Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITCyberpunk 2077: Monetyzacja w multiplayerze będzie „rozsądna” ; gra weszła w ostatnią fazę produkcji [WIDEO]

Witold poniedziałek, 25 listopada 2019, 9:52 News

Oprócz tego twórcy przyznają, że nie widzą w nowym Half-Lifie żadnego zagrożenia.

Nawet najwięksi sceptycy nie mogą zaprzeczyć, że nowa gra CD Projekt Red jest jednym z bardziej oczekiwanych (a według wyników Golden Joystick Awards 2019, nawet najbardziej) tytułów 2020. Warszawskie studio trzecim Wiedźminem zdobyło serca graczy na całym świecie i nie ma co się dziwić oczekiwaniom, jakie ma co do niego cała branża.

Zresztą rosną one z miesiąca na miesiąc. Jeżeli niedawny zwiastun wzbudził mieszane uczucia (tzn. pozytywne, ale nie tak, jak chcieliby niektórzy), to już informacje na temat braku mikrotransakcji wzbudziły pewien entuzjazm. Poruszenie wywołała też wieść o trybie multiplayer, który trafi do Cyberpunka po premierze. Niestety, wygląda na to, że poczekamy na niego jeszcze długo. Piotr Nielubowicz, dyrektor finansowy firmy, podczas konferencji prasowej odpowiedział na kilka pytań dotyczących gry. Kiedy poruszono temat prognozowanych kosztów spółki, odpowiedział:

To, co widać w bilansie ma źródło głównie w Cyberpunku – dla pojedynczego gracza oraz tego wieloosobowego. Ten drugi jest mniejszym projektem, który dopiero rusza. Mamy też kilka innych projektów na wczesnym etapie rozwoju, ale jak powiedziałem, zdecydowana większość wydatków jest związanych z uniwersum Cyberpunka.

Podpytywano go także o model biznesowy, jaki firma zamierza przyjąć.

Jeśli chodzi o monetyzację trybu wieloosobowego Cyberpunka, uważamy, że w tej chwili jest zdecydowanie za wcześnie, aby dzielić się szczegółami lub udzielać jakichkolwiek informacji; projekt znajduje się na stosunkowo wczesnym etapie. Wciąż eksperymentujemy – w końcu to nasza pierwsza gra wieloosobowa. Sprawdzamy różne opcje oraz możliwości i zdecydowanie nie jest to odpowiedni czas, aby deklarować konkretny kierunek. Oczywiście możecie oczekiwać, że nie zmienimy naszej ogólnej polityki dotyczącej „umów z graczami”, więc spodziewam się rozsądnej monetyzacji i – jak zawsze – odpowiedniego stosunku jakości do ceny.

Miło usłyszeć coś takiego, prawda?

Przy okazji twórców zapytano, czy nie boją się konkurencji ze strony Valve i dopiero co zapowiedzianego Half-Life'a: Alyx. Podpytywano również o to, czy CD Projekt Red rozważa przenoszenie/tworzenie swoich gier na VR. Michał Nowakowski, odpowiedzialny za politykę sprzedażową i wydawniczą spółki, odpowiedział:

Oczywiście widzieliśmy ogłoszenie Half-Life VR. Myślę, że była to niespodzianka dla wszystkich, ale być może nie w taki sposób, jaki sugerujesz. VR pozostaje niezwykle wąskim rynkiem – jest bardzo mały. Jedynym powodem, który przychodzi mi do głowy, dla którego Valve zdecydowało się wprowadzić swój tytuł na ten właśnie rynek, jest to, że odpowiadają również za stronę sprzętową i zakładam, że planują – prawdopodobnie kosztuje ich to dużo wysiłku – spróbować poszerzyć tę niszę. Ale jak na razie jest naprawdę bardzo, bardzo – i mógłbym dodać kilka „bardzo” – niewielka. Czy boimy się, patrząc na to z perspektywy rynkowej? Nie, ponieważ jest to zupełnie inna nisza.

Nowakowski dodał także, że być może nowy Half-Life będzie pierwszym krokiem do uczynienia VR-u czymś większym, ale z pewnością nie stanie się to w przyszłym roku. Kilka słów dorzucił od siebie także Adam Kiciński, prezes zarządu:

Jeśli chodzi o konwersję naszych poprzednich gier – trudno powiedzieć, ale należy pamiętać, że aby przygotować grę na VR, należy ją projektować z myślą o VR. To po pierwsze, a po drugie – skupiamy się raczej na pracach nad nowymi rzeczami, nie starszymi. Nie zawsze tak jest, w końcu wypuściliśmy właśnie Wiedźmina 3 na Switcha, ale wolimy dostarczać nowe gry, niż pracować nad starymi tytułami.

CD Projekt Red poinformowało również, że Cyberpunk 2077 wszedł w ostatnią fazę produkcji. Twórcy zajmują się teraz testowaniem gry, marketingiem oraz przygotowaniem jej do wydania w różnych krajach.

Singlowy Cyberpunk 2077 trafi na pecety, PS4 i Xboksy One 16 kwietnia 2020.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 26 listopada 2019, 9:17   Shaddon
@Dantes
Piszesz o tych kilkunastu bzdurkach wydanych w formie darmowych (powtórzę: DARMOWYCH) DLC, czy o dwóch niespecjalnie drogich dodatkach, z których każdy, lekko licząc, odpowiada długością The Outer Worlds? I to mają być te przykłady "nienapawającego optymizmem kierunku rozwoju"?
wtorek, 26 listopada 2019, 8:57   Dantes
Nawet najlepsze studio może ulec presji rynku, kierunek rozwoju Cd Projekt nie napawa optymizmem może Wiedźmin 3 nie posiadło mikropłatności ale było sporo dlc, inny problem to wysokie wymagania jeśli znów Microsoft zainwestuje w marketing edycji gry na Xbox One to negatywnie się odbije na Pc oraz PS4.
wtorek, 26 listopada 2019, 5:14   ArekJakub
Głupotą byłoby nie podoić jeszcze trochę tych wszystkich zapaleńców, którzy kupili pre-ordery i kolekcjonerki. Od razu widać, że Redzi chcą się zrównać z gigantami branży. W KAŻDEJ kwestii.
poniedziałek, 25 listopada 2019, 20:09   paintball_X
Jestem rozczarowany i zniesmaczony. Już myślałem że będą rozdawać za darmo.
poniedziałek, 25 listopada 2019, 20:08   TheFrediPL
Chce aby cyberpunk się udał, ale też bym chciał by okazał się klapą bo ten hype mnie irytuje.
poniedziałek, 25 listopada 2019, 19:01   KeepCrying
"We leave greed for others.", co?
Rozczarowujące.
poniedziałek, 25 listopada 2019, 15:10   DarZ
Najpierw ludzie cieszą się, że CDP zaprzeczało o możliwym multiplayerze w Cyberpunku, co pozwoliłoby na możliwie najlepsze dopracowanie singla.
Teraz pojawiają się głosy, że wielka szkoda, że Cyberpunk nie będzie miał na premierę multiplayera.
Co tu się odjaniepawla w ogóle??
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:49   witold
@skurczybyczek666 Dzięki, chociaż w ostatnim przypadku to raczej o apostrof za daleko.
Wybaczcie literówki, ochoczo poprawiam.
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:30   skurczybyczek666
@Witold:
"wygląda na tom" - powinno być "to" zamiast "tom".
"nie boja się" - "boją" zamiast "boja".
"może Half-Life'a będzie" - tu czegoś zabrakło; może słowa "przypadek"?
poniedziałek, 25 listopada 2019, 12:22   w1ntermu7e
Oby pojawił się jakoś trailer niedługo

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Cyberpunk 2077 będzie krótszy od Wiedźmina 3

News
poniedziałek, 21 września 2020

cyberpunk-2077-bedzie-krotszy-od-wiedzmina-3 Gracze podobno narzekali na to, że Dziki Gon był za długi.

Komentarzy:
49

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Mitologia grecka, legendy arturiańskie i płaska Ziemia.

Komentarzy:
0

Z udostępnionych gier ograłam tylko osiem, bo na więcej nie miałam czasu, ale znalazły się wśród nich perełki. W dodatku pełne wersje wszystkich poniższych gier zadebiutują jeszcze w tym roku, a dema nadal możesz pobrać ze Steama!

Komentarzy:
0

Jeśli wybierasz się w podróż, niech będzie to podróż długa.

Komentarzy:
1

Już drugi tydzień z rzędu mam do czynienia z żabami, a przede mną jeszcze Frog Fractions!

Komentarzy:
4

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« wrzesień 2020
PWŚCPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930