Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBioWare chce robić mniejsze, bardziej eksperymentalne gry (oraz wracać do korzeni)

Papkin czwartek, 28 czerwca 2018, 11:36 News
Dragon Age II
Dragon Age II

Ale najpierw ma Hymn do wyśpiewania. 

O ile takiemu Obsidian Entertainment zdarzają się mniejsze projekty (dowodem znakomite Tyranny, które dopuściło do głosu scenarzystów dotychczas stojących w drugim szeregu), BioWare właściwie od zawsze jest skupione na produkcji wysokobudżetowych tytułów. Jednak w rozmowie z Game Informerem Casey Hudson (dyrektor generalny) i Mark Darrah (producent wykonawczy) zdradzają, że studio chciałoby się zająć projektami o mniejszej skali. 

Jak (wyjątkowo asekuracyjnie) przyznaje Hudson:

Sposób, w jaki działamy w BioWare i sposób, w jaki pracuje EA oraz kierunek, w jakim zmierza branża, zaczynają dawać nam możliwość wykonania pewnych bardziej eksperymentalnych ruchów. (...) Chciałbym dotrzeć do miejsca, w którym tworzymy nasz kolejny duży projekt, a jednocześnie pracujemy nad kilkoma eksperymentami. Do miejsca, w którym możemy zrobić coś podobnego do krótkometrażowych filmów.


Darrah dodaje, iż w przyszłości studio ma ambicję eksperymentować. Wierzy, że wielcy wydawcy „zaczną różnicować skalę swoich gier”, a obok blockbusterów pojawi się przestrzeń na mniejsze gry. Jako przykład podaje chociażby Table Tennis (od Rockstara), Blood Dragona, Valiant Hearts i Grow Home (od Ubisoftu).

Wydaje mi się, że jest jakaś przestrzeń (między tytułami wysokobudżetowymi a sceną niezależną - dop. red.) na tytuły o wysokiej wartości produkcyjnej, ale o mniejszej skali i budżecie.

Dodaje, że w BioWare jest chęć tworzenia bardziej staroszkolnych projektów.

Anthem zdecydowanie jest grą, którą stawiamy na przyszłość, ale myślę, że istnieje możliwość, by BioWare tworzyło i gry wierne korzeniom, i tytuły, które starają się trafić do nowej publiczności.


Teraz developerzy są skupieni na cyzelowaniu Anthem, wysokobudżetowego RPG-a, o którym podczas E3 dowiedzieliśmy się całkiem sporo (na temat liczby klatek, PvP, uniwersum czy fabularnych DLC), a kolejne informacje (odnośnie do friendly fire, cross-playu czy zbroi Javelin) docierają do nas niemal codziennie. Od dłuższego czasu wiadomo również, że Kanadyjczycy pracują nad „bardzo Dragon Age’ową” grą.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: BioWare,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 30 czerwca 2018, 16:32   asparagus
@Paffcioo "Jaki wy macie ludzie problem z tymi biseksualnymi romansami? Czemu wam przeszkadza fakt, że twórcy dają graczom większe pole do wyboru?"
Fachowo nazywa się to "homofobią"... - odmiana strachu przed innością...
sobota, 30 czerwca 2018, 16:28   asparagus
@Muidus "już ich widzę w nowych eksperymentalnych grach pewnie visual novele w najlepszym razie dla biseksualnych"
Łomójboże... to polscy katolicy nie zagrają... W Bioware rozpacz...
czwartek, 28 czerwca 2018, 23:09   Maly007
@snigonas
Zdaję sobie z tego sprawę, dlatego się z tego nabijam. Niewielu zostało (o ile jeszcze jacyś zostali) twórców w bioware, którzy robili gry, które pokochaliśmy.
czwartek, 28 czerwca 2018, 21:57   snigonas
@Maly007, Ci co odeszli z BioWare do innych studiów lub robią na własną rękę. c:
czwartek, 28 czerwca 2018, 21:15   Xellar
@SilentBob,
Właśnie to chciałem napisać, że prawa do marek już należą do EA, tylko karkołomnie to sformułowałem ;)
czwartek, 28 czerwca 2018, 21:14   Maly007
I kto niby miałby robić te dobre, mniejsze gry? Ci od Inkwizycji, czy Ci od Andromedy?
czwartek, 28 czerwca 2018, 19:30   2real4game
"studio chciałoby się zająć projektami o mniejszej skali" - uśmiałem się :D Ot EA tnie kasę na kolejne produkcje BioWare i tyle.
czwartek, 28 czerwca 2018, 19:08   SilentBob
@Xellar EA nie musi niczego przejmować. Kiedy kupili BioWare, kupili ich z ich wszystkimi markami - Jade Empire, Mass Effect czy też Dragon Age to są marki należące do EA, nie do BioWare'u.
czwartek, 28 czerwca 2018, 14:46   Deadwing
@KeepCrying Widzę, że nie tylko mnie nie podoba się podejście do balansu w Pillarsach. Te wszystkie zmiany w klasach jakie porobili w łatkach sprawiały wrażenie, że ich głównym celem jest zabicie jakiejkolwiek frajdy z grania.
czwartek, 28 czerwca 2018, 14:40   Xellar
KadwaO
"Osobiście liczę, że prawa do serii po upadku bioware przejmie jakieś porządne studio" A nie jest tak, że jeśli BioWare upada, to prawa do serii automatycznie przejmuje EA?

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
6

Myśl na dziś: Lepiej późno niż wcale!

Komentarzy:
4

Od paru dni siedzę w Wielkiej Brytanii, korzystając z ostatnich chwil przed Brexitem. Nie miałam w zeszłym tygodniu czasu na wielogodzinne posiadówy z laptopem na kolanach, więc dziś garść krótkich produkcji na kilka gryzów.

Komentarzy:
4

Ta konsolka to taki komputerowy odpowiednik Fiata 126p. Małe to i przestarzałe – ale kiedyś bardzo w Polsce popularne i do dziś szczerze kochane przez posiadaczy. A do tego wiąże się z nią dość ciekawa historia.

Komentarzy:
10

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z