Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

G2A: Key blocker niewypałem? Firma przedłuża deadline na zgłoszenia

Witold wtorek, 13 sierpnia 2019, 9:50 News

Prace miały ruszyć, jeżeli do połowy sierpnia zgłosi się 100 studiów. Jak na razie jest ich... 19.

Rzeszowska firma już od dawna nie miała wśród developerów najlepszej opinii. Ich niechęć wobec pomysłu odsprzedaży kluczy przez użytkowników można zrozumieć, w końcu (podobnie jak przy grach używanych) nie dostają z transakcji ani grosza. Z drugiej strony wcale nie jest oczywiste, czy powinni – w końcu (przynajmniej w teorii) konkretny kod został wcześniej przez nią wprowadzony do obrotu i twórcy coś już na nim zarobili (ponownie: w teorii).

Zarzuty wobec G2A słyszymy więc już długo, ale miesiąc temu miarka się przebrała. Po tym jak w internecie ruszyła kolejna fala krytyki (w której developerzy zachęcali graczy do piracenia ich produkcji, byle tylko nie płacili giełdom z kluczami), firma zagrała va banque – ogłosiła, że zapłaci developerom 10 razy więcej niż stracili na chargebackach, po tym, jak ich klucze zostały nielegalnie sprzedane na rzeszowskiej stronie. Po opublikowaniu tej informacji w sieci rozpętała się burza. Jednocześnie ruszyła petycja wymierzona w G2A, a chwilę później spółka strzeliła sobie w stopę propozycją publikacji w mediach nieoznaczonego materiału sponsorowanego.

Ostatecznie firma przyznała, że nie wszystko działa może tak, jak powinno. Zaproponowała więc rozwiązanie: wspólnie z developerami stworzą specjalne narzędzie pozwalające twórcom zablokować sprzedaż konkretnych kodów (np. tych recenzenckich). Jego opracowanie miało być jednak potencjalnie kosztowne, dlatego spółka chciała, żeby do projektu zgłosiło się co najmniej100 studiów (do 15 sierpnia), co miałoby gwarantować sensowność przedsięwzięcia.

Okazuje się jednak, że pomysł nie spotkał się z przesadnie gorącym przyjęciem w branży. Do wczoraj chęć udziału w projekcie zgłosiło tylko 19 developerów. W związku z tym G2A przedłużyło termin składania wniosków do końca sierpnia, ale nie oszukujmy się – do setki raczej nie uda się dobić. Podczas nadchodzącego Gamescomie firma chce więc porozmawiać na ten temat z samymi zainteresowanymi. Wygląda jednak na to, że szanse na dojście do satysfakcjonującego rozwiązania są nieduże.

Poniżej lista studiów, które wyraziły chęć wzięcia udziału w opracowywaniu key blockera (znajdziemy wśród nich np. twórców Eve Online czy Kangurka Kao):

  • Beer Money Games
  • Bossa Studios
  • CCP Games
  • Crimson Leaf
  • Deep Silver
  • Dirty Beast Games
  • Dynart
  • Electrocosmos
  • Farom Studio
  • Fox Byte Games
  • Hound Picked Games
  • MetalBear
  • Modoka Studios Entertainment
  • Moonlight Mouse
  • Nyaargh
  • SimaGames
  • Squidpunch Studios
  • Tate Mutimedia
  • Troglobytes Games
Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 14 sierpnia 2019, 7:18   mmafia333
@keeveek
Słowem nie zależy im na stratach z chargebackow z kradzionych kart a na tym że nie mogę sprzedać jeszcze więcej kopii, w tym i tanich których nikt nigdy nie aktywuje
środa, 14 sierpnia 2019, 0:47   Loctus
@keeveek skoro nie radzą sobie z chargebackiem to gdzie jest wina G2A? Mógłbym po prostu kupic sobie od nich grę, zrobić chargeback i viola? Zjadłem ciastko i mam ciastko?
wtorek, 13 sierpnia 2019, 18:38   keeveek
Pomijam że wielu deweloperów olało współpracę z G2A, bo to by legitymizowało ich działanie. Oni nie chcą pomagać G2A w usuwaniu lewych kluczy tylko nie chcą, żeby G2A w ogóle je sprzedawało.
wtorek, 13 sierpnia 2019, 17:24   keeveek
@sheddon jakbyś był w temacie to byś wiedział że duża część kluczy na G2A bierze się z tego że najpierw ktoś kupuje kilkadziesiąt kluczy w sklepie dewelopera, potem sprzedaje je na G2A, a potem ktoś robi charge back.Na moje problem rozwiąże się wtedy kiedy steam przestanie w ogóle w klucze i się skończy dzień dziecka
wtorek, 13 sierpnia 2019, 14:40   Shaddon
@keeveek
Heheszki. Rzecz w tym, że to G2A "odwalałoby" robotę za deweloperów zbyt leniwych by poświęcić chwilę na sprawdzenie, komu właściwie rozdają całe naręcza kluczy. Wbrew twym złośliwym insynuacjom rzeczywistość dowodzi, że w rękach pośrednika baza kluczy jest bezpieczniejsza, niż w rękach ludzi, którzy krzyczą, że są przez niego "okradani". Zabawne, prawda?
wtorek, 13 sierpnia 2019, 14:29   sadpanda
A dlaczego G2A ma pilnować komu developer rozdaje klucze?
Wyciekanie kluczy z bazy G2A oznaczałoby poważne kłopoty tylko i wyłącznie dla G2A, więc w ich interesie byłoby raczej jej pilnowanie.
Prowadzenie takiej bazy generuje koszty obsługi i bezpieczeństwa, nie dziwię im się, że chcą najpierw sprawdzić, czy ktokolwiek będzie z tego korzystał.
Ale wiadomo: łatwiej napisać na Shitterze "Jebać G2A", jak to Shaddon wcześniej zauważył.
wtorek, 13 sierpnia 2019, 14:17   keeveek
A devowie nie chcą odwalac roboty G2A za G2A i za nich pilnować legalności kluczy ;) potem by się okazało że klucze z bazy G2A by "wyciekły" ;>
wtorek, 13 sierpnia 2019, 14:15   keeveek
Ciekawe, jak tam im audyt idzie :)
wtorek, 13 sierpnia 2019, 13:45   LucasNav
@Kuba3003 Tu chodzi o dawanie im kluczy które mają zablokować. G2A ma w bazie kluczy na sprzedać (takie które ktoś chce na ich stronie sprzedać), więc jakby twórcy dostarczyli klucze do zbanowania to by przeszli po liscie i je pobanowali z transakcji.
wtorek, 13 sierpnia 2019, 12:05   Kuba3003
Eee, dawać im klucze, a potem będzie jakiś wyciek, klucze trafią do graczy i kolejne tysiące potencjalnych klientów idą w las.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Myśl na dziś: Jestem tak stary, że dla mnie DDR to dawne niemieckie socjalistyczne państwo, a nie rodzaj pamięci RAM.

Komentarzy:
3

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
6

Trochę zwłok, trochę k6, czyli standardowy tydzień w tej branży.

Komentarzy:
2

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
11

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z