Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Nintendo: Mobilne gry wygenerowały już miliard dolarów przychodu

Witold środa, 29 stycznia 2020, 9:55 News

Nieźle, jak na niespełna cztery lata obecności na rynku.

Tytuły mobilne już od dawien dawna stanowią istotną (jeżeli nie najistotniejszą) część rynku gier, rok w rok generując niewyobrażalne wręcz kwoty. W zeszłym roku odpowiadały za 3/5 przychodów z cyfrowej sprzedaży naszej branży; bezpośrednią przyczyną tego stanu rzeczy jest nieustająco rosnąca popularność produkcji na komórki i tablety, przy jednoczesnym spadku zainteresowania tradycyjnymi grami konsolowymi i pecetowymi. a mało który wydawca nie stara się z tego kieszonkowego tortu wykroić kawałeczka dla siebie. Nic więc dziwnego, że mało który wydawca nie stara się z tego kieszonkowego tortu wykroić kawałeczka dla siebie.

Nintendo co prawda nieco zwlekało z komórkowym debiutem, ale od 2016 – gdy na rynek trafił Super Mario Run – radzi sobie świetnie. SensorTower donosi, że łączne przychody wygenerowane przez produkcje firmy na platformach mobilnych przyniosły już miliard dolarów. Za zdecydowaną większość tej sumy odpowiada Fire Emblem Heroes z 2017: gra ma na swoim koncie aż 656 milionów dolarów. Za nim znalazły się zaś Animal Crossing: Pocket Camp (131 milionów) i Dragalia Lost (123 miliony).

Jeden z największych hitów 2019, Mario Kart Tour, od września przyniosło Nintendo 86 milionów dolarów – wyprzedziło dzięki temu wspomniane Super Mario Run (76 milionów), od którego wszystko się zaczęło. Przy tym wszystkim wynik ostatniej na liście produkcji, Dr. Mario World, wydaje się zaskakująco skromny: „jedyne” 4,8 miliona dolarów.

Co ciekawe, przychody nie mają związku z samą popularnością aplikacji – Fire Emblem Heroes odpowiada wg SensorTower tylko za 4% ogólnej liczby pobrań gier Nintendo (czyli 18 z 452 milionów). Najchętniej ściągano do tej pory Super Mario Run, które w ciągu trzech lat trafiło na 244 miliony urządzeń. Mario Kart Tour trafiło zaś do 147 milionów użytkowników.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Nintendo,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 29 stycznia 2020, 12:53   w1ntermu7e
Szkoda ze juz raczej nie powstają na urządzenia mobilny gry typu KOTOR, This War Of Mine itp za litre po prostu raz zapłacę i mogę grać ile chce w pełna wersję :(

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Nintendo: Nie kończą się problemy z produkcją Switchów

News
czwartek, 14 maja 2020

nintendo-nie-koncza-sie-problemy-z-produkcja-switchow Konsola firmy w wielu miejscach może pozostawać towarem deficytowym nawet do końca roku.

Komentarzy:
5

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Zanim rzucimy
naszą wewnętrzną bestię 
w wir nadprzestrzeni.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z