9
27.11.2017, 12:05Lektura na 2 minuty

Star Wars Battlefront II: Lucasfilm zaangażowany w produkcję gier z uniwersum Gwiezdnych Wojen

Miał wpływ także na loot boksy w Battlefroncie II.


Tomasz „Ninho” Lubczyński

W rozmowie z VentureBeat szef marki Lucasfilm, Douglas Reilly, wyjawił sporo szczegółów na temat tego, jak wygląda współpraca ze studiami tworzącymi gry na licencji Gwiezdnych Wojen. Szczególnie interesujący jest wpływ na prace przy Star Wars Battlefront II:


Mamy wpływ na EA i liczą się z naszym zdaniem. Pracujemy bardzo ciężko, by zrozumieć, jak te systemy [mikrotransakcji – dop. red] działają i jaki jest ich cel, podobnie zresztą analizujemy ich wpływ na markę i doświadczenia płynące z obcowania z tytułem. Myślę, że wyzwaniem, z którym boryka się cała branża, jest to, że prowadzenie usług live wymaga poprawek i czasami zdarza się, że nie wszystko pójdzie jak trzeba już za pierwszym podejściem, gdy oddasz produkt w ręce setek, tysięcy, a nawet milionów graczy. Uczysz się tego, jak reagują oni na rzeczy, które przygotowałeś, i natrafisz po drodze na problemy. Taka jest niefortunna rzeczywistość tego typu gier.


Reilly przyznał jednocześnie, że przedstawiciele Lucasfilmu często odwiedzają siedzibę Electronic Arts w Redwood oraz spotykają się z pracownikami studiów tworzących tytuły osadzone w uniwersum Gwiezdnych Wojen, by rozmawiać, sprawdzać postępy i ogrywać najświeższe buildy. Przypomnijmy przy okazji, że ekipa EA Vancouver pracuje obecnie nad osadzoną w uniwersum George'a Lucasa grą przejętą po zamkniętym niedawno Visceral Games.

Najnowsza gra w świecie Star Wars, Battlefront II, znalazła się w ogniu krytyki z powodu agresywnej polityki mikropłatności. Sprawa rozlała się na całą branżę, inspirując dyskusje na temat loot boksów. Te ostatnie zostały uznane niedawno przez begijskiego ministra sprawiedliwości za hazard, podczas gdy odpowiednie organy innych państw (Australii czy Francji) przyglądają się problemowi (według prawa Wielkiej Brytanii nie można podciągnąć ich pod hazard). Po burzy medialnej i bombardowaniu negatywnymi ocenami na Metacriticu gigant z Redwood tymczasowo wycofał mikrotransakcje z Battlefronta II.


Czytaj dalej

Redaktor
Tomasz „Ninho” Lubczyński

W CD-Action jestem od 2016 roku, wcześniej publikowałem m.in. w Przeglądzie Sportowym. W redakcji robiłem chyba wszystko – byłem sprzętowcem, prowadziłem działy info i zapowiedzi, szefowałem newsroomowi, jak i całej stronie. Następnie bezpieczną przystań znalazłem w social mediach, którymi zajmowałem się do końca 2022 roku, gdy odszedłem z CDA. Nie przestałem jednak pisać – wciąż możecie mnie więc czytać: zarówno na stronie www, jak i w piśmie.

Profil
Wpisów730

Obserwujących7

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze