39
28.06.2018, 11:36Lektura na 2 minuty

BioWare chce robić mniejsze, bardziej eksperymentalne gry (oraz wracać do korzeni)

Ale najpierw ma Hymn do wyśpiewania. 


Mateusz Witczak

O ile takiemu Obsidian Entertainment zdarzają się mniejsze projekty (dowodem znakomite Tyranny, które dopuściło do głosu scenarzystów dotychczas stojących w drugim szeregu), BioWare właściwie od zawsze jest skupione na produkcji wysokobudżetowych tytułów. Jednak w rozmowie z Game Informerem Casey Hudson (dyrektor generalny) i Mark Darrah (producent wykonawczy) zdradzają, że studio chciałoby się zająć projektami o mniejszej skali. 

Jak (wyjątkowo asekuracyjnie) przyznaje Hudson:


Sposób, w jaki działamy w BioWare i sposób, w jaki pracuje EA oraz kierunek, w jakim zmierza branża, zaczynają dawać nam możliwość wykonania pewnych bardziej eksperymentalnych ruchów. (...) Chciałbym dotrzeć do miejsca, w którym tworzymy nasz kolejny duży projekt, a jednocześnie pracujemy nad kilkoma eksperymentami. Do miejsca, w którym możemy zrobić coś podobnego do krótkometrażowych filmów.



Darrah dodaje, iż w przyszłości studio ma ambicję eksperymentować. Wierzy, że wielcy wydawcy „zaczną różnicować skalę swoich gier”, a obok blockbusterów pojawi się przestrzeń na mniejsze gry. Jako przykład podaje chociażby Table Tennis (od Rockstara), Blood Dragona, Valiant Hearts i Grow Home (od Ubisoftu).


Wydaje mi się, że jest jakaś przestrzeń (między tytułami wysokobudżetowymi a sceną niezależną - dop. red.) na tytuły o wysokiej wartości produkcyjnej, ale o mniejszej skali i budżecie.


Dodaje, że w BioWare jest chęć tworzenia bardziej staroszkolnych projektów.


Anthem zdecydowanie jest grą, którą stawiamy na przyszłość, ale myślę, że istnieje możliwość, by BioWare tworzyło i gry wierne korzeniom, i tytuły, które starają się trafić do nowej publiczności.



Teraz developerzy są skupieni na cyzelowaniu Anthem, wysokobudżetowego RPG-a, o którym podczas E3 dowiedzieliśmy się całkiem sporo (na temat liczby klatek, PvP, uniwersum czy fabularnych DLC), a kolejne informacje (odnośnie do friendly fire, cross-playu czy zbroi Javelin) docierają do nas niemal codziennie. Od dłuższego czasu wiadomo również, że Kanadyjczycy pracują nad „bardzo Dragon Age’ową” grą.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze