Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBaldur´s Gate III: Twórcy zdradzili nieco informacji na temat fabuły i rozgrywki

Witold piątek, 7 czerwca 2019, 13:36 News

Gra będzie miała też multiplayer, co chyba nie zaskakuje fanów Lariana.

Nie oszukujmy się – z całej wczorajszej konferencji Google Stadii najważniejsza była oficjalna zapowiedź trzeciego Baldur's Gate autorstwa Lariana (i nikt chyba nie wątpi, że studio to jest idealnym wyborem). Chociaż po pierwszym teaserze nikogo ona chyba nie zaskoczyła, wciąż w naszych wnętrzach coś zapiszczało z ekscytacji, kiedy jeden z żołdaków Płonących Pięści zamienił się w łupieżcę umysłów, czyli ulubieńca wszystkich fanów serii.

Nie da się jednak ukryć, że przez ostatnie 18 lat sporo się zmieniło w świecie. I mówię zarówno o naszej branży, jak i samej grze. Wielu graczy nie miało nigdy okazji, by zapoznać się z legendarnymi, acz nieco już wiekowymi erpegami, dlatego twórcy pozostawiają wydarzenia z poprzednich odsłon tam, gdzie ich miejsce – w dalekiej przeszłości. Oczywiście akcja wciąż będzie działa się w Zapomnianych Krainach, a sama gra zostanie oparta na zasadach najnowszej, 5. edycji Dungeons & Dragons. Chociaż „oparta” nie jest może najlepszym słowem, ponieważ Larian zdecydował się nie przenosić do trzeciego Baldura erpegowych zasad jeden do jednego. Jednocześnie tytuł powinnien być przy tym wierniejszy papierowemu oryginałowi niż jego poprzednicy. Jak mówi prezes firmy, Swen Vincke:

W D&D naprawdę sporo pudłujesz. Jeśli kości nie idą, pudłujesz. W grach wideo nie działa to za dobrze. Jeślibyśmy zrobili to tak [jak jest w oryginale – red.], recenzując to, stwierdzisz, że to po prostu koszula*. Mamy więc takie podejście, że implementujemy [mechaniki] tak bezpośrednio, jak się da i sprawdzamy, co działa, a co nie. Rzeczy, które nie działają, zaczynamy dostosowywać, aż zagrają.

O fabule wiemy na razie tyle, że przynajmniej częściowo skupi się na dążeniom łupieżców umysłów (aka illithidów) do odbudowy ich dawnego imperium. Przed laty przemieszczali się między światami za pomocą nautiloidów – ichniejszych statkach będących ogromnymi muszlami, które pozwalają podróżować poprzez Astralne Morze – których sekret budowy zaginął na wieki. Teraz pechowym trafem znowu weszli w posiadanie dawno zapomnianej technologii, dzięki czemu byli w stanie zaatakować Wrota Baldura – co mogliśmy zobaczyć na zwiastunie. Twórcy zarzekają się przy tym, że całość będzie zgodna z duchem D&D, m.in. z powodu „lore'owej policji” złożonej z pracowników studia będących fanami systemu, którzy bardzo dbają o wierność oryginałowi.

Mimo że jest to kontynuacja kultowej serii, Larian równie dużo czerpie ze swoich własnych dokonań, a zwłaszcza Original Sin 2. Po raz kolejny dostaniemy więc rozbudowane możliwości, dzięki którym będziemy grać w pełni po swojemu. Vincke komentuje to następująco:

Pozostaniemy wierni naszym korzeniom:damy graczom wiele systemów oraz możliwości korzystania z nich i spróbowania osiągnięcia tego, czego potrzebujesz podczas swoich przygód. To się nie zmieni; to sedno tego, co robimy.

Nie będzie chyba dla nikogo zaskoczeniem, że w grze pokierujemy całą drużyną bohaterów, z których każdy tradycyjnie będzie miał swoją własną historię, cele czy powody, dla których bierze udział w wyprawie. Podobnie gracz, tworząc swoją postać, określi jej tło fabularne czy charakter.

Nie wiadomo przy tym jeszcze, czy w trzecim Baldurze pojawią się przygotowani wcześniej herosi, tak charakterystyczni dla ostatniego hitu Lariana. Co ciekawe, tytuł zaoferuje również multiplayer, na temat którego nie zdradzono jeszcze szczegółów – patrząc jednak na ostatnie tytuły studia, możemy się spodziewać czegoś w stylu kooperacji z Original Sins.

Wydaje się, że o jakość Baldur's Gate III nie musimy się martwić – Larian to naprawdę doświadczeni erpegowi wyjadacze, a nad samą grą, jak mówią twórcy, pracuje 300 osób, z czego 200 w samym studiu. A że gra nie i tak ma szans dorównać legendzie swoich poprzedniczek? Wszyscy o tym doskonale wiemy, ale spróbować nie zaszkodzi.

*Być może wkradła się tu jakaś literówka przy tłumaczeniu.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 13 czerwca 2019, 11:09   pedroza
@b00ger 5ed jest bardzo mocno uproszczona względem 3ed i IMO o wiele bardziej grywalna. Mechanikę idzie się nauczyć w trakcie 1 sesji, wszystko jest jasne, nie ma całej masy rożnych parametrów na które trzeba zwracać uwagę. Moim zdaniem bardzo udana edycja.
wtorek, 11 czerwca 2019, 13:10   tupolew519
Ciekawe na kiedy planowana jest premiera. i czy ta gra odniesie ten sam sukces co jego poprzedniczki z dodatkami.
sobota, 8 czerwca 2019, 13:09   SerwusX
@b00ger
Ostatnio grałem dwie sesje RPG w piątej edycji i to trochę za mało, żeby poznać cały system, ale generalnie mam wrażenie, że poziomy doświadczenia dają teraz dużo więcej: gdzie pierwszy poziom to jest nikt, a piąty poziom może spokojnie robić za końcowego bossa. :)
sobota, 8 czerwca 2019, 12:31   Darku22
@Typr Nie wiem o co ci chodzi, ale przykro nam
sobota, 8 czerwca 2019, 11:30   Typr
https:twitter.com/mombot/status/1136756052043583489 Cóż... mój hype na grę trwał bardzo krótko.
sobota, 8 czerwca 2019, 11:07   smd87
... nie mogli mieć pojęcia przed premierą.
sobota, 8 czerwca 2019, 11:06   smd87
panslonce - Tu im najwyraźniej nie pasował, tak jak ludziom nie pasował piracki setting w Risenie 2. Bo tak rozbijając PoE2 na składniki pierwsze, to jest to w zasadzie jedynka w odmiennym klimacie. Ikoni te same, w zasadzie całe UI, nawet niektore kawałki muzyczne są wprost przeniesione z pierwszej części. Różni jest tylko i wyłącznie odmienny klimat, który został mocno zaakcentowany juz w rozmaitych dziennikach dewelopera i zwiastunów. To graczom nie spasowalo, a nie fabuła o jakiej ludzie...
sobota, 8 czerwca 2019, 11:02   b00ger
Pytanko do osób zaznajomionych z systemem. Jak mechanicznie prezentuje się D&D 5ed? Moja znajomość systemu skończyła się na 3 edycji, kiedy przestałem grać w papierowe erpegi.
sobota, 8 czerwca 2019, 10:55   panslonce
smd87 Myślę, że nie o setting tu chodzi, a raczej o wykonanie. Ludzie lubią pirackie wątki, o czym świadczy taki AC:Black Flag. Poza tym BG2 też w jakimś skromnym stopniu z tego settingu korzystał. Mnie np. Deadfire nie przekonał na premierę, bo zaprezentowany główny wątek był jakiś od czapy. Teraz w niego gram i tylko się w tym potwierdzam :D
sobota, 8 czerwca 2019, 10:43   smd87
Wiec Obsidian robiąc BG3 jako kolejnego klasycznego cRPGa fantasy moglby pewnie liczyc na jeszcze większą sprzedaż niż PoE1.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Baldur´s Gate III: Larian opowiada, jak zdobył prawa do marki (spoiler: kradzieżą i magią) [WIDEO]

News
sobota, 8 czerwca 2019

baldurs-gate-iii-larian-opowiada-jak-zdobyl-prawa-do-marki-spoiler-kradzieza-i-magia-wideo To pierwszy film z serii poświęconej powstawaniu najnowszego Baldura. PS Tak było. Nie zmyślam.

Komentarzy:
3

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
4

Trochę zwłok, trochę k6, czyli standardowy tydzień w tej branży.

Komentarzy:
1

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
11

Myśl na dziś: Każda choroba jest śmiertelna, jeśli tylko dobrze wyguglować.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z