Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITStar Wars Battlefront II: Po Anglikach i Belgach za loot boksy wzięli się Francuzi

Papkin wtorek, 21 listopada 2017, 10:02 News

Aux armes, citoyens!

W połowie października loot boksy trafiły na forum brytyjskiej Izby Gmin, która zastanawiała się nad związkami pomiędzy hazardem a grami wideo. Miesiąc później nad skrzynkami z łupem zaczęła dumać belgijska komisja hazardowa (pojawiła się nawet sugestia, że być może Battlefront II czy Overwatch będą musiały zniknąć ze sklepowych półek). Tym razem kwestia mikropłatności (i ich rzekomych powinowactw z grami hazardowymi) trafiła na biurka urzędników nad Sekwaną. 

Francuski senator Jérôme Durain wystosował list do agencji ARJEL, która zajmuje się we Francji regulacjami obejmującymi gry online. Ponoć konsultował się uprzednio z przedstawicielami największych partii, sekretarz stanu, developerami i organizacjami e-sportowymi.

Swą epistołę udostępnił także na Twitterze.

Durain zwrócił w liście uwagę, że trend przybiera na sile, i przywołując za przykład drugiego Battlefronta, poprosił urzędników o namysł, czy aby mikropłatności nie mają szkodliwego wpływu na konsumentów i kondycję branży. Nadmienił, że choć inaczej należy traktować gry, które oferują jedynie kosmetyczne dodatki (jak Overwatch), produkcje w rodzaju Battlefronta II należałoby obłożyć regulacjami. Za pozytywny przykład państwowej ingerencji podał Chiny, które zmusiły Blizzarda do ujawnienia procentowej szansy na rzadkie, epickie i legendarne przedmioty w skrzyniach z łupami (o sprawie pisaliśmy szerzej w tym newsie). Ciało (którego urzędnicy powoływani są na sześcioletnią kadencję przez prezydenta, przewodniczącego zgromadzenia narodowego i marszałka senatu) zajmie się sprawą. Pytanie, czy zaowocuje to wiążącymi ustaleniami.

Przypomnijmy, że Battlefront II wzbudził niemałe kontrowersje właśnie za sprawą mikropłatności. Skomplikowany system (który rozłożyliśmy na czynniki pierwsze w tym miejscu) powodował, że aby odblokować najlepsze postacie (Vadera czy Luke'a) trzeba było spędzić w grze... 40 godzin. Lub zapłacić. Agresywna monetyzacja nie pozostała bez wpływu na pierwsze oceny produkcji DICE, szczęśliwie dzięki interwencji Disneya z gry wycięto mikropłatności. Przynajmniej na jakiś czas.

W aktualnym wydaniu CD-Action przyglądamy się sprawie skrzynek z łupami wyjątkowo wnikliwie. Jak możecie przeczytać w artykule "Na umrzyka skrzyni":

