Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HIT"EA naciska na otwarte światy, bo to gwarantuje lepszą monetyzację"

Papkin poniedziałek, 23 października 2017, 20:12 News

Były pracownik BioWare'u twierdzi, że "w EA czas liniowych, singleplayerowych gier AAA dobiegł końca".

Manveer Heir pracuje w branży od przeszło dwunastu lat i ma w portfolio m.in. Mass Effecta 3, Andromedę oraz Wolfensteina (tego z 2009). Projektant dał się przepytać redakcji portalu Waypoint. Zagadnięty o politykę wydawniczą Electronic Arts odparł:

Naciskają na gry z otwartymi światami. Robią to dlatego, że mogą je lepiej monetyzować. Chcą, żeby gracze wciąż i wciąż wracali do ich tytułów. 

Dodaje, że powodem dodania do Mass Effecta 3 paczek z kartami była chęć sprawienia...

By ludzie wciąż wracali do gry, zamiast "po prostu" pograć od 60 do 100 godzin.

Heir twierdzi, że EA nie obchodzi, czego właściwie chcą gracze, wydawcę zajmuje raczej kwestia: w jaki sposób inwestycja może przynieść największy zysk? Przez wzgląd na sukces mikropłatności w trzeciej odsłonie serii Mass Effect podobne rozwiązania pojawiły się w Dragon Age'u: Inkwizycji oraz w Andromedzie. 

Musicie zrozumieć, jakie ilości pieniędzy można wyciągnąć z mikrotransakcji (...) [sukces multiplayera ME 3 – dop. red.] jest powodem, dla którego w produktach EA zaczął pojawiać się tryb dla wielu graczy, którego wcześniej nie miały. Udało nam się, zyskaliśmy w ten sposób masę pieniędzy. To cykliczne zyski zamiast jednorazowego zysku. Widziałem ludzi, którzy wydawali 15 tys. dolarów na karty do Mass Effecta.

Developer twierdzi, że zapowiedziany podczas E3 Anthem jest pokłosiem dobrych doświadczeń z monetyzacją rolplejów. W rozmowie pada wyjątkowo gorzkie zdanie:

W EA czas liniowych, singleplayerowych gier AAA dobiegł końca

Być może pokłosiem takiej polityki jest niedawne zamknięcie Visceral Games. Po ogłoszeniu, że znane z singlowych produkcji studio przestaje istnieć, jeden z jego byłych pracowników narzekał, iż nawet sprzedaż 4 milionów egzemplarzy Dead Space'a 2 była dla wierchuszki EA wynikiem "poniżej oczekiwań"

