Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITWaszyngton rozstrzygnie, czy loot boksy to hazard

Papkin poniedziałek, 29 stycznia 2018, 10:44 News

„Niedopuszczalne jest uderzanie w nasze dzieci z pomocą hazardu zaszytego w grę z tańczącymi zajączkami lub coś koło tego”.

Troje Demokratów – senatorowie Kevin Ranker, Reuven Carlyle i Karen Keiser – złożyło 11 stycznia pismo, w które możecie się wczytać pod tym adresem. W odezwie do władz stanu Waszyngton czytamy:

Użycie skrzynek z łupami i podobnych mechanizmów zapewniających losowe wirtualne przedmioty w grach i appkach wywołało sporo poważnych problemów i obaw, w tym pytanie, czy gry i aplikacje zawierające tego typu mechanizmy są uważane za hazard w świetle waszyngtońskiego prawa. 


Przedstawiciele ustawodawcy zastanawiają się, czy tego typu praktyki nie stanowią zagrożenia dla młodych ludzi i innych osób, które są szczególnie podatne na uzależnienie od hazardu. Zarzucają również producentom gier „brak jawności i transparentności” odnośnie do procentowych szans na wylosowanie konkretnych przedmiotów. Teraz Komitet ds. Handlu i Pracy (Labor & Commerce Committee) będzie musiał wystosować odpowiedź i ewentualnie zaproponować regulacje, którymi powinny zostać objęte produkcje z mikropłatnościami.

W rozmowie z Washington's News Tribune senator Ranker tak umotywował swoje działanie:

Niedopuszczalne jest uderzanie w nasze dzieci za pomocą hazardu zaszytego w grę z tańczącymi zajączkami lub coś koło tego.


Co stanie się, jeżeli urzędnicy stwierdzą, że tytuły z loot boksami muszą podlegać podobnym regulacjom co gry hazardowe? Wówczas powinny być one dostępne wyłącznie dla osób pełnoletnich (hazard jest w Waszyngtonie legalny od 18. roku życia, w pozostałych stanach od 21. roku życia). Rozstrzygnięcie może stać się podstawą dla ustawodawstwa w pozostałych stanach, aczkolwiek pamiętajmy, że od złożenia wniosku do wypracowania (i przegłosowania!) projektu ustawy jeszcze daleka droga.

Sprawa jest kolejnym pokłosiem rabanu, jaki podniósł się w okolicach premiery Battlefronta II. Pod koniec ubiegłego roku nad powinowactwem loot boksów z hazardem zaczęła debatować belgijska komisja hazardowa (tamtejszy minister sprawiedliwości wprost oznajmił, że potrzeba europejskiego zakazu!) oraz jej australijski odpowiednik, sprawa zainteresowała także ARJEL (która zajmuje się we Francji regulacjami obejmującymi gry online), stała się także przedmiotem debaty na forum brytyjskiego parlamentu. Głos waszyngtońskich senatorów współbrzmi zresztą ze stanowiskiem Chrisa Lee, senatora stanu Hawaje, który lobbuje za tym, by nieletni nie mogli nabywać gier, w których występują skrzynki z łupami.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 30 stycznia 2018, 17:52   tommy50
Nasze zdanie się nie liczy, możemy jedynie nie kupować gier nastawionych na tego typu rozwiązania.
wtorek, 30 stycznia 2018, 14:05   McGrave
Co do hazardu w którym zawsze wygrywasz... To było chyba stanowisko brytyjskie względem twardszego hazardu dla 18+? Nie widzę sensu w tym stanowisku bo jak będzie np. 1 grosz albo naklejka wartą 1 grosz do wygrania to już będzie OK? Do tego w grach dochodzi ciągły spadek szans i brak jakichkolwiek informacji o poziomie ryzyka - to potrafi być gorsze niż jakby centralnie iść do kasyna. Jak ktoś się zastanawia jaką wartość realnie mają rzadkie skórki z gier to wystarczy obczaić sklep CSGO
wtorek, 30 stycznia 2018, 9:44   Matejbudz
Gracze tak czy siak są przegrani w tym sporze: jeżeli uzna się lootboxy za hazard, można byc prawie pewnym że zmowa cenowa, jaką jest 60$ za grę, przestanie obowiązywać, albo zostanie ustanowiona nowa cena. Jeżeli odrzuci się uznanie lootboxów za hazard, to zostaną one uwolnione z pod ryzyka pozwów. Co za tym idzie twórcy będą brali klientów na przetrzymanie, do momentu aż uznają że jednak p2w w grach single nie jest takie złe.
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 23:14   Vithar
Od kiedy hazardem jest losowanie w którym ZAWSZE wygrywasz? To loteria, ale nie hazardowa, bo nagroda zawsze występuje. Problemem jest tylko wycena jej wartości, bo ta w przypadku dóbr wirtualnych jest praktycznie totalną abstrakcją (choć stara się opierać o zasadę ograniczoności zasobu)
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 17:53   silvver
@alkair4 "To nie jest hazard bo dostajesz szansę na coś. A w hazardzie masz szansę na stracenie wszystkiego lub wygraną." Nie masz pojęcia o czym piszesz. Przeczytaj sobie naszą ustawę o grach hazardowych. Hazardem jest nawet loteria fantowa.
Art. 2 ust. 2 " Grami hazardowymi są gry losowe, zakłady wzajemne, gry w karty, gry na automatach."
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 17:45   skurczybyczek666
@Papkin: "Zarzucają również producentom gier <<brak jawności i transparentności>> odnośnie do procentowych szans" - masz u mnie wielkiego plusa za prawidłowe użycie zwrotu "odnośnie do". :D Powszechne jest używanie go z błędem (bez "do"), przez co często krew mnie zalewa. Ty, jako jeden z nielicznych, zastosowałeś poprawną formę, za co mam ochotę bić głębokie pokłony. :]
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 17:38   Marcus93
Czyli w gruncie rzeczy chodzi o to, żeby do gier z lootboxami zrobić PEGI 18 lub ESRB AO? Wielkie halo o nic. A jeśli zabronią "hazardu" to wracamy do wywalania kasy za wszystko, bo przecież darmowa skrzynka z losowym przedmiotem jest pase, a to że można takową dokupić to tylko i wyłącznie działanie diabła :)
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 15:28   McGrave
W momencie w którym możesz zdobyć powtórkę z którą już nic nie możesz zrobić to jest to samo co nic i totalna przegrana a więc pełnowymiarowy hazard. Fizyczną kartę kolekcjonerską możesz odsprzedać, wymienić itd. i dzięki temu ma zawsze wartość i dlatego nie jest to nic, natomiast w grach często nie ma handlu a powtórka prędzej czy poźniej ma wartość dokładnie 0. Co więcej to nawet gorsze bo im więcej masz, tym większa szansa na przegraną bo nawet jak ci się trafi unikat to z powtórką nic nie zrobisz...
poniedziałek, 29 stycznia 2018, 15:16   2real4game
@KucharzSnaf
A to lepiej by było gdybym przelał developerowi pieniądze bezpośrednio na konto? Wtedy on dostanie to samo, a ja nie otrzymam w zamian nic. To już wolę te pierdoły.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcówce 2000 roku robi się... dziwnie.

Komentarzy:
15

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z