Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITStar Wars Battlefront II: Chcesz odblokować Luke´a albo Vadera? Nie ma problemu, pograj 40 godzin

Papkin poniedziałek, 13 listopada 2017, 5:37 News

EA próbuje przymusić nas do mikropłatności w wyjątkowo inwazyjny sposób.

W piątek gruntownie wyjaśnialiśmy Wam, jak działają zreformowane skrzynki z łupami, którymi chce skusić nas duet Electronic Arts & DICE. Choć opcjonalne płatności to tylko droga na skróty, to sądząc po doświadczeniach ludzi, którzy obcują z grą w ramach EA/Origin Access, jeśli chcemy odblokować w multi najpotężniejsze postacie (w rodzaju wspomnianych Luke'a i Dartha Vadera), trzeba będzie spędzić z grą wiele czasu.

Bardzo wiele czasu.

Przypomnijmy: biorąc udział w rozgrywkach, otrzymujemy kredyty, za które możemy pozyskać trzy rodzaje loot boksów. Te da się kupić także za kryształy (zgrupowane w paczki kosztujące od 5 do 100 dolarów). Za odblokowywanie herosów płacimy 20 tys. (Iden), 40 tys. (Palpatine, Leia, Chewbacca) lub nawet 60 tys. kredytów (Luke i Darth Vader).

Jeden z oburzonych użytkowników Reddita dokonał następujących wyliczeń.

  • Długość przeciętnego meczu w trybie Galactic Assault: 11:09
  • Średnia liczba kredytów za mecz: 275
  • Średnia liczba kredytów zdobywanych przez minutę rozgrywki: 25,04
  • Liczba minut potrzebna, by odblokować trooper crate (4000 kredytów): 159.73 (prawie 3 godziny!)
  • Liczba minut potrzebna, by odblokować jednego bohatera: 2,395.97 (czyli ok. 40 godzin)

Proszę nie regulować odbiorników! By odblokować niektórych herosów (lub łotrów), trzeba spędzić na grze ok. 40 godzin! I to przy założeniu, że przez ten czas w ogóle nie nabywamy loot boksów (które mogą zawierać broń czy ulepszenia postaci).

Liczbę zdobytych kredytów można, rzecz jasna, zwiększyć, wykonując wyzwania, ale ich liczba jest ograniczona. Stan posiadania da się też podwyższyć, odblokowując codzienne skrzynki (daily crates), kredyty pozyskujemy również wtedy, gdy trafi nam się duplikat przedmiotu (aczkolwiek nie są to sumy, które miałyby drastycznie zmienić sytuację).

O sprawie zaczynają pisać największe branżowe portale. Redditowa społeczność skupiona wokół gry wezwała EA do zabrania głosu, podobne treści zalały oficjalne forum gry.

Elektronicy odpowiedzieli. Jak czytamy w odezwie EA Community Team:

Naszym celem jest stworzenie wymagającego systemu progresji dla wszystkich naszych graczy. W momencie premiery mamy mnóstwo zawartości, a jeszcze więcej nadchodzi, będziemy kontynuować dostosowywanie progresji do potrzeb graczy, by dać im poczucie spełnienia podczas zabawy z Battlefrontem II.

Dalej jest jeszcze zabawniej: 

Naszym celem jest zapewnienie graczom poczucia dumy z odblokowania różnych bohaterów. Wartości obraliśmy na podstawie danych zgromadzonych podczas otwartej bety.

Elektronicy ponoć uważnie przyglądają się sprawie i nie jest wykluczone, że przed premierą lub niedługo po niej przelicznik ulegnie zmianie. Nie da się jednak ukryć, że wcale nie robi to drugiemu Battlefrontowi dobrego PR-u. Wygląda zresztą na to, że słowa jednego z developerów EA Motive ("oskarżenia o pay-to-win będą trudne do uniknięcia") okazały się prorocze. 

