2
około 21 godzin temuLektura na 2 minuty

Związek zawodowy Raven Software wywalczył pierwszą umowę z Microsoftem. „Nigdy nie zapomnieliśmy, dlaczego to robimy”

To rezultat trzech lat pracy.


Aleksandra „Doksa” Jung

Trzy lata temu w Raven Software powstał jeden z pierwszych amerykańskich związków zawodowych związanych z grami. Dziś twórcy Call of Duty zbierają owoce swoich wysiłków. Jak informuje związek Communication Workers of America na swojej stronie, uzwiązkowieni pracownicy Raven Software jednogłośnie przyjęli swoją pierwszą umowę z Microsoftem.

W umowie znalazła się obowiązkowa dziesięcioprocentowa podwyżka na przestrzeni dwóch lat, nie biorąc pod uwagę dodatkowych podwyżek i awansów. Microsoft miał też obiecać pozbycie się tak zwanego crunchu, czyli przymusowych nadgodzin. Od teraz pracownicy muszą być przed nimi ostrzeżeni przynajmniej siedem dni wcześniej, a oprócz tego pracodawca nie może zmusić ich, by pracowali po godzinach przez większość tygodni w kwartale.

Jak mówi Erin Hall, testerka w Raven Software i członkini komitetu negocjacyjnego wewnątrz związku, umowa ta szanuje pracę wykonywaną przez nią, jej kolegów i koleżanki.


Patrzenie na to, jak po ponad trzech latach organizacji i negocjacji nareszcie nasze wysiłki się opłacają, to cudowne uczucie. Od pierwszego dnia naszym priorytetem było wziąć pod uwagę każdy głos, a umowa, do której doszliśmy, odzwierciedla to, czego potrzebujemy – lepsza płaca, rzeczywista ścieżka kariery i ochrona przed wypaleniem. To umowa, która faktycznie szanuje pracę działu QA. Jestem dumna z tego, co udało nam się osiągnąć i mam nadzieję, że to pokaże innym pracownikom branży gier, że organizacja działa – i jest tego warta.


Erin Hall

Kolejna testerka z Raven Software, Autumn Prazuch, podkreśla wagę drogi, jaką przeszedł związek.


Przejście od zakładania związku zawodowego do siedzenia przy tym samym stole z jedną z największych korporacji technologicznych na świecie wymagało od nas wiele nauki, ale nigdy nie zapomnieliśmy, dlaczego to robimy. [...] Ratyfikacja tej umowy to zwycięstwo dla wszystkich pracowników branży gier, którzy są gotowi zrobić krok ku lepszej przyszłości.


 Autumn Prazuch

Oby krok ku lepszej przyszłości wyszedł Raven Software na dobre, a inne studia mogły podążać jego śladem.


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksandra „Doksa” Jung

Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.

Profil
Wpisów114

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze