Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITVisceral Games zamknięte, gra na licencji Gwiezdnych Wojen do przeprojektowania

Ninho środa, 18 października 2017, 10:14 News

Wiceprezes Electronics Arts Patrick Söderlund ogłosił, że firma zamyka Visceral Games, czyli studio odpowiedzialne za Dead Space’a. Prace nad nową grą w uniwersum Gwiezdnych Wojen przejmie ktoś inny.

Visceral Games zostało założone w 1998 roku pod nazwą EA Redwood Shores. 11 lat później zmieniło nazwę, a najlepiej znane jest z serii Dead Space oraz Battlefielda Hardline. W następstwie wieloletniej umowy podpisanej przez Electronics Arts z Disneyem ekipa Visceral pracowała od 2013 roku nad osadzoną w świecie Gwiezdnych Wojen grą akcji, w której duży nacisk położono na liniową narrację. Rozgrywka miała być prowadzona w stylu serii Uncharted, a rolę reżyserki pełniła przy nim była dyrektor kreatywna studia Naughty Dog Amy Hennig, która wzięła się też za scenariusz do spółki z odtwórcą głównej roli Toddem Stashwickiem. Projektowi bliżej przyjrzeliśmy się TUTAJ, jednak wiele wskazuje na to, że wiele tamtych informacji (o ile nie wszystkie...) trafi do kosza. Patrick Söderlund zapowiedział bowiem spore zmiany w grze:

Podczas rozwoju gry testowaliśmy różne pomysły z graczami, wysłuchiwaliśmy ich uwag dotyczących tego, w co i jak chcieliby grać, a ponadto uważnie przyglądaliśmy się zmianom na rynku. Stało się oczywiste, że jeśli chcemy dostarczyć doświadczenie, do którego gracze będą chcieli wracać przez długi czas, musimy zmienić założenia tytułu. Zachowamy obłędną grafikę i autentyczność uniwersum Gwiezdnych Wojen. Co najważniejsze, chcemy sprawić, by gra była bogatsza i bardziej zróżnicowana, wykorzystać możliwości naszego silnika Frostbite i przeprojektować główne elementy gry tak, by dać odbiorcom gwiezdnowojenną przygodę o większej głębi.

Wygląda na to, że koncepcja "Uncharted w świecie Gwiezdnych Wojen" przestała podobać się Elektronikom. Rzecz jasna oznacza to opóźnienie premiery. Do tej pory tytuł był zapowiadany na rok podatkowy 2019 (czyli okres między kwietniem 2018 a marcem 2019), ale został przesunięty na niesprecyzowany późniejszy termin. Söderlund przyznał, że zmiany oznaczają fatalne wieści dla developerów z Visceral Games:

Prace nad grą przejmie zespół złożony z pracowników EA Worldwide Studios pod przewodnictwem EA Vancouver, które już wcześniej zajmowało się projektem. Visceral Games zostanie zamknięte, jesteśmy w trakcie przesuwania jak największej liczby pracowników studia do innych projektów EA.

