Twórcy MindsEye dokonują masowych zwolnień. Obiecano nowe aktualizacje do największej porażki tego roku
Przy okazji Build a Rocket Boy wydało oficjalne oświadczenie.
Według informacji potwierdzonych przez IGN, studio Build a Rocket Boy – twórcy jednej z najgorzej ocenianych gier tego roku – dokonało masowej redukcji etatów. Wszystko to jest oczywiście następstwem katastrofalnej premiery MindsEye. Spekuluje się, że wypowiedzenia może otrzymać około 100 pracowników. Choć firma nie podała dokładnej liczby, podstawą do takich przypuszczeń jest 45-dniowy okres konsultacji, który rozpoczął się 23 czerwca.
W Wielkiej Brytanii obowiązek przeprowadzenia konsultacji pojawia się, gdy pracodawca planuje zwolnić co najmniej 100 osób. W samej Wielkiej Brytanii Build a Rocket Boy zatrudnia około 300 pracowników z ogólnej liczby wynoszącej około 500. Początkowo były to jedynie spekulacje, jednak w aktualizacji wiadomości dziennikarz IGN, Wesley Yin-Poole, potwierdził te doniesienia, publikując oficjalne oświadczenie studia.
Możemy potwierdzić, że musieliśmy podjąć bolesną decyzję o poinformowaniu naszego ciężko pracującego zespołu o pewnych wewnętrznych zmianach w Build a Rocket Boy. Choć pracujemy nad tym, aby jak najwięcej osób dotkniętych tymi zmianami mogło zostać przeniesionych na inne stanowiska, niestety rozpoczynamy formalny proces konsultacji, który może zakończyć się redukcją etatów. Ta decyzja nie została podjęta lekkomyślnie i zobowiązujemy się do przeprowadzenia tego procesu w sposób przejrzysty, uczciwy i z szacunkiem wobec wszystkich pracowników. W nadchodzących tygodniach przekażemy zespołowi więcej szczegółowych informacji.
W dalszej części oświadczenia studio zaznaczyło, że decyzja wynika z chęci skoncentrowania się na dostarczaniu regularnych aktualizacji i poprawie optymalizacji MindsEye. Trudno powiedzieć, czy ten argument wpłynie na lepszy odbiór gry przez graczy, ale niech będzie. Przypomnijmy, że zaledwie tydzień przed debiutem produkcji firmę opuściło dwóch dyrektorów.
Premiera spotkała się z tak dużym niezadowoleniem społeczności, że PlayStation zaczęło zwracać graczom pieniądze, pomijając swoje dotychczasowe zasady. Miało to związek m.in. z tym, że obiecane przez twórców 60 klatek na sekundę na PlayStation 5 Pro okazało się nieprawdą.
Na koniec warto wspomnieć o Marku Gerhardzie, współzałożycielu studia, który niemrawo zareagował na negatywny PR przed premierą. Stwierdził on, że Rockstar opłaca krytyków, co miało być rzekomo związane z długoletnim sporem sądowym między twórcami Red Dead Redemption a Lesliem Benziesem – współtwórcą MindsEye, który wcześniej przez wiele lat pracował nad serią GTA.
Cała historia MindsEye zakończyła się jak w znanym przysłowiu: krowa, co dużo ryczy, mało mleka daje.