Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBioWare snuje plany na przyszłość, opowiada o Anthemie i pracuje nad „bardzo Dragon Age’ową” grą

Cursian czwartek, 10 maja 2018, 21:08 News

Firma zapewnia, że w Anthema będzie można grać samotnie.

We wpisie opublikowanym na oficjalnej stronie BioWare’u Casey Hudson opowiada o przyszłości swojej firmy. Po przejściach z Andromedą i ponownym rozbracie z Drew Karpyshynem (i kilkoma innymi ważnymi pracownikami) przyszłość branżowych weteranów zdawała się rysować w ciemnych barwach i być ściśle powiązana z sukcesem Anthema. Według słów Hudsona to nie do końca tak.

Wiadomość rozpoczyna się od podkreślenia faktu, że gry to bardzo specyficzne medium, które ulega ciągłym zmianom. Wiele elementów, które były niemożliwe do zrealizowania kilka lat temu, dziś nie stanowiłoby żadnego problemu. Konieczność adaptacji do zmian przy jednoczesnym zachowaniu wierności temu, co spodobało się odbiorcom w poprzednich grach, to największy kłopot, z jakim muszą zmierzyć się twórcy. Trudno nie odnieść wrażenia, że te słowa odnoszą się bezpośrednio do kierunku, w jakim podążyły ostatnie części Mass Effecta i Dragon Age’a, które zdaniem wielu zanadto odbiegły od spuścizny poprzedniczek, niepotrzebnie dryfując ku współczesnym standardom.  

Chcąc przekonać nas, że wyciągnęło wnioski z błędów, studio ukuło nowe przesłanie:

Tworzymy światy przygód, konfliktów i braterstwa, które zainspirują cię do stania się bohaterem swej własnej historii.


Przejawem tego „nowatorskiego” podejścia ma być między innymi Anthem. Choć będzie to gra sieciowa, samotnicy będą mogli ograniczyć kontakty z innymi do minimum lub wręcz bawić się samodzielnie. Niczym w grze singlowej stworzymy własną postać i dowolnie pokierujemy jej losem, tyle że nasza historia będzie elementem wspólnego, nieustanie zmienianego się świata. Twórcy mają świadomość, że podobne cuda na kiju obiecywano nam już wielokrotnie i zwykle efekty były mierne, ale to dlatego, że do tej pory „nigdy nie zrobiono tego porządnie”. W ich dziele ma być inaczej, czego dowodem będzie przełomowa struktura gry, o której więcej dowiemy się zapewne podczas czerwcowego EA Play.

Na koniec Hudson wspomniał o grupach, które pracują w ramach BioWare’u nad odrębnymi projektami, między innymi tytułem, który jest „bardzo Dragon Age’owy”. Choć nie zdradził żadnych szczegółów, po raz kolejny przypomniał, że kolejna część cyklu to tylko kwestia czasu. Wiele wskazuje na to, że będzie to projekt drugoplanowy, ale po tym, co zobaczyłem w Inkwizycji, mam prywatnie nieśmiałą nadzieję, że mniejsza skala wcale nie musi być złą wiadomością.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 12 maja 2018, 16:16   GandalfCzarny
Jak Anthem wtopi, to już nie będą nic snuć ;)
sobota, 12 maja 2018, 12:59   Blood71
"Twórcy mają świadomość, że podobne cuda na kiju obiecywano nam już wielokrotnie i zwykle efekty były mierne, ale to dlatego, że do tej pory „nigdy nie zrobiono tego porządnie”. W ich dziele ma być inaczej (...)", ponieważ potrafią oni tworzyć gry porządnie, co udowodnili w swoim ostatnim dziele – ME:A.
piątek, 11 maja 2018, 23:23   konio52
nikogo
piątek, 11 maja 2018, 21:12   GolemDorfl
@McGrave Jestem!
piątek, 11 maja 2018, 18:53   McGrave
GolemDorfl
piątek, 11 maja 2018, 14:31   Shaddon
@gimemoa
Co nie zmienia faktu, że np. w finale ME 2 kwestię uczestnictwa towarzyszy rozwiązano wzorcowo. Generalnie jednak, ograniczenie wielkości drużyny w pełni uzasadnia mechanika gry. Im większy skład, tym większe zamieszanie na ekranie i więcej okazji do ekspozycji klasycznych błędów AI. Nie można też zapominać, o ile trudniejsze i bardziej czasochłonne stałoby się nakreślenie sensownych interakcji pomiędzy poszczególnymi towarzyszami.
piątek, 11 maja 2018, 14:11   gimemoa
@SilentBoB Ale np. w żadnej grze BioWare nie jest to usprawiedliwione w żaden sposób. Szczególnie ostatnia misja w trójce, gdzie tylko ty i dwójka towarzyszy idzie z tobą. Najważniejsza misja w historii galaktyki, mizerne wsparcie.
piątek, 11 maja 2018, 13:45   PowerMint
Po co było się tak spieszyć z ME Andromeda, zepsuli dobrą markę, a teraz zastanawiaj co dalej... ehh typowe EA.
piątek, 11 maja 2018, 12:58   GolemDorfl
Nowy, Dragon Age'owy tytuł? Połączenie symulatora randkowania i usług kurierskich? ;)
piątek, 11 maja 2018, 12:46   SilentBob
To powiedziawszy, chciałem jeszcze napisać tylko, że wolę, jak historia jest z góry narzucona. Nie chcę i nie lubię tworzyć "własnej" historii. Jakbym chciał, to bym się pobawił figurkami. Gry mają dostarczać mi bodźców innych niż "witaj. rób se co chcesz, tym samym stworzysz własną historię". Na dłuższą metę można się znudzić. To jest raczej przytyk do większości sandboksów. Ale, jak już wspomniałem, na Anthem na pewno nie czekam i cokolwiek by mówili, czekać nie będę.

O autorze

Cursian

Podobne newsy

Anthem: Nowy zwiastun podpowiada, jak radzić sobie w walce [WIDEO]

News
przedwczoraj

anthem-nowy-zwiastun-podpowiada-jak-radzic-sobie-w-walce-wideo Pierwsi chętni mogą już ogrywać pełną wersję gry. O ile nie są pechowcami.

Komentarzy:
5

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Parametry nadchodzącej konsoli Sony pojawiły się w anonimowym wpisie na forum Beyond3D. Sugeruje to fejka, ale kilka lat temu w identyczny sposób zdradzono wnętrzności Wii U, a do tego nieoficjalne informacje dotyczące PS5 wydają się bardzo sensowne.

Komentarzy:
24

Najpierw było E3, na którym po raz pierwszy pokazano na żywo rozgrywkę. Potem – również podczas E3 – zamknięta prezentacja, w której sam trzymałem pada. Niezła. Ostatnio przyjąłem jednak na klatę całego kombosa: zaczęło się od paru godzin z pierwszymi misjami oraz endgame’em w Londynie, potem była zamknięta beta dla VIP-ów, a na koniec otwarta, już dla wszystkich. I mimo paru problemów nie mogę się doczekać premiery!

Komentarzy:
16

To topowy model GeForce’a RTX 2080 w ofercie MSI, a wyróżnia się nie tylko rozbudowanym systemem podświetlania. I całe szczęście, bo RGB nie każdego przecież interesuje.

Komentarzy:
22

Recenzja The Settlers History Collection w aktualnym numerze CDA miała pierwotnie zawierać ramkę na całą stronę, jednak z powodu braku miejsca musieliśmy opublikować tekst bez niej. Przy okazji recenzji zagrałam również w te części Settlersów, które wcześniej omijałam z daleka – oto mój bardzo zwięzły i osobisty ranking, który nie wszedł do pisma.

Komentarzy:
59

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z