Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Starbreeze może zniknąć w ciągu roku, Rockstar kupuje jedno z jego studiów

Kaladin wtorek, 14 maja 2019, 11:11 News

Raport finansowy uświadamia, że szwedzki wydawca jest na krawędzi.

O problemach finansowych Starbreeze mówi się już od jakiegoś czasu. Zapalnikiem stało się Overkill’s The Walking Dead – wydana przez Szwedów gra na atrakcyjnej licencji sprzedała się bardzo słabo. Nadzieją na odbicie się od dna miała być restrukturyzacja firmy, o którą wnioskowano w grudniu zeszłego roku. W podniesieniu morale w firmie na pewno nie pomogły nalot policji oraz anulowanie wersji konsolowych Overkill’s The Walking Dead.

Z raportu finansowego Starbreeze za pierwszy kwartał 2019 roku wynika, że wydawca zanotował ogromny spadek przychodów i jeżeli nie znajdzie szybko dodatkowego źródła wpływów, nie przetrwa kolejnych dwunastu miesięcy. Pełniący funkcję dyrektor generalnego Mikael Nermark tłumaczy, że na kondycji finansowej firmy bardzo mocno odbiły się między innymi słabe wyniki internetowych wyprzedaży jej tytułów oraz wzrost kosztów administracyjnych.

Szefostwo korporacji liczy na to, że uda się utrzymać na powierzchni dzięki Paydayowi, który wciąż jest bardzo popularny wśród fanów. Ta jedna gra nie zapewni jest wystarczającego zastrzyku gotówki, dlatego Starbreeze rozpoczął wyprzedawanie podległych mu studiów developerskich. Na pierwszy ogień poszło indyjskie Dhruva Interactive (ma w dorobku pomoc przy takich tytułach jak Halo 5 czy Quantum Break), którego nowym właścicielem stał się Rockstar. W 2016 roku Starbreeze nabył Dhruvę za 8,5 miliona dolarów, by teraz odsprzedać studio za 7,9 miliona, zachowując jednak 9% udziałów.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Starbreeze Studios, Rockstar Games, FPS, Overkill Software, Stabreeze Studios,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 14 maja 2019, 18:30   Wcogram
Zróbcie nowego Riddica jak Excape lub remaster na nowe konsole i macie kasę.
wtorek, 14 maja 2019, 16:24   zadymek
Tych to chyba tylko Riddick może uratować.
wtorek, 14 maja 2019, 16:09   GeDo
@RedCrow.Fakt całkiem niezła była,taki troche ubozszy Deus Ex.
wtorek, 14 maja 2019, 16:01   RedCrow
A mnie najbardziej żal Syndicate. Zebrała takie sobie recenzje, ale mi się strasznie podobała, tak stylistycznie, jak i klimatycznie i gameplayowo.
wtorek, 14 maja 2019, 15:16   CormaC
@Mathius Poprawiłem linka, dzięki.
wtorek, 14 maja 2019, 15:13   Mathius
@Kaladin "nalot policji" przekierowuje nas na "restrukturyzację firmy" :(
wtorek, 14 maja 2019, 12:46   Sejman
Kroniki Riddicka - chyba najlepsza gra jaka do tej pory powstała na podstawie licencji filmowej. I ta grafika (dynamiczne oświetlenie i cienie nie miały sobie wówczas równych), przy tym świetna optymalizacja i wyśmienity scenariusz, no i Vin Diesel w roli głównej. Warto też zwrócić na genialną polonizację. Jakby zapowiedzieli trzecią część to bym na bank kupił, dlatego przez pryzmat tylko tej gry szkoda mi Szwedów.
wtorek, 14 maja 2019, 12:15   GeDo
Enclave i Kroniki Riddicka były bardzo fajne.Troche szkoda studia.
wtorek, 14 maja 2019, 11:20   Goku07
Już mogli chociaż stworzyć nowego Payday'a ;.;

O autorze

Kaladin

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
1

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z