„To element restrukturyzacji firmy”. Twórcy remastera Obliviona wydali oświadczenie dotyczące zwolnień
Studio Virtuos oficjalnie odniosło się do wczorajszej informacji o zwolnieniach.
Studio Virtuos oficjalnie potwierdziło zwolnienia, o których dowiedzieliśmy się wczoraj i opublikowało oświadczenie, gdzie nazwało redukcję kadry częścią szeroko zakrojonej restrukturyzacji. Cięcia objęły około 7% globalnego zespołu – głównie w działach dotkniętych „niższym obłożeniem i spadającym zapotrzebowaniem wynikającym ze zmian strukturalnych w branży”.

Z informacji przekazanych Eurogamerowi wynika, że w Azji pracę straciło około 200 osób, natomiast w Europie – 70. Mniej niż dziesięć z nich było zatrudnionych we Francji, gdzie studio pracowało nad remasterem The Elder Scrolls 4: Oblivion.
Jesteśmy wdzięczni za wkład osób, które zostały objęte zwolnieniami. Oferujemy im pakiety odprawowe, pomoc w zmianie ścieżki zawodowej oraz – tam, gdzie to możliwe – możliwość przeniesienia się do innych zespołów w naszej globalnej sieci. Naszym priorytetem jest przeprowadzenie tej zmiany z należytą troską, przejrzystością i szacunkiem.
W dalszej części oświadczenia podkreślono, że Virtuos zamierza nadal inwestować w rozwój kompetencji technicznych, kreatywne współprace i globalną obecność, aby utrzymać status preferowanego partnera największych twórców gier na świecie.
Obecnie studio współpracuje przy produkcji Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, którego premiera zaplanowana jest na 28 sierpnia.
Czytaj dalej
Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.