Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDeus Ex: „Ojciec” marki skrytykował niektóre z pomysłów studia Eidos Montreal

hraboll poniedziałek, 12 listopada 2018, 19:36 News
Deus Ex: Human Revolution - Bunt Ludzkości
Deus Ex: Human Revolution - Bunt Ludzkości

Warren Spector chętnie wróciłby do cyberpunkowego uniwersum.

W lipcu tego roku dowiedzieliśmy się, że pracownicy studia Eidos Montreal zamierzają odpocząć od marki Deus Ex. Twórcy przygód Adama Jensena skupili się na realizacji innych projektów, a wydane w połowie września Shadow of the Tomb Raider było jednym z nich. Cyberpunkowe uniwersum nie jest już traktowane priorytetowo, bo ciepło przyjęte przez branżowe media Mankind Divided nie wygenerowało odpowiednich przychodów.

VG247 postanowiło zapytać słynnego Warrena Spectora o ewentualny udział w procesie tworzenia nowego Deus Eksa. Choć „ojciec” marki chętnie wróciłby po kilkunastu latach na stare śmieci, to przynajmniej na razie nie róbmy sobie wielkich nadziei:

W mgnieniu oka podjąłbym decyzję o stworzeniu kolejnej gry. Kocham ten świat. Uwielbiam tę rozgrywkę, ale nie wstrzymujcie oddechu.

Rozmówca brytyjskiego serwisu uważa, że przy produkcji Human Revolution popełniono kilka poważnych błędów. Spector skrytykował choćby zachowanie sztucznej inteligencji czy okryte wyjątkowo złą sławą potyczki z bossami (poprawione dopiero w późniejszej wersji reżyserskiej gry):

Jeśli zapytasz moją żonę, powie ci, że krzyczałem z frustracji przez większość Human Revolution. Były trzy lub cztery rzeczy, które zrobiłbym inaczej... Stworzyli system kontekstowego korzystania z osłon terenowych, za którym nie przepadam. Po prostu pozwól graczowi się ukryć, a następnie zaprojektuj AI na tyle inteligentne, aby mogło o tym fakcie wiedzieć. Nie dali ci „darmowej” broni, więc nawet kopanie kogoś zabierało energię. AI nie wiedziało, w jakim momencie trzeba odpuścić. Kiedy skradankowe podejście kończyło się niepowodzeniem, wtedy już do końca misji grałeś w strzelankę. Pozostaje jeszcze kwestia potyczek z bossami. Najpierw nauczyli cię, że istnieje wiele sposobów rozwiązywania problemów, a następnie dają ci pojedynek, w którym musisz po prostu zabić wroga.

Ostatecznie jednak wysiłki studia Eidos Montreal należy ocenić pozytywnie:

Niemniej kiedy doszedłem już do końca [gry – dop. red], miałem poczucie, że obcowałem z pełnoprawnym Deus Eksem. Tamtejszy zespół [Eidos Montreal – dop. red] bardzo szanował to, co chcieliśmy zrobić w pierwszej odsłonie serii. Myślę, że wykonali naprawdę dobrą robotę. Oczywiście z wyjątkiem zaledwie kilku rzeczy, które mnie frustrowały.

Obecnie Warren Spector pracuje nad Underworld Ascendant. Pecetowa premiera gry została zaplanowana na najbliższy czwartek.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 14 listopada 2018, 20:16   Jesion2001
Ale jest mniej memiczny :P
środa, 14 listopada 2018, 16:51   zadymek
@Jesion2001 Ale voice acting to HR miał o wiele lepszy ;)
środa, 14 listopada 2018, 13:07   Jesion2001
Na pewno dałoby się to zrobić lepiej, choć wśród gier jest to jeden z bardziej imponujących przykładów pod tym względem. A dzięki temu, że skupiał się na teoriach spiskowych potrafi przemycić takie informacje jakie podaje przywódca terrorystów na Liberty Island, takich redpillów jest więcej. Za to i fakt, że twórcom udało się zrobić bardzo przekonującą wizję przyszłości najbardziej cenię Deus Exa.
środa, 14 listopada 2018, 8:34   zadymek
@Jesion2001 Nie zbaczaj z tematu. To, że HR było cienkie jak naleśnik nie znaczy, że DX to zaraz Głębia Challengera filozofii. DX to zbitka mnóstwa teorii spiskowych i "zagadnień społecznych", a każdy temat ma swoje pięć minut, bo na więcej nie starcza gry. Najgorsze, że gra nie wykorzystuje potencjału gier by pokazać temat, ot parę dialogów na temat.Co do eutanazji: zdawkowe: oj, boli, dobij vs a mógł się jeszcze do czegoś chłop przydać. I jeszcze przypadek jednoznaczny, bardzo wygodny można powiedzieć.
wtorek, 13 listopada 2018, 19:20   garrett18
Z chęcią zobaczę jak nowa gra Warrena Spectora przyjmie się. Cenię tego twórcę za pierwsze Deus Ex i dam szansę dla nowej gry mimo wpadki z Epic Mickey.
wtorek, 13 listopada 2018, 18:57   Jesion2001
A eutanazję masz poruszoną w domu Everetta w kontekście Luciusa DeBeersa, nie jest przesadnie długa ale punkt widzenia zarówno Everetta jak i JC jest pokazany jasno. BTW, to też, tak samo jak Morpheus jest całkowicie opcjonalne.
wtorek, 13 listopada 2018, 18:45   Jesion2001
@zadymek Ten całkowicie opcjonalny dialog wyjaśnia lepiej czym jest transhumanizm niż cała fabuła HR https:youtu.be/Y4mtaQny5t4
wtorek, 13 listopada 2018, 18:25   zadymek
@Jesion2001 Msz na mysli "wszystkie filozoficzne dylematy które Deus Ex 1 " przerobił na dwuzdaniowe sekwencje dialogowe? Zwłaszcza kwestia eutanazji, głęboka i gruntownie przegadana, o zakończeniach nie wspominając ;)
wtorek, 13 listopada 2018, 10:08   Jesion2001
Może zbyt mocnego określenia użyłem - nie mam nic do samych twórców, wierzę że mają wiele dobrych pomysłów, ale nie pasują one do tej konkretnej serii.
wtorek, 13 listopada 2018, 9:32   cali
Warren Spector chyba szuka lepszej roboty. Najpierw ujawnił że jego marzeniem jest zrobienie gry z Disney'em. Teraz chce powrotu do uniwersum Deus EX. Epic Mickey 2 nie było kasowym tytułem więc oczekiwań Square nie spełni.

O autorze

hraboll

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
2

W programie na ten tydzień znalazły się dwa tytuły krótkometrażowe i jeden zdecydowanie nieprzeznaczony dla tych, którzy mają mało czasu. Ale ponoć wart każdej godziny.

Komentarzy:
9

To historia bardzo inteligentnego i zdolnego człowieka, który w trzy lata zdobył i stracił fortunę. To opowieść o człowieku, który w latach 80. XX wieku wprowadził komputer pod strzechy, a dziś nie ma i nie chce mieć komputera.

Komentarzy:
15

Oryginalny pomysł, szczypta talentu, kilka(naście) miesięcy wytężonej pracy – przepis na sukces może się wydawać nieskomplikowany. Co jednak robić, gdy premiera za nami, a słupki sprzedażowe ani drgną?

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z