Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITGwint: Orientacyjna data premiery, nowa oprawa, poważne reformy, singlowa kampania

Papkin sobota, 14 kwietnia 2018, 9:34 News

Redzi „chcą, aby Gwint wymiatał”. I rzucają koncepcjami, które być może nie doczekają się realizacji, ale „sam pomysł powinien uświadomić nam, jak poważnie podchodzą do sprawy”.

Na oficjalnej stronie Wiedźmińskiej gry karcianej opublikowano list otwarty od Marcina Iwińskiego i jego developerów. Założyciel CD Projektu Red zaczyna od konstatacji, że lubi zwyciężać, ale nie lubi przegrywać, a tak w ogóle, to sam gra w Gwinta i rzecz jest (jak to mówi młodzież) w dechę!

Kocham Gwinta — zwłaszcza gdy wygrywam. Wkurza mnie, gdy czasem dostaję łomot. Gwint to jeden z niewielu tytułów, w które gram codziennie (na liczniku mam łącznie 350 godzin). Mówię to, aby uświadomić Wam, jak bliski mojemu sercu jest Gwint i jak bardzo mi na nim zależy.


Następnie deklaruje, że chce zrobić dobrą grę.

Chcemy, aby Gwint wymiatał.


By „wymiatał”, zespół ma przez sześć miesięcy intensywnie dłubać nad aktualnym buildem, po którym gra wyjdzie wreszcie z bety (w której znajduje się od października 2016). Przy okazji ujawnienia (roboczej) daty premiery zapowiedziano Homecoming, projekt mający „na nowo rozpalić w nas pasję” do zmagań. Byśmy zapałali do karcianki miłością, Redzi wylaszczą jej oprawę i zmienią niektóre mechanizmy (np. naprawiając kwestię rzutów monetą, bo dotychczas gracz zagrywający kartę jako drugi znajdował się w uprzywilejowanej sytuacji), zreformują system progresji, przedstawią nowy samouczek, zliftingują interfejs, menu i sklep. No i wprowadzą kolejną planszę.

Jeśli liczyć talie obu graczy, pole bitwy składa się teraz z 8 rzędów i nie mają one większego wpływu na przebieg rozgrywki. Ich liczba odbija się jednak niekorzystnie na jednym z największych atutów Gwinta — ilustracjach i animacjach, które przedstawiają karty. Po zagraniu na planszę są one zbyt małe, by można je było w pełni docenić. Planujemy gruntownie przebudować warstwę wizualną gry, od A do Z. Zastanawiamy się nawet nad ograniczeniem liczby rzędów do dwóch — walki w zwarciu i walki dystansowej. Będziemy to, oczywiście, jeszcze dokładnie testować.


To znaczy... być może tak zrobią, bo...

Będziemy to, oczywiście, jeszcze dokładnie testować, ale sam pomysł powinien uświadomić Wam, jak poważnie podchodzimy do sprawy.


Gdy już zespół upora się z Homecoming, gra oficjalnie zadebiutuje. Równolegle z komponentem multi ma się nam przedstawić zapowiedziana podczas ubiegłorocznych E3 kampania dla jednego gracz (Gwint: Wojna krwi, która redowym zwyczajem została opóźniona).

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: CD Projekt, akcja, RPG, karcianka, CD Projekt RED, CD Projekt, CDP.pl / CD Projekt,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 12:26   voltmike
niejemfrytek fani wiedźmina
poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 8:10   niejemfrytek
Ktoś w to w ogóle jeszcze gra? Bez złośliwości pytam.
niedziela, 15 kwietnia 2018, 9:23   mrhipnotyczny
@Cuatro
W rankingu jest wyżej ten, który wydał więcej casy na tę grę z nieistniejącym MM
sobota, 14 kwietnia 2018, 21:16   maniak67
... ma w decku, ale nie masz synergii, żeby tego użyć. Jedynym problemem jest mirror, ale przeciwnik ma to samo co ty więc jest k. RNG jest ważne w karciankach, gdyż bez niego to byłaby gra w zagrywanie kart w odpowiedniej kolejności, zwłaszcza w gwincie gdzie po dobraniu odpowiednich kart, możesz zagrać cały deck. Oczywiście nie można z nim przesadzić, ale ufam ludziom z CDPR.
sobota, 14 kwietnia 2018, 21:14   maniak67
@smyntek
Moim zdaniem ludzie zbyt mocno marudzą w odniesieniu do create'a. Prawda, są karty które mają zbyt losowy efekt z niego jak np: Czarna Krew, ale taki Insegrim: uciekinier ma bardzo małą listę srebrnych elfów które może wyciągnąć, więc można się mniej więcej spodziewać co wypadnie, i jak on wyciągnie Idę po zagraniu przez ciebie złotej pogody, to naprawdę nie masz co się dziwić. Są też karty które robią fajne rzeczy z tą mechaniką jak np: Naganiacz Niewolników, gdyż dowiadujesz się co przeciwnik...
sobota, 14 kwietnia 2018, 19:18   mateinho32
@Cuatro Wyżej w rankingu sa ci którzy zainwestowali tysiące godzin w tej grze żeby dostać dobre karty w pakietach, albo te pakiety kupili. Z podstawową talią możesz sobie 15 rangę nabić. XD
sobota, 14 kwietnia 2018, 15:19   Airoder
Antrzyk no cóż, jest jedna rzecz którą skopiowali bezapelacyjnie. Tworzenie talii. Swój autorski pomysł wywalili do kosza i skopiowali to co jest w HS (plus kilku innych karciankach).
sobota, 14 kwietnia 2018, 14:28   smyntek
@Antrzyk koszt areny i beczek, oraz misje dzienne. Śmieszkuję sobie, ale często czytałem takie zarzuty na forach internetowych jakby nie mieli się do czego przyczepić. Mechanika create miała być discoverem z HS'a, ale gracze szybko im wytłumaczli, że to błąd (jak dla mnie w ogóle jej nie powinno być, dobrze, że usuwają z MMR, bo od kiedy ją dodali przestałem grać).
sobota, 14 kwietnia 2018, 14:21   Antrzyk
@taz159357
Jak mnie to denerwuje jak ktoś porównuje Gwinta do Hs-a, To się dwie różne gry jedyne podobieństwo jest takie ze są grami karcianymi i nazywanie go "Klonem HS" jest moim zdaniem nieodpowiednie. Dam 100 zł temu kto poda mi chodziarz jedną rzecz która została "z kopiowana" z Hearthstone (oprócz tego ze są F2P lub ze są grami karcianymi) P,s mówię poważnie jedna konkretna rzecz (jbc. Arena jako tryb też się drastycznie różni)
sobota, 14 kwietnia 2018, 13:55   Airoder
Cuatro oczywiście, że tak nie jest. Wysoko są Ci co mają więcej szczęścia w RNG. Przecież to oczywiste. A tak całkiem serio to nie jestem jakimś dużym fanem karcianek ale jeśli już w jakąś gram to wole Gwint. Głónie ze względu na to, ze od razu dostaje większość kart i mogę zbudować strategie gry w oparciu o to co już mam a nie liczyć, że mi dojdzie kluczowa karta

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Pierwszy testowany przez nas notebook z wydajnym mobilnym procesorem Intela najnowszej, ósmej generacji bez problemu zastąpi wielkiego gamingowego desktopa.

Komentarzy:
5

Topowe gamingowe słuchawki firmy znanej z high-endowego sprzętu grającego, co z jednej strony przekłada się na cenę, z drugiej – na jakość.

Komentarzy:
15

Na pierwszy rzut oka to FPS.

Komentarzy:
23

Choć w maju fetował dziesięciolecie, Dontnod to studio wciąż nieokrzepłe, nadal poszukujące zarówno artystycznej tożsamości, jak i właściwego modelu biznesowego.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« lipiec 2018
PWŚCPSN
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031