Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITNowy BioShock w produkcji, Mafia IV w koszu

Papkin sobota, 14 kwietnia 2018, 8:59 News

Ktoś nie śpi, aby ktoś mógł spać z rybkami.

Ponoć za nową odsłonę BioShocka odpowiada niewielki wewnętrzny zespół 2K, pracujący drzwi w drzwi z Hangar 13, autorami chłodno przyjętej Mafii III. A przynajmniej do takich wieści dotarł Jason Schreier z Kotaku. W artykule "How The Makers Of Mafia III Lost Their Way" czytamy o projekcie o kodowej nazwie „Parkside”.

W pobliżu [głównego zespołu developerskiego Hangar 13 – dop. red.] niewielka grupa pracowała nad projektem o nazwie kodowej „Parkside”, po cichu rekrutując ludzi z branży do prac nad grą tak tajną, że nawet nie mogli powiedzieć o niej swoim kolegom z Hangar 13. Ponoć byłaby to nowa odsłona jednej z najciekawszych serii shooterów ostatniej dekady: BioShock.


Nad projektem (opartym na Unreal Enginie) czuwa podobno Haden Blackman (obie części Star Wars: The Force Unleashed, Mafia III), którego kierownictwo postrzega jako silnego, kreatywnego lidera na miarę Kena Levine’a. Jego zespół podchodzi do tematu ostrożnie, starając się rozgryźć, co stało za sukcesem oryginalnej trylogii i pomalutku wpuszcza do siebie kolejnych projektantów. Tymczasem w szeregach Hangar 13 da się wyczuć pewne napięcie, wszyscy pracownicy chcą bowiem dołączyć do odpowiedzialnej za BioShocka ekipy. Wszystko z powodu średnich ocen Mafii III... i problemów z określeniem, czym Hangar 13 powinno się właściwie zająć.

Nie wiemy, jaka będzie kolejna gra studia. Przez jakiś czas na stole znajdował się projekt o roboczej nazwie Rhapsody, o którym wiemy tyle, że główny bohater to pianista, a rzecz miała/ma być organicznie zrośnięta z muzyką. Ponoć jednak mimo stworzenia prototypu „nikt nie wie, czym gra ma właściwie być”. Hangar 13 miało też pomysł stworzenia czwartej Mafii (ta miałaby się rozgrywać w latach 70. w Vegas), intensywnie duma również nad tym, jak wpisać się w modę na gry-usługi i zagwarantować sobie stały dopływ środków.

Przy okazji poznaliśmy kontekst lutowych zwolnień. Nie znamy dokładnych rozmiarów czystek, ale trzy źródła Kotaku określiły je mianem „znaczących”. Choć w studiu wciąż pracuje 150 osób, dopiero podnosi się ono po restrukturyzacji. Część developerów znalazła zatrudnienie w 2K Czech, a część w studiu zlokalizowanym w Brighton. Czemu?

Wiem, że dużą rolę odgrywały kwestie finansowe. Znacznie taniej jest zatrudnić i utrzymać pracowników w UK i innych krajach europejskich. Koszty życia w San Francisco [w pobliżu którego rezyduje trzon Hangar 13 – przyp. red.] są wygórowane.

– twierdzi informator.

Tymczasem Ken Levine, autor pierwszego BioShocka i Infinite, rzeźbi „narracyjnego shootera” czerpiącego z niedawnego Cienia wojny. Przypomnijmy, że po premierze Infinite projektant oficjalnie zakończył działalność Irrational Games w dotychczasowym kształcie, pozostawiając przy sobie raptem kilkunastu ludzi. 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 15 kwietnia 2018, 14:20   devalion
No trylogii. I nie czego, tylko kogo. Sienkiewicza.
niedziela, 15 kwietnia 2018, 0:21   POPISowyNumer
>sukces oryginalnej trylogii
>trylogii
przepraszam ale że sukces czego?
sobota, 14 kwietnia 2018, 23:51   DEO
@Nezi23 ostatnią częścią wypowiedzi nieźle mnie rozśmieszyłeś :D chciałbym nowego Bioshocka w stylu 1 lub 2, bo miały mega klimat i ogólnie były to jedne z najlepszych gier w jakie grałem, Infinite spoko, ale to nie to samo (poza końcówką). Jednakże jak mają to robić ludki od tej nieszczęsnej Mafii3 to może lepiej by nie powstawał nowy x.x
sobota, 14 kwietnia 2018, 19:59   CzlowiekKukurydza
*Ciekawa (XXI wiek i nie ma edycji komentarzy).
sobota, 14 kwietnia 2018, 19:58   CzlowiekKukurydza
Ciekawe to była jedynka. Dwójka to to samo jeszcze raz i Infinite suchy jak pieprz, nawet wygląd broni nie zmienia się po ich ulepszeniu mimo, że było to we wcześniejszych częściach. Do tego jeszcze limit dwóch broni. Meh. Czwórka pewnie będzie już zwykłym Rail Shooterem.
sobota, 14 kwietnia 2018, 19:12   555krystian
@Nezi23
a sequelem trójki nie były czasem DLC które całkiem ładnie wszystko domknęły? tak przynajmniej zapisało się w moim mózgu.
Co to newsa, z jeden strony fajno, trochę brakowało mi Bioshock'a ale znów dorobek twórców jakoś nie napawa mnie optymizmem. no nic pożyjemy zobaczymy.
sobota, 14 kwietnia 2018, 18:59   nietrol
Nowy Bioshock? Super, byle Rapture a nie Columbia.
sobota, 14 kwietnia 2018, 18:34   Nezi23
Bioshock się skończył. Fenomenalna jedynka, nie aż tak dobra ale nadal niedoceniona dwójka i przereklamowany ale wciąż świetny Infinity stanowią pewną zamkniętą artystyczną całość, nawet z otwartym na sequele zakończeniem "trzeciej" części. Bez oryginalnego zespołu (na którego wizji się nadal opierała wyprodukowana przez inny zespół dwójka) nie ma co dłubać przy serii, a jeżeli dobrze zrozumiałem tekst że za nową część mają być odpowiedzialni ludzie od Mafii III, to niech Bóg ma nas w swojej opiece.
sobota, 14 kwietnia 2018, 16:00   wojtekb03
FlatOut 3 był zrobiony przez zupełnie kogoś innego xD. Ja właśnie tak widzę większość kontynuacji, za które biorą się inne studia. Nie skreślam ale kaszanki są dobre jedynie na talerzu ;). Tu nie widzę nic dobrego, bo jak dla mnie historia jest zamknięta. Chyba, że będzie to symulator budowy podwodnego miasta :D.
sobota, 14 kwietnia 2018, 14:35   Centek96
Starają się rozgryźć co stało za sukcesem serii. Pewnie po to, by zepsuć właśnie te najlepsze elementy, a fabułę odłożyć na dalszy plan. Pewnie też lore nie będzie, bo kto czyta notatki i słucha nagrań.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Mafia 3: Twórcy szykowali scenę, która była tak kontrowersyjna, że usunięto po niej wszelkie ślady

News
czwartek, 12 lipca 2018

mafia-3-tworcy-szykowali-scene-ktora-byla-tak-kontrowersyjna-ze-usunieto-po-niej-wszelkie-slady Miała wyjaśnić powód, dla którego Lincoln wylądował w armii.

Komentarzy:
15

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Pierwszy testowany przez nas notebook z wydajnym mobilnym procesorem Intela najnowszej, ósmej generacji bez problemu zastąpi wielkiego gamingowego desktopa.

Komentarzy:
5

Topowe gamingowe słuchawki firmy znanej z high-endowego sprzętu grającego, co z jednej strony przekłada się na cenę, z drugiej – na jakość.

Komentarzy:
15

Na pierwszy rzut oka to FPS.

Komentarzy:
23

Choć w maju fetował dziesięciolecie, Dontnod to studio wciąż nieokrzepłe, nadal poszukujące zarówno artystycznej tożsamości, jak i właściwego modelu biznesowego.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« lipiec 2018
PWŚCPSN
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031