30
5.06.2019, 18:17Lektura na 2 minuty

Bethesda o zbroi dla konia: „Ludzie kupią wszystko”

Todd Howard wciąż nie widzi nic złego w pamiętnym DLC do Obliviona.


Jakub „rajmund” Gańko

Szef Bethesdy to dopiero potrafi wprowadzić graczy w stan konsternacji. Ostatnimi czasy zdarza mu się to głównie w kontekście Fallouta 76: a to kiedy sądzi, że gra „poradziła sobie bardzo, bardzo dobrze”, innym razem tłumacząc, że spodziewał się niskich ocen na Metacriticu (to w końcu jak sobie ten Fallout poradził?!). Wciąż żywym tematem pozostaje jednak pewne kontrowersyjne DLC do The Elder Scrolls IV: Oblivion. No bo postawmy sprawę jasno: zbroi dla konia daleko do wysoko ocenianych dodatków do Falloutów czy Skyrima.

A jednak dodatkowa zawartość dla naszego wierzchowca sprzedawała się jeszcze pięć lat później. Mało tego, gdy Bethesda podwajała jej cenę w ramach Prima Aprilis, gracze również z chęcią brali udział w żarcie za pomocą... własnych portfeli. W niedawnym wywiadzie z IGN-em Todd Howard stwierdził, że „ludzie kupią wszystko” i że nie widzi w tym nic złego. Przytoczył też dokładne kulisy wprowadzenia zbroi dla konia do Obliviona.


Nie ma nic złego w zbroi dla konia. Osobiście uważam, że jest w porządku. W tamtym czasie problemem był próg cenowy. Wydawało nam się, że właśnie tyle jest warta. Jednak ktoś z Microsoftu, nie powiem kto, stwierdził, że to niższa cena niż za sprzedawane przez nich motywy. Że ich tapety kosztują więcej. Poradził, żebyśmy podwyższyli cenę, bo zawsze możemy ją przecież obniżyć. A my na to przystaliśmy. Chodziło wówczas o stosunek ceny do wartości, a nie o to, czy chcę zbroi dla swojego konia. Patrząc na to z perspektywy czasu, była wtedy całkiem tania.


Przypomnijmy, że w chwili premiery zbroja dla konia kosztowała 2,5 dolara i szybko stała się symbolem rodzącego się systemu mikrotransakcji, który Microsoft forsował na poprzedniej generacji konsol, a wkrótce stał się stałym elementem krajobrazu naszej branży.

Całą rozmowę obejrzycie poniżej:


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów1818

Obserwujących9

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze