Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITCyberpunk 2077: Otwartość świata, optymalizacja, fabuła, pogoda, realizm, romanse, system walki...

Wokulski poniedziałek, 22 lipca 2019, 12:14 News

...czyli masa szczegółów o nadchodzącej produkcji. CD Projekt zdecydowanie nie żałuje paliwa do machiny ekscytacji i hype'u.

Premiera Cyberpunka 2077 zbliża się wielkimi krokami, co skłania CD Projekt do ciągłego dzielenia się szczegółami produkcji. Amerykański portal wccftech.com dorwał się po prezentacji na E3 do jednego z pracowników CD Projektu, Alvina Liu, i przeprowadził z nim obszerny wywiad na temat nadchodzącego hitu.

RPG nie tylko w arsenale

Z pewnością każdego, kto śledził losy gry od samego początku, ucieszy fakt, że CD Projekt Red nie zamierza rezygnować z erpegowych korzeni produkcji. Duży nacisk zostanie położony na możliwość faktycznego życia w świecie zaoferowanym przez grę przy jednoczesnym udziale w scenariuszu napisanym przez twórców. Jak stwierdził pracownik:

Możesz być hakerem z przedmieść, ale też grać jako ktoś, kto kocha miecze i po prostu biega po mieście ucinając ludziom głowy.

Nie zabraknie rozbudowanych opcji romansowych – dość powiedzieć, że wszystko, co znamy np. z GTA, Mass Effecta lub Dragon Age jak najbardziej znajdzie swoje miejsce w produkcji Redów. Tak, przygody na jedną noc również. Twórcy zapewniają, że każda z dostępnych postaci otrzyma bardzo wyrazisty charakter.

Potwierdzono też wątek transhumanizmu w fabule, jednocześnie zaznaczając że to „jedna z wielu historii, które pojawią się w grze”. Korporacji uświadczymy zaś tyle, że „nie wiemy, czy ktokolwiek w studiu pomyślał o zatrzymaniu się i ich zliczeniu”. Fani papierowego RPG z pewnością odnajdą firmy-giganty takie jak Militech, Arasaka czy Orbital Air. Aktualna jest obecność licznych gangów oraz Trauma Team, która zaoferuje pomoc medyczną w zamian za wykupione ubezpieczenie.

Żywa tkanka miasta

Night City nie zaoferuje nam żadnych zamkniętych mostów, alarmów terrorystycznych, pięciu gwiazdek w niewskazanej dzielnicy ani niewidzialnych ścian. Całe miasto otrzymamy do dyspozycji w momencie uruchomienia gry.

Ekscytująco zapowiada się możliwość zwiedzania przedmieść (zapełnionych buntownikami oraz ludźmi, którzy nie zamierzają żyć pod korporacyjnym rygorem) oraz całkiem dalekich okolic metropolii takich jak pustynie, opuszczone fabryki, elektrownie słoneczne lub opustoszałe, długie autostrady. Plany podziwiania widoków może jednak pokrzyżować nam dynamiczna pogoda, wśród której na wyróżnienie zasługuje obecność kwaśnych deszczy.

Miasto nie zafunduje nam również skalowania przeciwników pod umiejętności i pewne dzielnice na poziomie pierwszym okażą się dla nas, delikatnie mówiąc, zabójcze. W grze doświadczymy również systemu „policji”, strażników oraz linczu, który jednak wda się nam we znaki tylko wtedy, gdy ktoś naocznie zauważy nasz występek – zgodnie z zasadami logiki. Nawet w dystopijnej przyszłości kamery nie pokrywają każdego centymetra kwadratowego świata.

Zabójca pecetów

Produkcja została dostosowana do grania na licznych poziomach trudności, z czego najwyższy wyłączy nam interfejs. Uwagę przykuwa tu istnienie „sprytnej broni”, która w zamian za słabą wydajność zaoferuje nam legalne wspomaganie w celowaniu ­– tak, aby ludzie nie lubiący strzelanek również odnaleźli się w produkcji. To intrygujące rozwiązanie przywodzi na myśl krzyżówkę V.A.T.S. z konsolową asystą celowania.  Nie zabraknie również ustawień dostępności godnych nowych Gearsów.

Na końcu to, co spędza większości posiadaczy pecetów sen z powiek – optymalizacja produkcji. Ta ciągle jest w toku. Gra jest tworzona z myślą o konsolach, ale „jeśli wydasz 8000 złotych na złożenie graficznego potwora, spokojnie – nasza gra będzie prezentowała się na nim lepiej”. Nie jest to wbrew pozorom zła informacja, ponieważ skupienie się na konsolach pójdzie w parze z dobrą wydajnością na słabych komputerach. A jeśli macie coś mocniejszego, to warto wiedzieć że studio wciąż pracuje nad ray-tracingiem z wysłannikami firmy NVIDIA – podobnie, jak miało to miejsce z technologią Hairworks.

