Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITGOG odnotował w 2018 roku zadziwiająco niski zysk

Kaladin piątek, 29 marca 2019, 18:14 News

Warto jednak pamiętać, że sklep CD Projektu dużo ostatnio inwestował.

GOG ostatnimi czasy jest na ustach graczy i branżowych mediów. Ci pierwsi cieszą się z obecności na platformie takich klasyków jak WarCraft czy pierwsze Diablo, ci drudzy niepokoją się zwolnieniami w firmie, o których było głośno miesiąc temu. Przy tej drugiej okazji usłyszeliśmy niepokojące głosy o grożącym sklepowi widmie znalezienia się pod kreską. Co prawda tak czarny scenariusz ostatecznie się nie ziścił, ale udostępnione właśnie wyniki finansowe GOG-a za rok 2018 nie nastrajają optymistycznie.

W udostępniony właśnie raporcie czytamy, że łączny przychód studia CD Projekt Red i platformy GOG.com wyniósł prawie 363 miliony złotych. To o prawie sto milionów mniej niż rok wcześniej. Słaby wynik sklepu ujawnia się w bardzo małym zysku netto – platforma zarobiła „na czysto” w 2018 roku jedynie 30 tysięcy złotych. W porównaniu do wyniku z 2017 roku (prawie 16 milionów zysku), to obecny jest zaledwie ułamkiem kwoty, jaką wtedy platfroma zarobiła.

Oczywiście nie należy od razu skreślać GOG-a. Platforma musiała w zeszłym roku dostosować się do zmieniającego się rynku i wyrównała różnice w cenach gier między różnymi krajami. W odpowiedzi na działania Epica zmieniono także system współpracy z developerami i wydawcami, którzy mają obecnie zagwarantowany większy zysk ze sprzedaży swoich tytułów. Sporo pieniędzy poszło wreszcie na rozwój GOG Galaxy, czyli aplikacji, która pozwala kupować i zarządzać posiadanymi przez nas tytułami. To właśnie Galaxy ma obsłużyć szykowanego na rynek mobilny Gwinta.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: GOG.com,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 31 marca 2019, 13:36   Piewca
Dla mnie wydanie pieniedzy to zawsze koszt, ale kończyłem tylko Liceum Ekonomiczne i to kilkanaście lat temu więc może masz racje.
sobota, 30 marca 2019, 21:52   FireStorm^
Inwestycje nie pożerają przychodu ani nie stanowią obciążenia (cokolwiek to nie znaczy). Inwestycje zazwyczaj "pożerają" (skoro już stosujemy taką terminologię) pieniądze. Ale wydatek pieniędzy który jest inwestycją stanowi koszty tylko w tej części w której się amortyzuje (czyli zazwyczaj w niewielkiej).
sobota, 30 marca 2019, 18:31   tommy50
Zysk to jest zawsze zysk. Poki można generowac sztucznie koszty wszelakie to mozna np w Polsce zyc jak krol a formalnie miec eykazywane same straty.
sobota, 30 marca 2019, 18:14   twig
Zdaje się, że od 2017 roku GOG płaci podatki w Polsce, więc dziwnym nie jest, że optymalizuje je wysokimi kosztami uzyskania przychodu :D
sobota, 30 marca 2019, 15:31   Piewca
A co do tematu, GOG nie jest wcale aż tak popularny czy znany na świecie więc przy braku nośnych premier trudno o dochody. Dodatkowo większość osób najprawdopodobniej zdążyła już kupić klasyki na które mieli ochotę. Co razem oznacza że zyski beą generować im nowe gry albo nowi klienci, których najpierw trzeba pozyskać
sobota, 30 marca 2019, 15:28   Piewca
@FireStorm za wikipedią: "Inwestycja – w ujęciu ekonomicznym nakład gospodarczy poniesiony na utrzymanie, tworzenie lub zwiększanie kapitału (np. maszyn i urządzeń, budynków czy zapasów). Zgodnie z inną definicją inwestycja to wyrzeczenie się obecnych, pewnych korzyści na rzecz niepewnych korzyści w przyszłości." Czyli albo stanowią obciążenie albo pożerają przychód.
sobota, 30 marca 2019, 1:10   scorbiot
Mam nadzieję, że ich skupienie się na Galaxy nie zaskutkuje zarzuceniem offline'owych instalatorów. Bardzo mi się podoba, że nie potrzebuję żadnego dodatkowego programu, żeby w moje kupione gry grać.
piątek, 29 marca 2019, 22:46   FireStorm^
Fajnie by było jakby autor odróżniał koszt od inwestycji. Podpowiedź - inwestycje mają zazwyczaj marginalny wpływ na koszty (i przez to na zyski).
piątek, 29 marca 2019, 22:09   TheFrediPL
@MysteryTV, a co ma brak 18 do braku karty? Ja np założyłem konto jak miałem 15/16 lat, co prawda musi być przy tym opiekun, ale jaki to problem? Ponadto warto dodać że banki oferują konto dla młodych za które się nic nie płaci.
piątek, 29 marca 2019, 21:11   KadwaO
@michałedek nie chcesz używać PSC i do tego nie masz konta w banku, a chcesz kupować gry przez online? To trochę brzmi jak odwrócenie sobie krzesła i na nim siadanie, a potem mówienie, że nie wygodnie XD

O autorze

Kaladin

Podobne newsy

GOG: Letnia wyprzedaż i Obduction do odebrania za darmo

News
czwartek, 30 maja 2019

gog-letnia-wyprzedaz-i-obduction-do-odebrania-za-darmo Jeśli przepadacie za przygodówkami, warto skorzystać z okazji i dodać grę do swojej kolekcji.

Komentarzy:
2

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Przeczytać (lub usłyszeć, bo przygotowaliśmy również wersję audio) powinni go zarówno gracze, jak i developerzy.

Komentarzy:
14

Pecety z serii Trident gabarytami przypominały zawsze konsole obecnej generacji. Stąd też moje zdziwienie, gdy do redakcji zawitał Trident A – sprzęt jeszcze bardziej bezkompromisowy, tak pod względem specyfikacji, jak i rozmiarów.

Komentarzy:
3

Przepracowany tester nie zauważa buga, scenarzysta z łapanki pisze brednie, a support nie odpowiada na nasz problem, bo właśnie został zwolniony. Gry to poważny biznes z poważnymi problemami, wobec których bywamy bezbronni. Oręża mogą wkrótce dostarczyć związki zawodowe.

Komentarzy:
7

20-osobowy zespół, kilkadziesiąt wyjazdów do Czarnobyla, 114 lustrzanek, ponad 3000 wspierających na Kickstarterze, 200 tysięcy wpłaconych dolarów. Duże liczby i nie mniejsze oczekiwania – oto Chernobylite.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z