Ta ostatnia informacja dotyczy również Amy Hennig, która według serwisu Polygon prowadzi z Electronics Arts rozmowy na temat swojej przyszłości w firmie.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Electronic Arts, survival horror, EA Games, Electronic Arts,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 20 października 2017, 12:24   paintball_X
@Alien0, tu akurat masz 101% racji. Plus wszystkie sugestie i żale pracownika zbywane złotym szlagierem "wszędzie tak jest, a na twoje miejsce już czeka za bramą 10 nowych ludzi". Ach, ta nasza polska rzeczywistość. Taka piękna. :)
czwartek, 19 października 2017, 15:01   tirtel
"stało się oczywiste, że jeśli chcemy dostarczyć doświadczenie, do którego gracze będą chcieli wracać przez długi czas, musimy zmienić założenia tytułu." - no ale gracze na pewno chcą doświadczenie, które prezentowane jest przez Battlefront II, a szczególnie karty i skrzynki zrobione w stylu pay4advantage. Ot, inna polityka finansowa. Równi i równiejsi. To może i nie jest cały gameplay, ale znaczący jego element.
czwartek, 19 października 2017, 9:02   Hagan
Czyli nie doczekamy się prędko nowego kosmicznego survival-horroru. Nawet jeśli EA zrebootuje Dead Space, to już nie będzie to samo, nowy Alien Isolation też nieprędko się ukaże, bo pierwsza część marnie się sprzedała, a nadchodząca niezależna gra Scorn to raczej typowy spacerniak szokujący raczej niesmacznym i oślizłym designem poziomów, niż niepokojący. Doom także odszedł od konwencji horroru stając się strzelaniną (chociaż rewelacyjną). Bo jak się bać potwora, którego można rozerwać gołymi rękani?
środa, 18 października 2017, 22:20   Scorpix
Podpisz umowę z EA = upadniesz w przeciągu 10 lat, a EA wyssie z ciebie najlepsze składniki.
środa, 18 października 2017, 20:42   2real4game
Przejęli świetne studio. Kazali robić niestworzone rzeczy w piekielnie krótkim czasie. Studio zamknęli. Z czymś mi się to kojarzy.
środa, 18 października 2017, 18:08   adadid2
Szkoda kolejnego świetnego studia, które zostało zamknięte.Szkoda kolejnego po 1313 (tak to się nazywało?) niemal gotowego Star Wars w stylu Uncharted.
środa, 18 października 2017, 17:35   Demilisz
@TheInvisible - on próbuje marnie trollować. Chłopak ma jakiś wielki problem z grami sieciowymi i pecetami ogółem. Jak pojawiły się pierwsze newsy o sukcesie PUBG to narzekał jakby niewiadomo co się działo. Żal mi go szczerze, prowadzi jakąś durną krucjatę w imię miłosci do plastikowego pudełka.
środa, 18 października 2017, 17:32   AaronBlake
EA pożarło następne studio. Następne na pieńku jest prawdopodobnie Bioware.
środa, 18 października 2017, 16:46   _SetH_
@Maly007 A ja Ci powiem skąd się wzięły. Dziennikarze boją się wystawiać oceny niższe niż 7/10 wysokobudżetowym grom, bo wydawca może strzelić focha i stracą dostęp do przedpremierowych materiałów, konferencji i recenzenckich egzemplarzy gier. A to jest być albo nie być w tej branży.
środa, 18 października 2017, 16:33   Maly007
@aliven
Nie wiem skąd Inkwizycja zgarnęła tak wysokie oceny. Głupoty fabularne od pierwszych minut, zadania poboczne jak żywcem wycięte z taniego mmo, dziwny system walki. Ale są różne gusta

O autorze

Ninho
Ninho
Redaktor prowadzący cdaction.pl i szef działu zapowiedzi magazynu CD-Action.

Podobne newsy

Dead Space: Producent „jedynki” z chęcią powróciłby do serii

News
wtorek, 12 marca 2019

dead-space-producent-jedynki-z-checia-powrocilby-do-serii Czyżbyśmy potrzebowali nowego sequela/prequela/reboota? (niepotrzebne skreślić)

Komentarzy:
17

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Siedzę w domu po powrocie z Wielkiej Brytanii. Ciągle tylko jem, śpię albo gram w gry. Niech mnie ktoś uratuje!

Komentarzy:
1

Tym razem polecamy wszystko to, co nie wiąże się bezpośrednio z graniem. A może wy podrzucicie coś dla nas?

Komentarzy:
11

Kwiecień to miesiąc urodzinowy CD-Action, postanowiliśmy sięgnąć więc do początków magazynu i ze szczególną uwagą przyjrzeć się zamieszczanym w nim reklamom. Na pierwszy ogień idą roczniki 1996 i 1997 – przygotowaliśmy kilkadziesiąt zdjęć, które przypominają dawne, prostsze czasy. 

Komentarzy:
20

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z