Jak widać, CD Projekt nie próżnuje. Pozostaje mieć nadzieję, że hype nie okaże się bezzasadny a ogromna skala produkcji nie stanie się jej wrogiem. Premiera Cyberpunka 2077 już 16 kwietnia 2020 roku na PC, PS4 oraz XBO.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 23 lipca 2019, 0:02   Gaerled
Zabijanie postaci fabularnych sprawia że fabuła się rozlewa, CDPR to storytellerzy co podkreślają - dlatego m.in V nie będzie tabula rasa, bo to też rozcieńcza treść. Ani to wada ani zaleta, po prostu taki styl tworzenia. Mi tam pasuje że gra nie będzie o niczym, za cenę części swobód.
poniedziałek, 22 lipca 2019, 22:39   Draagnipur
Ileż można piep...ć o tym samym. Dla mnie najważniejsza informacja pojawiła się niedawno. Nie można zabić postaci fabularnych. To by było na tyle jeśli chodzi o rewolucję. Mam nadzieję na dobrą historię bo na razie mam przesyt tych technikaliów, które nie mają znaczenie.
poniedziałek, 22 lipca 2019, 21:28   Arlekin
Nie rozumiem szczerze mówiąc co ekscytującego może być w tym, że da się zabić każdą postać? Pierwsze co mi przyszło do głowy po usłyszeniu tego to przykre wspomnienia z zadań z różnych gier gdzie trzeba było eskortować jakąś postać, która nie mogła zginąć i trzeba było się męczyć z jej idiotycznymi zachowaniami. Bardziej podoba mi się, że śmierć postaci nie przerwie akcji tylko spowoduje alternatywne zakończenie zadania.
poniedziałek, 22 lipca 2019, 18:11   w1ntermu7e
@down nie będę dyskutował bo osobiście nie przypominam sobie informacji o tym że można zabić wszystkich więc nie chce nic głupiego palnąć, ale w sumie to że nie można zabić postaci fabularnych to 'norma' według mnie która nie wpłynie jakoś na rozgrywkę w zły sposób a raczej zapobiegnie jakimś głupim sytuacjom
poniedziałek, 22 lipca 2019, 17:26   Silvaren
@w1ntermu7e
Właśnie parę miesięcy temu chwalili się, że można będzie zabić każdego i wciąż ukończyć główną historię i ludzie reagowali, jakby to było coś wcześniej niespotykanego, a ostatnio wśród cRPG pozwalały na to m.in. Pillars of Eternity II czy trochę wcześniej Fallout: New Vegas. Później dopiero było info, że grę można przejść pacyfistycznie. Najnowsze doniesienia wskazują, że będą sztuczne blokady i nie można zaatakować postaci związanych z fabułą i dzieci. Wykluczają się ww. wiadomości nr 1 i nr 3.
poniedziałek, 22 lipca 2019, 17:19   w1ntermu7e
@down właśnie chwalono się że można przejść cała grę bez zabijania. Nie można zabijać osób ważnych dla fabuły pewnie w określonym stopniu, tzn tak z d**y, z tego co widzieliśmy w trailerze Eddiego można było próbować zabić
poniedziałek, 22 lipca 2019, 16:49   Silvaren
A jak w końcu jest z tym zabijaniem NPC? Raz developerzy mówili, że będzie można zabić każdego i tak da się ukończyć grę, a ostatnio jakieś informacje podawano, że jednak będzie sztuczna blokada i postaci związanych z fabułą nie da się zabić, podobnie jak dzieci.
poniedziałek, 22 lipca 2019, 16:12   w1ntermu7e
@joe tak, dokładnie, gameplay
poniedziałek, 22 lipca 2019, 15:56   KucharzSnaf
Konsole dostaną autocelowanie hee nie wyobrażam sobie z tym grać w cokolwiek.
poniedziałek, 22 lipca 2019, 14:05   Arlekin
"skupienie się na konsolach pójdzie w parze z dobrą wydajnością na słabych komputerach" - nie wiem czy można to tak rozumieć. GTA IV też było skupione na konsolach a jaka fatalna optymalizacja była na PC to chyba każdy pamięta.

O autorze

Wokulski

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Myśl na dziś: Każda choroba jest śmiertelna, jeśli tylko dobrze wyguglować.

Komentarzy:
3

Wydanie wieczorne. Bo deadline.

Komentarzy:
13

Na miesiąc przed premierą Borderlands 3 miałem okazję przez kilka godzin pograć w niemal finalną wersję gry. Rewolucji tu nie widać. Wszystko jednak wskazuje na to, że tak czy inaczej dostaniemy bardzo dobrą grę.

Komentarzy:
5

Może nie zawiadują pułkami, ale rządzą półkami w sklepach i sieciach handlowych. Bywa zresztą, że gdy już przygotują pudełka z grami, dystrybutorzy muszą jeszcze posadzić miętę, zaprojektować pudełko do frytek albo zanurzyć tytuł w bryle lodu. I wytłumaczyć się z tego wydawcy.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z