Stanowiska PEGI i ESRB, debata na forum brytyjskiego parlamentu, oskarżenia byłych pracowników Visceral Games i BioWare, sprostowania Electronic Arts, Microsoftu i Warner Bros... a w tle pytanie o przyszłość singlowych tytułów. Wiele wskazuje na to, że w październiku branża otwarła puszkę Pandory... a właściwie: należącą do Pandory skrzynkę z łupami. 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 21 listopada 2017, 17:36   Andrzejonator
@lee32147 Ile to można wałkować. Kredyty w grze, niezależnie od tego czy stałeś afk cały mecz czy wymiotłeś całą drugą drużynę, zdobywasz dokładnie tak samo. Jedyna różnica to wyzwania które całkowicie dają 20 i kilka skrzynek i 30k kredytów i to jest koniec. Wnioski co wydawca chciał osiągnąć wprowadzając taki system zostawiam tobie.
wtorek, 21 listopada 2017, 16:53   2real4game
Dalsza część Marsylianki też pasuje :D
wtorek, 21 listopada 2017, 14:40   lee32147
@v1989 "[...]  aby odblokować najlepsze postacie (Vadera czy Luke'a) trzeba było spędzić w grze... 40 godzin. Lub zapłacić." Z tego cytatu wynika, że najbardziej bulwersuje to, że trzeba spędzić w grze 40 godzin aby zdobyć najlepszą postać. Obniżono ceny postaci w kredytach, ale pozostawiono ceny w kryształach, które kupuje się za realną walutę. Wystarczy wpisać w google "Battlefront 2", i w każdym (lub prawie każdym) tytule jest wzmianka "40 godzin".
wtorek, 21 listopada 2017, 14:39   wojo4wojo
Jak to było na kanale G0 40gdz może i mało ale nie wszyscy grają 100000gdz w grę.Aby kupić tą postać trzeba nie kupować skrzynek oraz nie ulepszać kart przez co będziemy w plecy.A ludziom nie chodzi że tyle godzin lecz że można to zdobyć w 15min za kasę.I tak i tak jest to złe ale mając kasę nie oznacza że będziesz grał lepiej ale tak to jest wspieranie graczy z grubszym portfelem.
wtorek, 21 listopada 2017, 13:50   Tesu
EA tymi mikrotransakcjami narobilo sobie sporo smrodu, bo sytuacje opisaly juz nawet Washington Post i Wall Street Journal, ktore na ogol nie poswiecaja zbyt wiele uwagi gamingowi. Battlefront II byl dla EA najwazniejsza premiera na koniec 2017 roku i dzieki licencji Star Wars mial przyniesc firmie duze zyski, wiec cena akcji wydawcy powinna teoretycznie skoczyc. Tymczasem od debiutu gry w piatek ich akcje traca na wartosci juz 4 dolary...
wtorek, 21 listopada 2017, 13:01   v1989
@lee32147 Moim zdaniem większość graczy nie narzeka na te 40 godz. tylko na to że w ciągu 5 min można kupić cały ten wysiłek.
wtorek, 21 listopada 2017, 12:46   lee32147
Nie rozumiem tego bólu tyłka graczy, którzy narzekają, że 40 godzin na odblokowanie najlepszej postaci w grze to dużo. Ludzie grają w dobre gry multiplayer ponad 1000 godzin i jeszcze będą narzekać, że na drugi dzień po kupnie gry nie mają najlepszych postaci. Gry multiplayer to rywalizacja graczy różniących się umiejętnościami i strategią, a nie gruboscią portfela i chojnością. Jak jesteś dobry, to szybciej zdobędziesz lepsze postacie/itemy. Dobra postać nie sprawi, że będziesz grać lepiej.
wtorek, 21 listopada 2017, 12:40   lastmanstanding
No trochę przesadziłem, z 10 min przynajmniej, ale oni są we wszystkich kioskach i nie tylko. Mi przeszkadza tylko hipokryzja i niesprawiedliwość, kolejki to nie problem
wtorek, 21 listopada 2017, 12:10   notoco42
lastmanstanding - trochę podwójny standard. Coś jak z używkami. Te są dobre tylko, gdy jest z nich akcyza.
20 min po CDA? To nie możesz iść do innego kiosku? Chyba że masz daleko.
wtorek, 21 listopada 2017, 11:53   Tokagero
Rychło w czasie. Do gablotki EA można dodać nagrodę za ostateczne przeholowanie z mikro-hazardem.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

To historia bardzo inteligentnego i zdolnego człowieka, który w trzy lata zdobył i stracił fortunę. To opowieść o człowieku, który w latach 80. XX wieku wprowadził komputer pod strzechy, a dziś nie ma i nie chce mieć komputera.

Komentarzy:
5

Oryginalny pomysł, szczypta talentu, kilka(naście) miesięcy wytężonej pracy – przepis na sukces może się wydawać nieskomplikowany. Co jednak robić, gdy premiera za nami, a słupki sprzedażowe ani drgną?

Komentarzy:
1

Myśl na dziś: Niektóre pomyłki sprawiają zbyt wielką radochę, by popełniać je tylko raz.

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z