Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBethesda o zbroi dla konia: „Ludzie kupią wszystko”

rajmund środa, 5 czerwca 2019, 18:17 News
Nieszczęsna zbroja dla konia w Oblivionie
Nieszczęsna zbroja dla konia w Oblivionie

Todd Howard wciąż nie widzi nic złego w pamiętnym DLC do Obliviona.

Szef Bethesdy to dopiero potrafi wprowadzić graczy w stan konsternacji. Ostatnimi czasy zdarza mu się to głównie w kontekście Fallouta 76: a to kiedy sądzi, że gra „poradziła sobie bardzo, bardzo dobrze”, innym razem tłumacząc, że spodziewał się niskich ocen na Metacriticu (to w końcu jak sobie ten Fallout poradził?!). Wciąż żywym tematem pozostaje jednak pewne kontrowersyjne DLC do The Elder Scrolls IV: Oblivion. No bo postawmy sprawę jasno: zbroi dla konia daleko do wysoko ocenianych dodatków do Falloutów czy Skyrima.

A jednak dodatkowa zawartość dla naszego wierzchowca sprzedawała się jeszcze pięć lat później. Mało tego, gdy Bethesda podwajała jej cenę w ramach Prima Aprilis, gracze również z chęcią brali udział w żarcie za pomocą... własnych portfeli. W niedawnym wywiadzie z IGN-em Todd Howard stwierdził, że „ludzie kupią wszystko” i że nie widzi w tym nic złego. Przytoczył też dokładne kulisy wprowadzenia zbroi dla konia do Obliviona.

Nie ma nic złego w zbroi dla konia. Osobiście uważam, że jest w porządku. W tamtym czasie problemem był próg cenowy. Wydawało nam się, że właśnie tyle jest warta. Jednak ktoś z Microsoftu, nie powiem kto, stwierdził, że to niższa cena niż za sprzedawane przez nich motywy. Że ich tapety kosztują więcej. Poradził, żebyśmy podwyższyli cenę, bo zawsze możemy ją przecież obniżyć. A my na to przystaliśmy. Chodziło wówczas o stosunek ceny do wartości, a nie o to, czy chcę zbroi dla swojego konia. Patrząc na to z perspektywy czasu, była wtedy całkiem tania.

Przypomnijmy, że w chwili premiery zbroja dla konia kosztowała 2,5 dolara i szybko stała się symbolem rodzącego się systemu mikrotransakcji, który Microsoft forsował na poprzedniej generacji konsol, a wkrótce stał się stałym elementem krajobrazu naszej branży.

Całą rozmowę obejrzycie poniżej:

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 6 czerwca 2019, 17:11   2real4game
@Silvaren
Taka zawartość (poza szczególnymi przypadkami) nie jest wycinana, lecz przygotowywana osobno, zwykle na innych branchach i przez oddelegowaną do tego ekipę, bądź też przez główną, ale już po osiągnięciu Golda. Wątpię żeby wszystkie 16 dlcków do Wiedźmina 3 było przygotowane przed zakończeniem pracy nad tytułem, bo pracownicy muszą coś robić w przerwach między kolejnymi większymi dodatkami, czy nowymi grami.
czwartek, 6 czerwca 2019, 15:57   Silvaren
@2real4game From Ashes DLC do Mass Effect 3 było zapewne gotowe przed premierą. BioWare zebrało straszne baty za "day 1 DLC". Do dziś uznawane jest za wycięty content z podstawki. Te 16 malutkich dodatków zrobionych przez CDP Red zostało przygotowanych wcześniej w ramach strategii marketingowej i PR-owej. Na pewno część graczy przekonało się do zakupu W3 m.in. ze względu na obiecane darmowe DLC. W obu przypadkach był to świadomie wycięty content, pośrednio lub bezpośrednio generujący zyski.
czwartek, 6 czerwca 2019, 11:21   Lorn
Do dziś nie wiem czy chodziło o tę po lewej czy po prawej :DI chyba jestem dinozaurem bo kupiłem w życiu 1, slownie jedno DLC -tryb VR dla Dirt: Rally na PS4 :D
Owszem, kilka gier w edycji GotY mam, ale to chyba coś innego.
czwartek, 6 czerwca 2019, 11:14   Madmartigan
Mnie śmieszą te "mundrości" małoletnich moralistów.Skórki,dodatki to nic złego?Ta praktyka skończyła się lootboxami i oskarżeniami o wprowadzenia hazardu do gier.Nie dociera dodatkowo że targetem dla takich praktyk są małoletni klienci a nie dorośli.Ale problemu nie ma dalej tak?
czwartek, 6 czerwca 2019, 11:02   2real4game
@Silvaren
Wypij kawę zanim coś napiszesz tak wcześnie rano, albo zapoznaj się najpierw z procesem tworzenia oprogramowania i później pisz o 'wycinaniu DLC'. Tylko nie powielaj tych bzdur bez pomyślunku.
czwartek, 6 czerwca 2019, 11:00   Madmartigan
A porównując podobną strategię biznesową CDReds z pazernymi,chciwymi corpo pokroju EA czy UBI zwyczajnie się kompromitujesz.W sumie nie wiadomo o co tobie chodzi.Darmowe DLC źle?Płatne jeśli nie dobrze to normalnie co najmniej?Hmmm:-)?
czwartek, 6 czerwca 2019, 10:56   Madmartigan
""albo przypadek CDP Red, którzy wycieli z Wiedźmina 3 właśnie 16 takich małych DLC, a później dla PR-u rozdali za darmo. Bo przecież mogli sprzedać. Jedni wytną coś z gry i są czarną owcą branży. Inni wytną i oddadzą za free, robiąc z siebie bohaterów xD Imho, taki sam problem.""Mogło też być tak że w ten sposób CDRed zachęcili do rozegrania swojej gry po raz drugi z nowymi dodatkami czym przedłużyli popularność samej gry co w sumie mogło napędzić sprzedaż ponownie.I to za darmo dla graczy.
czwartek, 6 czerwca 2019, 9:42   Dantes
Bethesda, Electronic Arts czy Ubisoft symbolizują zachłanność branży gier, wydawanie na siłę dlc nie jest potrzebne graczom, niejednokrotnie ich posiadanie jest zbędne nowa skórka czy broń za wiele nie daje, warto na koniec wspomnieć o zabezpieczeniach gier, które uprzykrzają graczom dobrą zabawę a dobra gra sama się sprzeda bez żadnych kombinacji.
czwartek, 6 czerwca 2019, 7:48   Broda76
Do tego ta "walka" z piractwem i toska o to ile te biedne firmy tracą, a w efekcie branża gier bije kolejne rekordy osiąganych zysków. Pomijam już fakt traktowania rzeszy ludzi pracujących nad projektem przez 'deweloperów". Ale jak to było? Naród głupi wszystko kupi.
czwartek, 6 czerwca 2019, 7:45   Broda76
A mnie jako wieloletniego gracza przeraża zachłanność firm z branży, dziś wydaje się gry za duże pieniądze, nie do końca ukończone, z bugami by po jakimś czasie "dostać" łatkę w pakiecie z płatnym dlc, do tego dodatki bez których równa rywalizacja w sieci staje się niemożliwa. A wszystko to za aprobatą branżowej prasy, kupionej przez tych wielkich wydawców, exclusivy bajery i inne suveniry, która się nawet nie zająknie na temat że to co dzieje się z branżą gier zaczyna robić się chore.

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
1

W dyskusji o kale nie mogło zabraknąć Edmunda McMillena.

Komentarzy:
2

Myśl na dziś: ucz się na błędach ludzi, którzy słuchają twoich dobrych rad.

Komentarzy:
4

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
10

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z