8
8.11.2019, 15:33Lektura na 2 minuty

Activision Blizzard: „WoW Classic doprowadził do najwyższego wzrostu liczby subskrybentów w historii marki”

Wydawca nie może narzekać na miniony kwartał, a przecież najlepsze jeszcze przed nim.

Możemy złościć się na model biznesowy Activision, denerwować się na niektóre decyzje Blizzarda i ubolewać nad spadkiem jakości usług oferowanych przez firmę, ale fakt jest faktem: wciąż miliony ludzi na całym świecie kupują gry amerykańskiej spółki. O tym, że nowe Call of Duty bije rekordy popularności, wiedzieliśmy już wcześniej (podobnie jak jego mobilny kuzyn, Call of Duty Mobile). Wyników produkcji Zamieci mogliśmy się jednak tylko domyślać, chociaż patrząc na kolejki do logowania, spodziewaliśmy się, że Classic musi radzić sobie wyjątkowo dobrze. I cóż – radzi sobie.

W nowym raporcie finansowym (a raczej prezentacji dla mediów i inwestorów) Activision Blizzard pochwaliło się kilkoma dokonaniami z okresu lipiec-wrzesień. Firma odnotowała w tym czasie łącznie 1,28 miliarda dolarów przychodu (230 milionów mniej niż przed rokiem) i 247 milionów zysku (18 milionów mniej). Wciąż jednak są to bardzo dobre wyniki, za które przede wszystkim odpowiada... King. Nie kojarzycie? To właśnie ta spółka tworzy kolejne odsłony Candy Crush i w pojedynkę wygenerowała w tym czasie 500 milionów dolarów przychodów.

Samo Activision (czyli m.in. Call of Duty) może pochwalić się 209 milionami dolarów przychodu – należy jednak pamiętać, że mówimy o okresie do końca września, czyli przed premierami CoD-a Mobile oraz Modern Warfare. Z pewnością w czwartym kwartale wyniki te będą dużo lepsze. Firma zaznaczyła też, że sporą sumę przyniosło jej Crash Team Racing: Nitro-Fueled.

Najciekawiej prezentuje się zaś Blizzard. W trzecim kwartale wygenerował 394 miliony dolarów przychodu, przede wszystkim dzięki Classicowi. Co prawda wyniki te są gorsze niż przed rokiem, ale wtedy dużo pieniędzy przyniosła sprzedaż nowego dodatku, a nie tylko subskrypcje. Ważne jest jednak to, że w tym okresie World of Warcraft odnotowało największy wzrost liczby opłacanych subskrypcji (na miesiąc lub dłużej) w historii serii, wliczając w to Zachód oraz Wschód. Dodatkowo firma chwali się, że w październiku grało łącznie w obie wersje WoW-a „dużo więcej osób” niż przed premierą klasycznego wariantu. Nie znamy oczywiście żadnych liczb, jednak z pewnością wróży to dobrze powrotowi „klasycznych” dodatków. Podobnie również Overwatch przeżywał w tym kwartale wzmożone zainteresowanie związane z dodaniem nowego bohatera (Sigmy) i szeregiem zmian, które przeszła gra.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze