie ujawniły wielu błędów, z którymi mieliście do czynienia podczas gry. Zbliżając się do dnia premiery, każdego dnia widzieliśmy znaczącą poprawę i naprawdę wierzyliśmy, że aktualizacja premierowa załatwi sprawę.

Dodał również, że wysyłanie kluczy recenzenckich w wersji konsolowej ruszyło dopiero 8 grudnia, ponieważ twórcy każdego dnia pracowali nad aktualizacją przygotowywaną na premierę. Jak tłumaczył, wszystko to działo się również w warunkach pandemii, co także nie wpłynęło korzystnie na prace. Oczywiście każdy z was sam oceni przeprosiny, ale trudno nie zauważyć, że po początkowym wzięciu na siebie winy przez zarząd kolejne tłumaczenia nieco wydźwiek wypowiedzi osłabiły („testy nie ujawniły wielu błędów” etc.).

Iwiński przedstawił także plany rozwoju Cyberpunka. W ciągu najbliższych 10 dni doczekamy się kolejnej aktualizacji, a kolejna, obszerniejsza, będzie gotowa w kolejnych tygodniach. Zaznaczył też, że plany długoterminowego rozwoju gry się nie zmieniły.

Darmowe DLC miały pierwotnie ukazać się zaraz po premierze, ale studio postanowiło skupić się najpierw na poprawkach. Więcej informacji na temat rozszerzeń „pojawi się w nadchodzących miesiącach”. Sporo poczekamy także na wersję przeznaczoną na konsole nowej generacji – pojawi się ona najpewniej dopiero w drugiej połowie roku.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wczoraj, 7:33   CoSiePatrzysz
Szkoda że trzeba przepraszać aby jakoś poprawic sytuację, nie musiało się to tak skończyć, ja tam im kibicuje i niech to będzie dla nich nauczka jak prowadzi się takie produkcje aby były to gry które gracze uwielbiają :) , ja czekam na kompletna wersja to dopiero sciągnę i zagram bo jest takie powiedzenie "jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy" i do tego sie stosuje
piątek, 15 stycznia 2021, 16:40   gamingman21
Game of the year later edition.
piątek, 15 stycznia 2021, 16:00   Deadwing
Fajny roadmap na 2021, właściwie same patche. Czyli na premierę to w sumie dostaliśmy bardzo wczesną betę.
piątek, 15 stycznia 2021, 12:11   Ad-M
Ta, zalać winę na graczy za to że cdp nie dociągnęło. Może niech się nauczą jak zarządzać ludźmi i projektami.
piątek, 15 stycznia 2021, 11:59   gamingman21
gracze by ich zjedli? no i? stało by się coś jak by dostali działająca grę za rok? Nie kupili by? taki rockstar się nie odzywa na temat swoich gier latami, a gta5 do tej pory figuruje na listach sprzedaży w topkach. gracze pojęczeli by i poszli potem do sklepu.
czwartek, 14 stycznia 2021, 23:40   WindsorIII
Co do samej sytuacji to wasze nieustanne lamenty, że premiera jest przesuwana pewnie przyczyniły się do zaistniałej sytuacji.
czwartek, 14 stycznia 2021, 23:38   WindsorIII
Łatka na nowe konsole dopiero w drugiej połowie kroku, a na starych chodzi... Powinni chyba przesunąć premierę o rok i wtedy byłoby OK, choć gracze zjedliby ich za to.
czwartek, 14 stycznia 2021, 23:37   lukesawicki
@jackBronson - Warszawy. Który powiedz prosze fajnie bylo by wiedziec jaki jestem:D
czwartek, 14 stycznia 2021, 22:48   jackBronson
@lukesawicki
Ogorek hejci, a ty bronisz Czestochowy. Ktory z was jest gorszy?
czwartek, 14 stycznia 2021, 19:21   alistair80
Gdyby wydawcy naprawdę dostali po tyłku tak, żeby ich zabolało, to może wyglądało by to inaczej. Niestety zamiast porządnych batów dostają delikatnego klapsika. No może akurat oni dostaną średnie lanie pasem.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

I całkiem często ktoś mi oddaje.

Komentarzy:
3

Godny szejka pokój z widokiem na chmury? Właśnie je podziwiam. Otwarta butelka whisky i napełniona nią szklanka? Stoją przede mną. Chwila tylko dla siebie z dala od wścibskich oczu gości? Ochrona zaraz wróci, ale dopiero „zaraz”. Do wymierzenia sprawiedliwości potrzebny jest zatem już tylko jeden składnik: trutka na szczury.

Komentarzy:
18

Bo przecież świąteczne i sylwestrowe obżarstwo to za mało.

Komentarzy:
6

Tanie granie już dawno nie jest tylko wymysłem marketingowców – nowego Xboksa możemy kupić w abonamencie, a najnowsze gry odpalimy nawet na kilkuletniej karcie graficznej. Całe szczęście, że do tego trendu już jakiś czas temu dołączyli producenci gamingowych monitorów.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z