Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Splinter Cell i Prince of Persia: Ubisoft „walczy o zasoby” dla zasłużonych marek

hraboll wtorek, 2 października 2018, 17:29 News

Wewnętrzne studia francuskiego wydawcy nie narzekają aktualnie na nadmiar mocy przerobowej.

Przy okazji tegorocznej edycji targów E3 dowiedzieliśmy się, że Ubisoft kocha markę Splinter Cell. Yves Guillemot, prezes francuskiego giganta, poskąpił jednak konkretów. Wygląda na to, że wydawca nie dysponuje obecnie tak dużymi zasobami kadrowymi, aby móc rozpocząć prace nad kolejnym wysokobudżetowym tytułem. Wszystkie wewnętrzne studia Ubisoftu zostały przydzielone do innych projektów. Warto w tym miejscu zauważyć, że ekipa z Toronto – odpowiedzialna za wydane w 2013 roku Splinter Cell: Blacklist – tworzy obecnie Starlink: Battle for Atlas.

Serge Hascoet, szef działu kreatywnego Ubisoftu, w rozmowie z amerykańskim magazynem Game Informer poinformował, że aktualne braki kadrowe blokują możliwość powrotu nie tylko Splinter Cella, ale także niegdyś szalenie popularnego i obsypywanego prestiżowymi nagrodami cyklu Prince of Persia:

Uwielbiam Splinter Cella. Uwielbiam Prince of Persia. Nie mogę obecnie ujawnić żadnych informacji, ale mogę powiedzieć, że walczymy o zasoby. To nie jest kwestia woli, to kwestia [posiadanych – dop. red.] środków.

Ubisoft nie zamierza ograniczać kreatywności swoich pracowników, dlatego część ekip developerskich będzie zajmowała się całkowicie nowymi markami. Hascoet odwołał się do samych początków serii Assassin’s Creed:

Pomysły mogą pochodzić od ludzi, którzy wiedzą, jak robić gry. Musimy uwierzyć w ten pomysł, a jeśli już tak się stanie, wtedy decydujemy się stworzyć [na jego podstawie – dop. red.] grę. Przeszliśmy z Prince of Persia do Assassin’s Creeda [cykl o zabójcach powstał na bazie prototypowego Prince of Persia: Assassin – dop. red.], ponieważ uważaliśmy, że prototyp jest wystarczająco przekonujący, aby zrobić coś nowego i świeżego.

Przypomnę, iż w pierwszej połowie stycznia Jordan Mechner, twórca klasycznych odsłon marki Prince of Persia (który pracował w Ubisofcie nad Piaskami czasu) zapowiadał walkę o powrót księcia Persji. Swoją drogą, wydane w 2010 roku Zapomniane piaski sprawiały raczej wrażenie projektu stworzonego na kolanie. Tylko po to, by wykorzystać szum medialny towarzyszący premierze kinowych „Piasków czasu”. Średnia ocen dla gry na Metacriticu zależnie od wersji waha się od 74% do 77%.

Wracając jeszcze do braków w zasobach kadrowych Ubisoftu: tylko nad jedną odsłoną marki Assassin’s Creed potrafi pracować 800-900 osób. Raphael Lacoste, jeden z dyrektorów artystycznych Ubisoftu, zdradził w grudniu zeszłego roku, że 200-300 osób zajmowało się wyłącznie oprawą graficzną (animacje, efekty wizualne, oświetlenie, przerywniki filmowe, projektowanie lokacji) Origins.

W przyszłym roku Ubisoft Singapur zaoferuje nam Skull and Bones, zaś ekipa z Montpellier pracuje nad Beyond Good & Evil 2. Ubisoft Massive aktualnie tworzy The Division 2. Warto pamiętać, że nieustanie powstają nowe aktualizacje do Rainbow Six: Siege oraz For Honor. W najbliższych miesiącach Ivory Tower będzie projektowało dodatki do wydanego pod koniec czerwca The Crew 2. Z kolei Ubisoft Blue Byte przypomni nam o marce The Settlers. Prawie na pewno doczekamy się nowych odsłon serii Watch Dogs, Far Cry oraz Child of Light.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 3 października 2018, 21:27   Adi777
@Dantes Oj tak, Splinter Cell: Chaos Theory było świetne, chciałbym remastera na jakimś porządnym silniku. Znakomita gra.
środa, 3 października 2018, 10:22   toyminator
Ja tam bym chciał też raymana 4 ;) Ale to dopiero po Beyond 2...czyli się jeszcze naczekam. Mógłby ktoś zrobić nowego croca też.
wtorek, 2 października 2018, 22:44   vejs
Jak zobaczę PoP-a ze znajdźkami i zadaniami pobocznymi to szukam mocnej gałęzi.
wtorek, 2 października 2018, 20:46   Arlekin
Myślę, że na rynku jest miejsce zarówno dla Asasyna jak i Prince'a. Jedno niech idzie w stronę rpga z otwartym i w miarę realistycznym światem umiejscowionym w historycznych wydarzeniach a drugie może być bardziej liniowym połączeniem rąbanki ze zręcznościówką oplecioną w fantastyczną historię. Mimo, że Zapomniane Piaski wyszły tuż po kapitalnym AC II to bawiłem się przy nich świetnie. Oby coś z tego wyszło!
wtorek, 2 października 2018, 20:10   Johny
To jest biznes,jeśli ludzie kupują uproszczone gry to takie robią.Teraz jadą na Assasins Creed.Tak jak Rockstar na GTA.
wtorek, 2 października 2018, 19:19   Maciejka01
Za dużo Assassin's Creed. Mniej tego i więcej innych produkcji. Nie tylko PoP i SC, ale też niech w końcu zrobią nowych Heroes of Might and Magic.
wtorek, 2 października 2018, 19:13   TytanowyK
Oj pograłbym w prince of persia. Takiego w stylu warrior within.
wtorek, 2 października 2018, 18:33   Dantes
Splinter Cell: Blacklist grało mi się średnio niby masa broni oraz masa zabawek ułatwiając rozgrywkę ale przyjemność z gry nieporównywalnie mniejsza do Chaos Theory czy Double Agent w których liczyło się umiejętności i kreatywność gracza w jaki sposób ukończy misje, ogólnie najlepszy posunięciem na teraz byłoby wydanie w HD Chaos Theory oraz Double Agent ale Ubisoft musi wydać nowe części żeby sprostać niedzielnym graczom a mówiąc o serii Prince of Perisa to jest dawno martwa i czy potrzebą ją psuć.

O autorze

hraboll

Podobne newsy

Splinter Cell: Ubisoft wolał pracować nad Assassin’s Creed

News
wtorek, 9 kwietnia 2019

splinter-cell-ubisoft-wolal-pracowac-nad-assassins-creed Yves Guillemot wyjaśnia, co się stało z przygodami Sama Fishera.

Komentarzy:
14

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
4

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z