Ujawniono wymagania sprzętowe The Alters. Gra nie spali nam komputerów, ale trzeba będzie używać upscalera
Wymagania sprzętowe The Alters, jak wielu innych gier, sponsoruje słowo „upscaler”.
Po wielu perypetiach z przesuwaniem daty premiery w kwietniu wreszcie poznaliśmy datę premiery The Alters, czyli nowej gry twórców takich hitów jak This War of Mine czy Frostpunk. Pomysł prosty i intrygujący, bo Altersi są połączeniem ich poprzednich produkcji w aspekcie zarządzania bazą i dbania o relacje między bohaterami, a do tego wszystkiego dorzucają całkiem intrygującą fabułę oraz aspekty survivalowe. Bohater wylądował na obcej planecie zupełnie sam, zatem by przetrwać, musi wykorzystać właściwości lokalnego minerału pozwalającego tworzyć tytułowych Altersów. Poza tym musimy być w ruchu, z kolei by nasza baza mogła (dosłownie) dalej się kręcić, potrzebujemy zasobów, zatem eksploracja niebezpiecznego, obcego świata będzie jednym z filarów naszych prób wydostania się z sytuacji rodem z „Marsjanina”.
Zanim jednak to zrobimy, wypadałoby zerknąć w udostępnione wymagania sprzętowe, które właśnie zostały ujawnione. Absolutne minimum do odpalenia The Alters w rozdzielczości full HD i 30 klatkach na sekundę to:
- Procesor: Intel Core i7-6700 lub AMD Ryzen 5 1600;
- Karta graficzna: GeForce GTX 1060 6 GB lub AMD Radeon RX 570;
- RAM: 16 GB;
- Dysk: 50 GB.
Do 60 klatek w tej samej rozdzielczości potrzebny będzie wcale nie taki lekki upgrade:
- Procesor: Intel Core i7-8700K lub AMD Ryzen 7 5800X;
- Karta graficzna: GeForce RTX 2070 8 GB lub AMD Radeon 6600 XT;
- RAM: 16 GB.

Nie byłyby to wymagania złe, gdyby nie to, że w obu wariantach do osiągnięcia deklarowanej wydajności będziemy musieli skorzystać z upscalera. Czysto teoretycznie nie ma w tym niczego złego, aczkolwiek takie zabiegi budzą pytania o optymalizację. Co prawda było to już jakiś czas temu, ale kiedy grałem w demo The Alters, miałem kilka zarzutów w stosunku do strony technicznej. Wtedy zrzucałem to na karb trwającej produkcji gry, jednak patrząc na upscaler w wymaganiach zaczynam się poważnie zastanawiać, jak to będzie wyglądało na premierę – tym bardziej że pamiętam, jak udostępniono wymagania nowego Monster Huntera i to, jak wyglądała optymalizacja tuż po premierze.
The Alters, jak podkreślił ostatni zwiastun, ukaże się już 13 czerwca na pecetach, PS5 oraz Xboksach Series X|S. Posiadacze abonamentu Microsoftu będą mogli sprawdzić grę także w Game Passie.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.