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 16 listopada 2017, 20:12   marcelo112
wołałbym 40 godzin pograć że odblokować te postacie niz płacić jakieś mikropłatności w tym roku na pewno star wars battlefront 2 nie kupie
wtorek, 14 listopada 2017, 13:34   Scorpix
Wysokości nagród za grę raczej nie zmienili. Dostałem 300 za pełny mecz, gdzie osiągnąłem ponad przeciętny wynik.
wtorek, 14 listopada 2017, 11:49   smd87
@Andrzejonator - Ja absolutnie EA bronić nie zamierzam. Ba, każdemu wspierającemu taki model w grach multi za 60 dolców życze, by na swojej drodze spotykał jak najwięcej gości z dobrym skillem z wyczesanymi epickimi kartami. To będzie dla nich swojego rodzaju piekiełko na które zasłużyli. :)
wtorek, 14 listopada 2017, 9:47   Andrzejonator
@smd87 Zaczyna się robić z tego dyskusja na zasadzie że zgwałcił ale pytanie jak bardzo...
wtorek, 14 listopada 2017, 8:26   smd87
@Andrzejonator - Wygląda na to, że obniżono jedynie nagrody za ukończenie kampanii, a nagrody za mecze pozostały bez zmian (przynajmniej brak jest na ten moment dowodów na ich obniżenie). Domyślnie ukończenie kampanii pozwalało na odblokowanie Iden (kosztowała 20 tys.) i teraz również tak pozostało (Iden kosztuje teraz 5 tys. czyli tyle ile otrzymuje się za kampanie). Nie zmienia to jednak faktu, że reszta herosów również ma obniżoną kwote potrzebną do odblokowania, więc jakiś postęp mimo wszystko jest.
wtorek, 14 listopada 2017, 8:15   Andrzejonator
@smd87 Jeżeli to prawda, to zwyczajnie zwiększyli znaczenie mikropłatności. Ale aż nie chce mi się wierzyć że są aż tak bezczelni.
wtorek, 14 listopada 2017, 8:15   smd87
Póki co jedynie potwierdzono obniżenie nagrody za ukończenie kampanii z 20 000 do 5 000 kredytów.
wtorek, 14 listopada 2017, 8:01   smd87
Dochodzą mnie ciekawe głosy: "Apparently they also reduced rewards so, you know, lol." lub
"It appears that EA have drastically reduced the credits reward for finishing the campaign, and they have reduced the credits reward for playing matches."-
Czy może ktoś to potwierdzić? Jeśli tak jest rzeczywiście, to robią z ludzi (przynajmniej niektórych) niezłych idiotów! xD Zmniejszyli koszt herosów, ale jednocześnie zmniejszyli nagrody za kampanie czy mecze czyli defacto grind bedzie jeszcze wiekszy! Beka! xD
wtorek, 14 listopada 2017, 1:07   TyRaNoX
Dlatego ostatecznie cieszę się, że istnieją jeszcze mniejsi producenci gier, którym jeszcze nie odbiło do reszty (albo jeszcze nie mają takich możliwości) i tworzą solidne produkcje, nie stosując przy tym przykrych praktyk marketingowo-psychologicznych. Za takie gry warto płacić. Dobra, co miałem na wątrobie, to już zrzuciłem. Dzięki i dobranoc.
wtorek, 14 listopada 2017, 1:02   TyRaNoX
Zgadzam się. Ja po prostu nie znoszę nieszczerych ludzi i ich praktyk. Tak naprawdę wolałbym sytuację w której jasno by powiedzieli: "chcemy Cię oskubać do cna!" Przynajmniej szczere. Natomiast kiedy ktoś robi takie rzeczy i jednocześnie mówi: "to w imię troski o twoje lepsze doświadczenie!", to dławię się ze śmiechu własnymi łzami. Już jedno takie stwierdzenie to powinna być dla ludzi lampka ostrzegawcza. A EA sypie takimi tekstami co parę godzin. Nie oszukujmy się, klient to statystyka, nie przyjaciel.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
stały współpracownik
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

"Będziesz się mnie słuchał, albo s********j stąd" – miał usłyszeć jeden z developerów.

[AKTUALIZACJA] Przedstawiciel CD Projektu Red odmówił komentarza.

Komentarzy:
235

Arctic jest przepiękny (podświetlenie RGB jest opcjonalne), a w dodatku waży niewiele więcej od mojego gamingowego laptopa, choć to pełnoprawny desktop.

Komentarzy:
5

Gry, filmy i inne dzieła (pop)kultury przyzwyczaiły nas do tego, że kontynuacje bywają gorsze od pierwowzorów. The Fractured but Whole robi niektóre rzeczy lepiej od Kijka Prawdy, ale w ogólnym rozrachunku wypada gorzej od niego.

Komentarzy:
9

Historia Bayeka rozgrywa się w trakcie konfliktu pomiędzy Ptolemeuszem XIII a jego siostrą (i żoną) Kleopatrą VII wspieraną przez Juliusza Cezara. Przyjrzeliśmy się bliżej historycznemu tłu najnowszej odsłony serii Assassin's Creed.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z