Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITMetro: Exodus – Świat gry staje się piękniejszy dzięki technologii Nvidia RTX [WIDEO]

hraboll wtorek, 18 września 2018, 18:08 News

Różnicę widać gołym okiem.

Już w marcu dowiedzieliśmy się, że Metro: Exodus będzie korzystać z dobrodziejstw technologii Nvidia RTX (opartej na architekturze Volta), która integruje najpopularniejsze algorytmy cieniowania i oświetlenia. Dzięki nowym rozwiązaniom można renderować w czasie rzeczywistym choćby okluzję otoczenia, globalne oświetlenie czy odbicia. Do sieci trafił właśnie materiał wideo, który prezentuje wpływ świeżo wprowadzanych funkcji na wygląd postapokaliptycznego świata.

Co istotne, pracownicy studia 4A Games zapewniają, iż wsparcie nowych technologii idzie w parze z dobrą wydajnością gry. Przy włączonym ray-tracingu (technika renderowania, śledzenie promieni światła w czasie rzeczywistym) Metro: Exodus ma bez problemu działać w rozdzielczości 1080p i 60 fps-ach (swoją drogą, podobne rezultaty osiągnięto w przypadku Battlefielda V). I choć pierwsze testy wypadają pomyślnie, to trzeba jednak pamiętać, iż wykonano je na komputerach wyposażonych w wycenianą na 1200 dolarów (ok. 4400 zł) kartę GeForce RTX 2080 Ti.

Metro Exodus pojawi się 22 lutego 2019 roku na PC, PS4 i XBO. TUTAJ znajdziecie obszerną prezentację rozgrywki.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 20 września 2018, 12:32   ChonJi
Szczerze? To po tym co widać na filmie nie widzę różnicy wartej wydania 7k przy drastycznym spadku fps poniżej 60 :D
środa, 19 września 2018, 20:51   aleksdraven
@Shaddon- AMD zrobi własne podejście do RT, zapewne nie da dedykowanych jednostek obliczeniowych tylko jednostki wspomagające obliczenia shaderów. Poza tym nie jest tak, że Microsoft nagle sobie wymyśli DXRT, pewnie już od przynajmniej 1,5 roku wiadomo o jego założeniach wiec czerwoni sobie poradzą.
środa, 19 września 2018, 20:47   aleksdraven
@kamil999666 - to nie ejst kompletnie inne podejście do renderowania, to wciąż rasteryzowanie wspomagane jedynie Ray tracingiem. TO nawet nie można nazwać RT. To jedynie bajer i chwyt reklamowy nVidi. A są inne wydajniejsze techniki typu path tracing, które akurat w tych przypadkach poradziłyby sobie lepiej.
@Shaddon - problem taki, że Ray Tracing ma tylko sens jeśli idziesz w fotorealistyczną grafikę. Czy wszystkie gry w to idą.
środa, 19 września 2018, 20:42   aleksdraven
nie wiem dla czego ale Rt na otwartych przestrzeniach wygląda gorzej. Jedynie wewnątrz pomieszczeń jest zajebiste. Niestety jest to wynik tego, że RT od nVidi to bajer graficzny na ultra detale, a nie podstawowy tryb renderowania. Wiec będą pewne problemy wizualne.
środa, 19 września 2018, 19:10   Wiedzmin673
Zobaczymy jakie wymagania beda tej gry
środa, 19 września 2018, 17:19   korinogaro
Wszystko fajnie ale czy przypadkiem nie tracisz częściowo kontroli nad tym co chcesz, a dokładniej jak chcesz, coś pokazać w grze? Teraz jak chcesz przyciągnąć uwagę gracza w jakieś miejsce to możesz zwyczajnie skierować na nie jakieś słabe źródło światła które nie będzie wyglądało nienaturalnie a jednocześnie odrobinę zwiększy jasnośc obiektu/obszaru względem reszty. Jeśli wszystko będziesz liczyć fizycznie to jak uzyskasz podobny efekt?
środa, 19 września 2018, 13:30   Shaddon
@kamil999666 @ RedCrow
Panowie, zastanówcie się na spokojnie, ile lat musi jeszcze minąć, by ray tracing stał się standardem (o ile w ogóle do tego dojdzie), uwzględniając samą tylko kwestię zasobożerności? Dla deweloperów to żadna zmiana i żadne ułatwienie, bo przynajmniej do czasu pojawienia się kolejnej generacji konsol (a najpewniej jeszcze kolejnej) i tak będą zmuszeni bazować na starszych technologiach, tym bardziej, że odpowiedź ze strony AMD wcale nie jest taka pewna i oczywista.
środa, 19 września 2018, 13:29   RedCrow
@sabaru - Nie o to chodzi. Metro czy Tomb Raider całkiem sprawnie wykorzystują potencjał RT, tyle że RTXy od Nvidii niezbyt dobrze spisują się w prawdziwych grach. Niby działają, ale o stabilnym 60 FPS w 4K można zapomnieć (jasne, to wysoko zawieszona poprzeczka, ale układ graficzny kosztujący tyle co nerka na czarnym rynku, nie może liczyć na taryfę ulgową...). Prawdopodobnie kolejna generacja kart obsługująca RT lepiej sprosta zadaniu, tylko ciekawe za jaką cenę. Może da radę pod hipotekę...
środa, 19 września 2018, 13:13   sabaru
@RedCrow mam takie samo zdanie. Pewnie pierwszą grą która wyjdzie i będzie wstanie wykorzystać nowe możliwości nowych kart graficznych będzie GTA 6. Wszystko co będzie wychodziło w najbliższych miesiącach po premierze karty to będzie żeby by było.
środa, 19 września 2018, 11:54   RedCrow
@Shaddon - Nawet na filmiku masz pokrótce objaśnione zalety RT. Wizualnie może faktycznie nie robi to wielkiego wow (choć poprawę widać gołym okiem), ale tu chodzi o coś więcej, o nowe możliwości. Developer mając RT, nie musi się już zastanawiać jak w realistyczny sposób oświetlić scenę i jak bardzo zacienione lub oświetlone powinny być poszczególne obiekty (bo tak, bez RT robi się to w dużej mierze ręcznie). Po prostu ustawia sobie źródło światła i podaje odpowiednie jego parametry, a RT sam robi resztę.

O autorze

hraboll

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
1

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z