Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBattlefront II ze sprzedażą poniżej oczekiwań, Electronic Arts ze stratą niemal 200 mln dolarów

Papkin środa, 31 stycznia 2018, 12:15 News

EA przyznaje, że gwiezdnowojenne loot boksy nie były dobrym pomysłem... ale nie ukrywa, że wkrótce powrócą.

Jak co kwartał przedstawiciele Electronic Arts odbyli spotkanie z inwestorami, które miało podsumować minione miesiące. Wnioski nie są jednak optymistyczne, wydawca zamknął ostatnie trzy miesiące stratą 186 mln dolarów (nadmieńmy jednak, że na wynik istotnie wpłynęła reforma prawa podatkowego w USA, która weszła w życie w grudniu). 

Andrew Wilson, szef EA, twierdzi oczywiście, że Battlefront II to świetna gra i że firma planuje długo ją wspierać... ale zarazem zastrzega, że jego podkomendni („zdecydowanie”) nadal będzą się skupiać na monetyzacji, a skrzynki powrócą do odległej galaktyki już wkrótce. Więcej szczegółów poznamy "w nadchodzących miesiącach" (czyli zapewne w marcu).

Złotousty prezes odniósł się również do rzekomych tarć z licencjodawcą Gwiezdnych Wojen.

Nie powinniśmy wierzyć we wszystko, co czytamy w prasie. Electronic Arts ma niezwykle dobrą relację z Disneyem, który był bardzo aktywny w ramach tej współpracy.

Elektronicy poświęcą nadchodzące miesiące na wypracowanie modelu mikropłatności, który cieszyłby się zarówno wsparciem Disneya, jak i akceptacją graczy. Wilson dodał, że nie uważa loot boksów za formę hazardu (nad czym zaczął debatować Waszyngton), z którym to stanowiskiem zgadzają się jego biznesowi partnerzy (w rodzaju amerykańskiej organizacji ESA) oraz „mnóstwo konsumentów”. 

Dyrektor finansowy Blake Jorgensen musiał jednak przyznać, że kontrowersje wokół mikropłatności odbiły się na wynikach Battlefronta II. Ten sprzedał się w „zaledwie” 7 milionach egzemplarzy (milion mniej, niż przewidywano). Do końca marca bieżącego roku wewnętrzni analitycy EA przewidują, że gra trafi do jeszcze 1-3 mln graczy. Warto odnotować, że w podobnym okresie zbyt pierwszego Battlefronta stanął na 14 mln kopii. Co jednak ciekawe, gracze spędzają przy „dwójce” o połowę czasu więcej niż przy „jedynce”.

Z pozostałych wieści:

  • Anthem rzeczywiście ukaże się w 2019. Oficjalnie – by nie kolidował z premierą nowego Battlefielda. 
  • Kolejna z gwiezdnowojennych gier zadebiutuje „prawdopodobnie” między 1 stycznia 2019 a 31 marca 2020 (czyli w roku podatkowym 2020). Pracuje nad nią przejęte w listopadzie zeszłego roku studio Respawn Entertainment (seria Titanfall).
  • Nie wiadomo kiedy (i czy w ogóle) ukaże się Battlefront III. W tej chwili firma skupia się na nowej, niezapowiedzianej jeszcze odsłonie Battlefielda.
  • Wilson pochwalił „innowacyjność” PUBG-a i stwierdził, że produkcje typu battle royale „zmieniły sposób, w jaki ludzie grają w pierwszoosobowe shootery”. Prezes wił się jednak jak piskorz, by nie oświadczyć, że nowe gry studia będą zawierać tego typu elementy, uciekając w formułki typu „zespoły odpowiedzialne za Battlefielda (...) myślą nad tym, jak wprowadzić innowacje do każdego aspektu gry, w tym do rozgrywki i projektu map”.
  • Otwarcie się EA na mniejsze studia (w rodzaju developerów A Way Out czy Fe) będzie miało niewielki wpływ na przychody studia. Wilson twierdzi, że firma powołała markę EA Originals z przyczyn głównie wizerunkowych.
Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Electronic Arts, FPS, LucasArts, EA DICE, EA Polska, Electronic Arts,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 1 lutego 2018, 21:53   Maly007
@Scorpix
Ubisoft ma po prostu swój "lepszy okres", jak już wielokrotnie bywało w przeszłości. Starali się przez chwilę, odrabiali zaufanie, po czym znów wracali do akcji, które ponownie to zaufanie szargało. Jasne, możliwe że tym razem to zmiana na lepsze na dłużej, ale pewności nie mamy.
@Eldek
Liczyli na 14 milionów (na podstawie informacji przed premierą). Dopiero po słabej premierze i ocenach ich oczekiwania zostały obniżone do 8mln.
czwartek, 1 lutego 2018, 21:00   Eldek
Szkoda, że tak wiele gier, które od pierwszych części były solidne i często zapowiadały dobre, nowe marki, tak słabo się sprzedaje i prace nad kontynuacją nie są prowadzone.
czwartek, 1 lutego 2018, 20:58   Eldek
Idealny przykład, jak niszczy się markę. Battlefront 1 sprzedał się w 14 milionach i jest to marzenie dla wielu marek przy okazji 3 części. Po zagraniu w 1 ludzie się sparzyli, a EA by jeszcze bardziej do siebie zniechęcić, wprowadza najbardziej kontrowersyjny system wyciągający z nas kasę. Gra sprzedaje się w 7 milionach. Co ciekawe, EA wiedziało, że straci wielu konsumentów po słabej 1 części i liczyli na 8 milionów. Bardzo ciekawe.
czwartek, 1 lutego 2018, 14:12   Tokagero
@AK87 Ale to EA decyduje na co i ile DICE będzie miało 1) Czasu, 2) Pieniędzy, 3) Zasobów ludzkich.
czwartek, 1 lutego 2018, 4:51   Scorpix
Ubisoft nagle się nawrócił i zaczął bardziej ambitniej podchodzić do swoich produkcji rezygnując z tasiemcowego cyklu wydawniczego (taką mam nadzieję). Co do EA raczej nie ma co marzyć, że stanie się podobnie.
Graczze odnieśli jednak zwycięstwo, a EA robi teraz dobrą minę do złej gry.
środa, 31 stycznia 2018, 19:51   YogoWafel
@Shaddon dzisiaj chyba był earning report. Zreszta cała branża w gore, acti koło 3% a take2 tez koło 8. A ja głupi akcje acti sprzedałem miesiac temu...
środa, 31 stycznia 2018, 19:12   mrowczak
@RadoxX nie chciałbyś by EA zbankrutowało, oj nie chciałbyś.
środa, 31 stycznia 2018, 19:11   Shaddon
@YogoWafel
Ano poszły, choć raczej za sprawą wyssanych z palca plotek o przejęciu EA przez Microsoft.
środa, 31 stycznia 2018, 18:27   YogoWafel
Tymczasem akcje EA poszły dzisiaj o prawie 8% w górę.
środa, 31 stycznia 2018, 18:23   Jacek112
@McGrave Może dlatego, że w 2 jest po co grać, a najlepszych broni nie dostaje się na początku?

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Wiecie doskonale, który tytuł mam na myśli, prawda?

Komentarzy:
1

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« sierpień 2020
PWŚCPSN
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31