Mass Effect: Andromeda rzeczywiście mocno stawiał na kompontent multiplayerowy (do tego stopnia, że nie pojawiły się singlowe DLC). Gra nie spodobała się jednak recenzentom i jakiś czas po premierze dorobiła się miana "najgorzej ocenianego tytułu w historii BioWare'u". Niższa niż zakładano sprzedaż doprowadziła do tego, iż odpowiedzialne za nią studio rozpuściło się w strukturach Elektroników, a marka Mass Effect uległa (czasowemu?) zamrożeniu.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Electronic Arts, akcja, BioWare,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 24 października 2017, 23:58   Tesu
@gimemoa
Patrzac na to, co EA zrobilo ze studiem odpowiedzialnym za Andromede i na decyzje dotyczaca dalszego rozwoju serii Mass Effect, to kontynuacji mozesz sie nie doczekac... Calkiem mozliwe, ze ME za kilka lat powroci, ale Andromeda zostanie uznana za wypadek przy pracy i pozostawiona samej sobie bez kontynuowania jej fabuly, tym bardziej ze do tego czasu zdecydowana wiekszosc graczy ani nie bedzie jej pamietac, ani sie nia interesowac.
wtorek, 24 października 2017, 23:54   krrishna
EA przechodzi samo siebie już od dawna. Wiem, że Sims to raczej mało nośny temat na CDA, ale co tam się odjaniepawla to ja nawet nie. Kiedyś wyglądało to tak Podstawa+Dodatki, później Podstawa+Dodatki+Akcesoria, przy okazji trójki Podstawa+Dodatki+Punkty Store, a teraz mamy Podstawa+Dodatki+Pakiet Rozgrywki+Pakiet Akcesoriów (czytaj obcinamy podstawkę i rozszerzenia na dwa dodatkowe pierdy i kasujemy po 40 zeta za każde małe gunwo)
wtorek, 24 października 2017, 23:24   gimemoa
@ThunderGun Tak, Andromeda mi się kapitalnie podobała. Żadna inna gra od ukończenia całego Wieśka z dodatkami (no po drodze było jeszcze DA:I, także świetna gra) mnie aż tak bardzo nie wciągnęła jak właśnie najnowszy ME. Dlatego z niecierpliwością będę oczekiwał kontynuacji.
wtorek, 24 października 2017, 19:07   ThunderGun
Albo inaczej: interesuje ich walenie tych wielorybów i delfinów w... No, no.
wtorek, 24 października 2017, 19:01   ThunderGun
@Aargh, dokładnie, interesują ich tylko "walenie i delfiny" :P
wtorek, 24 października 2017, 14:24   Fallschirmjager
Jeśli singleplayer odpada, to EA może się pożegnać z moim portfelem. Gry singleplayer zawsze będą lepsze od multi, ja szukam fabuły, narracji, a nie pogaduchy na czacie z małolatami. MMO są ubogie niestety. Wolę własną grę, gdzie mogę się samemu zanurzyć w opowieści, niż dzielić ją z kimś obcym, kto ją zepsuje lub nie ma czasu wtedy kiedy ja.
wtorek, 24 października 2017, 14:17   Slipith
Wiadomość z ostatniej chwili: Woda jest Mokra
wtorek, 24 października 2017, 13:30   JohnyGuliano
@rajker Dokładnie tak widzę obecną politykę wydawców, a co najgorsze kupa tępych graczy daje się łapać na te "otwarte światy" bo "jak nie liniowo, bo długa gra, bo rozległy teren". Mnie otwarty świat z miejsca odrzuca (nie liczą serii GTA, Saints Row czy Just Cause, gdzie ten świat jest raczej placem zabaw dla gracza). Ostatnio grałem w AC II i szybko znudziłem się grą, w której bez przerwy biega się w te i we wte, szuka znajdziek przez 40% czasu gry i dziesięciokrotnie wraca się w te samie miejsca.
wtorek, 24 października 2017, 12:38   Darek554
Mam nadzieję,że czas EA w końcu dobiegnie końca.
wtorek, 24 października 2017, 10:44   rajker
bo otwarty świat umożliwia zrobienie gry długiej na 100 godzin niskim nakładem a gracz później biega jak chomik w kołowrotku na bezsensownych powtarzających się zadaniach. Da się zrobić ciekawszą grę liniową na wzór duke nukem 3d, quake 1 i 2 , tomb raider 1, 2 , 3 itd

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Anthem: Liczba klatek, brak PvP, konieczność ciągłego połączenia z siecią

News
niedziela, 10 czerwca 2018

anthem-liczba-klatek-brak-pvp-koniecznosc-ciaglego-polaczenia-z-siecia Poznaliśmy też przyszłość cyklów Mass Effect i Dragon Age.

Komentarzy:
19

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Pierwszy testowany przez nas notebook z wydajnym mobilnym procesorem Intela najnowszej, ósmej generacji bez problemu zastąpi wielkiego gamingowego desktopa.

Komentarzy:
5

Topowe gamingowe słuchawki firmy znanej z high-endowego sprzętu grającego, co z jednej strony przekłada się na cenę, z drugiej – na jakość.

Komentarzy:
15

Na pierwszy rzut oka to FPS.

Komentarzy:
23

Choć w maju fetował dziesięciolecie, Dontnod to studio wciąż nieokrzepłe, nadal poszukujące zarówno artystycznej tożsamości, jak i właściwego modelu biznesowego.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« lipiec 2018
PWŚCPSN
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031