Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITGOG zwolnił „około tuzina” pracowników

Witold wtorek, 26 lutego 2019, 10:33 News

„W ciągu ostatnich kilku miesięcy wspominało się o tym, że jesteśmy niebezpiecznie bliscy znalezienia się na minusie”.

Ostatnimi czasy wszyscy skupialiśmy się na starciu Steama z Epic Games Store’em. Kiedy wydawcy lub twórcy chwalili sobie współpracę z tym drugim, wielu graczy zżymało się na ekskluzywność kolejnych tytułów dla sklepu twórców Fortnite'a. Zdaje się, że w tym całym zamieszaniu wielu zapomniało o obecności innych zawodników na ringu. Stary, dobry GOG trwał, jak się wydawało, niewzruszony pojawieniem się nowego konkurenta i dalej robił to, co do niego należy. Wygląda jednak na to, że jego sytuacja może być trudniejsza, niż sądziliśmy.

Jak donosi Kotaku, od października w GOG-u miały miejsce poważne zmiany strukturalne, w wyniku których w zeszłym tygodniu zwolniono ok. 12 osób, czyli mniej więcej 10% pracowników według szacunków jednego ze zwolnionych. Dodaje on:

Powiedziano nam, że to decyzja finansowa. Przychody GOG-a nie są w stanie nadążyć za wzrostem, w ciągu ostatnich kilku miesięcy wspominało się o tym, że jesteśmy niebezpiecznie bliscy znalezienia się na minusie, a przy tym zmiany na rynku ukierunkowane na wyższy procent zysków [dla twórców/wydawców – dop. red.] również mają wpływ na wyniki finansowe. To dziwna sprawa, jakby sytuacja bardzo szybko stała się naprawdę rozpaczliwa. Wiem, że luty był naprawdę kiepskim miesiącem, ale z drugiej strony styczeń był znakomity. Byliśmy w trakcie ogólnej restrukturyzacji, przenosząc niektóre zespoły, nic niezwykłego. Ale zwolnienia o takiej skali nigdy wcześniej się nie zdarzyły.


W oficjalnym komunikacie GOG potwierdził, że zwolnienia miały miejsce.

Nigdy nie jest łatwo pozwolić ludziom odejść. Od października 2018 rearanżowaliśmy niektóre zespoły, w efekcie czego w zeszłym tygodniu zlikwidowano około tuzina stanowisk. Jednocześnie od początku tego procesu przywitaliśmy prawie dwukrotnie tylu świeżych członków zespołu i obecnie mamy 20 wakatów.


Wzmianka o zmianach mających zapewnić twórcom i wydawcom wyższy procent zysków jasno wskazuje na chociaż jeden powód restrukturyzacji. Przy tym nie najlepsza sprzedaż Wojny krwi, która początkowo była dostępna tylko na GOG-u, na pewno nie pomogła platformie. Oczywiście nie możemy też przesadzić, wróżąc rodakom rychły koniec – na pewno ostatnie miesiące nie były dla firmy łatwe, jednak GOG pozostaje silną marką i oferuje dostęp do wielu gier, których nie ma konkurencja. Pozostaje trzymać kciuki i czekać na ewentualne dalsze informacje.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: GOG.com,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 3 marca 2019, 16:01   BLOCHU
Zawsze wybieram Steam.
środa, 27 lutego 2019, 6:28   Silvaren
"Nigdy nie jest łatwo pozwolić ludziom odejść" - jak to pozwolić? Przecież to zwolnienie, a nie reakcja na chęć wypowiedzenia umowy o pracę ze strony zatrudniony. PR-owcy przypominają ten dowcip o dyplomatach, którzy każą wypier@! w taki sposób, że rozmówca czuje ekscytację na myśl o zbliżającej się podróży.
wtorek, 26 lutego 2019, 20:24   Piewca
A może poprostu zwolnili tych co się nie nadawali. Chociaż w kontekśćie rezygnacji z Gwarancji uczciwej cenny kto wie co planują
wtorek, 26 lutego 2019, 19:56   alistair80
Czyli wywalono 12 ludzi, 20 przyjęto, szukają kolejnych 20 i to wszystko w ramach oszczędności? To chyba by miało sens, gdyby wywalono ludzi zarabiających po np. 10 tys. zł, a zatrudniono nowych za najniższą krajową. I w sumie to by mnie nie zdziwiło.
wtorek, 26 lutego 2019, 18:21   mbwrobel
Jeśli mam jakikolwiek wybór w kwestii platformy przy porównywalnej cenie, to zawsze wybieram GOG.
wtorek, 26 lutego 2019, 17:17   SilentBob
Z Gwarancji Uczciwej Ceny też zrezygnowali. Ale póki dają gry bez DRM-ów, to będę u nich kupować!
wtorek, 26 lutego 2019, 16:07   RedCrow
@longin - Nic podobnego. Dawniej kupując wydanie pudełkowe (niepołączone z żadną platformą cyfrową), mogłeś z niego korzystać tak długo, jak długo byłeś posiadaczem oryginalnego nośnika i wynikało to wprost z umowy licencyjnej i polskiego prawa.
wtorek, 26 lutego 2019, 16:04   RedCrow
@devalion - Niekoniecznie, bo to nie zależy od GOGa. Oni nie mają praw własności do tytułów, które oferują, a jedynie czasową możliwość ich odpłatnego udostępniania osobom trzecim. Nawet jeżeli to prawo nie wygaśnie wraz ze śmiercią sklepu, to stanie się to wraz z upływem czasu i faktem, że GOG nie przedłuży stosownych umów z właścicielami praw do marki. Wszystko zależy od tego, na jakich zasadach oni współdziałają z tymi podmiotami.
wtorek, 26 lutego 2019, 15:20   lukaszsa
Dziwne to tu zwalniają tam rekrutują (przecież na skillshot są oferty pracy i sam bylem na rozmowie o prace), wiec o co chodzi?
wtorek, 26 lutego 2019, 14:32   Pan Dzikus
To nie GOG ich zwolnił tylko zwolnili ich gracze, którzy za mało gier na GOGu kupują.

O autorze

Witold

Podobne newsy

GOG: Letnia wyprzedaż i Obduction do odebrania za darmo

News
czwartek, 30 maja 2019

gog-letnia-wyprzedaz-i-obduction-do-odebrania-za-darmo Jeśli przepadacie za przygodówkami, warto skorzystać z okazji i dodać grę do swojej kolekcji.

Komentarzy:
2

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Bunt (ang. Riot) – rzeczownik

(1.1) sprzeciw, protest, opór

(1.2) wystąpienie grupy ludzi przeciwko jakiejś władzy

Komentarzy:
25

Zbiórka na Kickstarterze może być iskrą, która rozpali głowy odbiorców, roznieci zainteresowanie mediów i stanie się początkiem gorących biznesowych przyjaźni. Ci, którzy ją odpalili, przestrzegają jednak: igrając z ogniem, łatwo się sparzyć.

Komentarzy:
0

Polacy z SoulFire tworzą prequel Gothica, którego akcja ma się toczyć na dekadę przed utkaniem magicznej bariery, a za scenografię posłuży wyspa, gdzie dołączymy do strażników miejskich lub gildii kupieckiej. Zagadka: o jaki projekt chodzi?

Komentarzy:
4

Zaczęło się w roku 1987. W salonach gier królowały Contra i Operation Wolf, szczęśliwi posiadacze komputerów grali w pierwszą część Larry’ego i Piratów Sida Meiera. A Tim Ansell zakładał studio, które miało sprawić, że świat pokocha wojnę totalną.

Komentarzy:
7

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z