38
27.07.2018, 12:47Lektura na 2 minuty

Quantic Dream: Sąd rozstrzygnął słynną sprawę pierdzącego penisa i wulgarnego kolażu

„Król Słońce” przegrał pozew wytoczony mu przez pracownika. Wciąż jednak sądzi się z dziennikarzami.


Mateusz Witczak

W styczniu, na niespełna pół roku przed premierą Detroit: Become Human, francuskojęzyczne media zaczęły naświetlać kontrowersje wokół Quantic Dream. Canard PC, Mediapart i Le Monde rozpisywały się o autorytarnym sposobnie zarządzania studiem przez prezesa Davida Cage’a (nazywanego przez kolegów i koleżanki „Królem Słońce”), jego ponoć niewłaściwym stosunku do mniejszości oraz o rzekomo niestosownych dowcipach względem pracowników, czego symbolem stały się rysunek pierdzącego penisa oraz kolaż prezentujący developerów w jednoznacznie seksualnych kontekstach.

canard-pc_1796r.jpg

Jeszcze w lutym Cage twierdził, że „jest zszokowany” oskarżeniami oraz zapowiadał podjęcie kroków prawnych wobec „kampanii oszczerstw”. Jak powiedział – tak zrobił. Dzięki dziennikarzowi Kotaku wyszło na jaw, że przed paryskim sądem musieli się stawić autorzy publikacji. Postępowanie przeciw nim wciąż się toczy.

Jak jednak informuje Eurogamer, równolegle na wokandę trafiła sprawa niewłaściwego stosunku do szeregowych pracowników. Jeden z podwładnych Cage’a postanowił, powołując się na francuskie prawo pracy, pozwać byłego chlebodawcę. Po odejściu z firmy stracił prawo do otrzymania wynagrodzenia, ale równocześnie wystąpił z wnioskiem o zbadanie nadużyć w niedawnym miejscu pracy.

Sąd uznał developera za ofiarę tychże. Przesądziło jego wieloletnie doświadczenie w Quantic Dream, które to studio ma teraz prawo do odwołania się od wyroku. Dodajmy, że podobne sprawy wytoczyło QD kilku innych do niedawna zatrudnionych w firmie developerów. Dwie poprzednie zostały jednak oddalone (jeden z byłych pracowników próbuje odwołać się od wyroku).


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze