15
7.12.2018, 21:13Lektura na 2 minuty

The Outer Worlds: Kwadrans rozgrywki i informacje o nowej grze Obsidian Entertainment [WIDEO]

Nieco więcej wiemy choćby o walce i systemie rozwoju postaci.


Paweł „Cursian” Raban

Zapowiadany pod koniec listopada tytuł Obsidian Entertainment doczekał się niedawno oficjalnej prezentacji, a teraz otrzymaliśmy garść dodatkowych informacji.

Założenia fabularne zostały nakreślone wcześniej, więc teraz ograniczę się tylko do stwierdzenia, że The Outer Worlds opowie o losach nieszczęśników, którzy mieli pecha trafić na Halcyon – najodleglejszą ludzką kolonię w galaktyce. Naturalnie w którymś momencie coś poszło zdecydowanie nie tak, proces terraformacji zadziałał inaczej, niż zakładano, a po okolicy rozlazły się przeróżne mutanty. Za wszystkimi nieszczęściami kolonistów stoją spiskowcy, którzy z jakiegoś powodu zamierzają zniszczyć Halcyon. Tylko od gracza zależy, czym im się to uda, czy nie. 

Przejdźmy do konkretów. Gracz będzie mógł stworzyć własnego bohatera, wybierając jego płeć i wygląd, a także określając pochodzenie oraz ustalając wartości podstawowych cech. Możliwe będzie opanowanie szeregu rozmaitych umiejętności, rozwijanych wraz z awansami na kolejne poziomy doświadczenia. Co jakiś czas da się przydzielić atuty/perki. Pojawi się również opcjonalny system wad. Produkcja będzie stale analizowała poczynania gracza i jeśli „zauważy”, że jakaś czynność sprawia mu problem, zaproponuje stosowną cechę negatywną. Przykładowo jeśli kolonista często walczy z danym rodzajem monstrów, może – ale nie musi – wybrać wadę, która dodatkowo utrudni mu zadanie, a w zamian zyska dodatkowy perk.

W trakcie wyprawy napotkamy wielu potencjalnych towarzyszy. W zależności od podejmowanych decyzji ich więź z bohaterem będzie rosnąć bądź maleć, co przełoży się na bonusy do statystyk. W skrajnym przypadku kompan może opuścić drużynę. Pojawią się misje lojalnościowe, ale najprawdopodobniej zabraknie romansów.

Każdą sytuację w grze można rozwiązać na kilka sposób. Przemoc nie musi być wcale najlepszym wyjściem – czasem lepiej po prostu kogoś przegadać lub przekraść się za jego plecami. Kiedy dojdzie już do wymiany ciosów, starcia będą toczyły się w czasie rzeczywistym. Bohater chwyci zarówno za spluwy, jak i broń białą. Jedna ze zdolności pozwoli na chwilę spowolnić czas, dzięki czemu można łatwiej wycelować w konkretne części ciała przeciwnika. Umiejętność będzie ograniczana paskiem energii.

Serwis Game Informer udostępnił podesłany przez Obsidian filmik z fragmentami rozgrywki. Zobaczycie go poniżej.

Premiera na PC, XBO i PS4 odbędzie się w przyszłym roku.


Czytaj dalej

Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3207

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze