Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITCounter-Strike: Global Offensive – Przejście na free-to-play było jednak strzałem w dziesiątkę?

rajmund czwartek, 3 stycznia 2019, 19:40 News
pc

Przekonują o tym rekordowe wyniki gry za grudzień 2018.

Zmiana modelu biznesowego CS:GO wywołała ogromną falę kontrowersji. Tak wielką, jakiej jeszcze ten tytuł chyba nie widział. O dziwo nawet idące w parze z free-to-play uruchomienie trybu battle royale nie zostało aż tak skrytykowane. Gracze poczuli się urażeni przede wszystkim statusem Prime, który Valve sprezentowało posiadaczom płatnej wersji gry. Zdaniem wielu z nich oferował on jednak stanowczo za mało, by otrzeć łzy. Aby dać wyraz swojemu rozgoryczeniu, zalali Steama 14 tysiącami negatywnych recenzji w jeden dzień. Ale Valve wiedziało, co robi.

Mimo tak licznych głosów krytyki dziś możemy spokojnie uznać grudzień 2018 roku za jeden z najlepszych miesięcy w całej historii marki Counter-Strike. Tytuł odpaliło w zeszłym miesiącu dokładnie 20 535 709 unikalnych użytkowników – to rekord w całej historii istnienia gry. Złośliwcy doniosą od razu, że to również rekord, jeśli chodzi o zainteresowanie cheaterów – Valve permanentnie zbanowało w grudniu ponad pół miliona kont – wciąż jednak jest czego gratulować.


Dowodów sukcesu jest więcej. Wystarczy szybki rzut oka na nasze ulubione tabelki w serwisach SteamCharts i SteamDB. Ta pierwsza odnotowała w grudniu średnio 395 509 graczy CS:GO naraz – w szczytowym momencie bawiło się aż 746 548 osób. To wciąż o ponad 100 tysięcy mniej niż rekord w historii gry, ale dla porównania w listopadzie grało średnio ok. 310 tysięcy graczy, a w najgorętszym momencie: ok. 546 tysięcy. Wzrost możemy też bez problemu wskazać na wykresach udostępnianych przez SteamDB. Rekordowe 749 tysięcy pokrywa się z datą przejścia tytułu na model free-to-play.

Z pewnością na ten wzrost popularności wpłynął również tryb Danger Zone, stanowiący odpowiedź na niesłabnące zainteresowanie graczy tytułami oferującymi rozgrywki battle royale. W przypadku ostatniego Call of Duty całkowita rezygnacja z trybu dla jednego gracza i skupienie na tego typu zabawie też spotkała się początkowo z narzekaniem wielu osób. Liczby jednak szybko zweryfikowały, że Activision podjęło słuszną decyzję (przynajmniej z finansowego punktu widzenia).

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 10 stycznia 2019, 9:16   Robert200285
Mi się tam podoba jedyne prawie jak fort.j ale lepsze walka o towar itd... jedyne minus mała mapa powinna być większa ale tak to kilka dziwnie gram i da się nawet wygrać
sobota, 5 stycznia 2019, 14:10   cali
@DarZ - już zapowiadali upgrade graficzny do CS GO dla rynku Azjatyckiego. Tylko nic z tego nie wyszło a CS został już poprawiony nieznacznie graficznie, przez co od pierwotnej wersji wzrosły wymagania gry, ale to już było dawno więc pewnie nikt nie zauważył zmian bo w CS grają na 140Hz monitorach.
piątek, 4 stycznia 2019, 14:45   DarZ
@wielki0fan0gier Nie zdziwię się, jeśli lada moment zostanie zapowiedziany nowy CS na tym nowym silniku, a z CS GO Volvo chce obecnie wydoić ile tylko się da.
piątek, 4 stycznia 2019, 14:44   DarZ
Popularność =/= jakość
Przykładem powyższego jest również Fortnite :P
piątek, 4 stycznia 2019, 12:23   wielki0fan0gier
Mam już dość starych gier od Valve. Ile można żerować na TF2, CS:GO... Branża poszła do przodu, a ci nadal odcinają kupony. Karcianka śmiga na Source 2, a tutaj, jakby trzeba włożyć więcej pracy/zrobić nową grę, "nie da się".
piątek, 4 stycznia 2019, 10:08   czorcik696
To jak z sylwestrem marzeń z dwójką xP Niby ludzi kupa, ale jakość dupa.
piątek, 4 stycznia 2019, 9:01   NidAaz
Koleś ściąga gierke za darmo, bawi się w czity, dostaje bana, robi nowe konto MAMY REKORD
piątek, 4 stycznia 2019, 7:07   zadymek
Poczekajmy rok i WTEDY można mówić o sukcesie (bądź porażce). Swego czasu niejaki Randolf Wciskobród chwalił się, że Battleborn ograły miliony ludzi... w 2016.
piątek, 4 stycznia 2019, 4:01   NomadP
A ja mam mieszane uczucia czy wydanie za darmo nie napłynie cheaterów? Bo z tego mi wiadomo właśnie na tym nieco cierpi Team Fortress 2.
czwartek, 3 stycznia 2019, 22:57   taz159357
Ciekawe czy to tak unikalne konta jak mojej przyjaciółki, która pograła 45 minut i się jej odechciało.

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
4

Trochę zwłok, trochę k6, czyli standardowy tydzień w tej branży.

Komentarzy:
1

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
11

Myśl na dziś: Każda choroba jest śmiertelna, jeśli tylko dobrze wyguglować.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z