23.04.2025, 11:00Lektura na 2 minuty

Twórca Kingdom Come: Deliverance 2 chce robić gry szybciej dzięki AI. Czuje się sfrustrowany czasem produkcji

Ciekawe słowa Daniela Vávry, współzałożyciela Warhorse Studios, w podcaście The Game Business.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Kingdom Come: Deliverance 2 to najprawdopodobniej mocny kandydat do gry roku 2025 (tak twierdzi m.in. UV w recenzji dla CD-Action). Produkcja czeskiego Warhorse’a zebrała genialne oceny od krytyków oraz graczy, a kolejne aktualizacje jedynie dokładają cegiełkę do wypolerowania gry. Mimo że minęło kilka miesięcy od premiery, średnia graczy naraz na Steamie nie spada poniżej 10 tysięcy (dane pochodzą ze SteamDB). 

Jedną z wiodących postaci całego developmentu przygód Henryka jest Daniel Vávra. Założyciel studia często wypowiada się na temat branży oraz komentuje wiele bieżących spraw na swoim profilu na X-ie (dawniej Twitterze). Teraz postanowił podzielić się swoimi przemyśleniami na temat sztucznej inteligencji. 

W podcaście The Game Business rozsądnie podkreślił, że dostrzega spory potencjał w wykorzystaniu takich narzędzi, szczególnie ze względu na coraz dłuższy czas developmentu.  


Naprawdę frustruje mnie, że tworzenie gier zajmuje tyle czasu, bo mam za dużo pomysłów. (...) Mam nadzieję, że rewolucja AI w tym pomoże. Że w przyszłości nie zostaniemy zastąpieni przez sztuczną inteligencję, ale będziemy przez nią wspomagani. Dzięki temu wiele rzeczy może stać się łatwiejszych i szybszych. Byłoby świetnie. 


Daniel Vávra

Trudno nie przyklasnąć Danielowi Vavrze. W końcu na sequel Kingdom Come’a czekaliśmy 7 lat. Ba, prawdziwym rekordzistą jest chyba Bethesda, która wypuściła 6 lat temu zwiastun do The Elder Scrolls 6, a dopiero niedawno poinformowała opinię publiczną, że prace nadal trwają i podobno istnieją już grywalne buildy. Skyrim wyszedł w 2011 roku, czyli od ostatniej części minęło dokładnie 14 lat.

W tym roku świętujemy także 10-lecie Wiedźmina 3, a jego kontynuacja pojawi się nie wcześniej niż w 2027 roku. Można by wymieniać dalej, a przecież nie wspominałem jeszcze o GTA 6… 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów1113

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze