11.06.2025, 10:00Lektura na 3 minuty
Wideo

Tak, w Heroes of Might and Magic: Olden Era będzie zaklęcie Armagedonu. Unfrozen wyjaśniło działanie systemu magii

Na kanale studia wylądował kolejny devlog stworzony wraz z Heroes Take Turns.

Do premiery Heroes of Might and Magic: Olden Era zapewne pozostało już dość niewiele czasu, gdyż ta ma się odbyć w drugim kwartale bieżącego roku, o czym cały czas przypomina steamowa karta gry. Zwiastun z kwietniowego wydarzenia Triple-I Initiative potwierdził, że w nowe Heroesy zagramy latem tego roku. Z pewnością ucieszy to tych fanów serii, którzy czekają na jej najnowszą odsłonę, a jest ich niemało, gdyż jakiś czas tamu Unfrozen informowało, że już ponad pół miliona osób dodało grę do swojej listy życzeń na Steamie. 

Twórcy co jakiś czas dzielą się też oczywiście prezentacjami tego, co w Heroes of Might and Magic: Olden Era będziemy mogli spotkać. Na majówkę otrzymaliśmy zwiastun frakcji Kniei (ang. Sylvan), która łączy w sobie jednostki znane fanom Heroes 3 z Wrót Żywiołów i Bastionu. Podczas wcześniejszych prezentacji gracze zauważyli jednak pewne problemy związane z czytelnością mapy. Temat ten został niedawno podniesiony przez Unfrozen, które zapowiedziało dodanie do Olden Ery kilku opcji usprawniających widoczność obiektów na mapie. Najnowszy devlog, który wczoraj pojawił się na kanale studia, koncentruje się natomiast na systemie magii podzielonym na 4 szkoły, bynajmniej nie mające nic wspólnego z czterema żywiołami. 

Wideo jest kolejnym owocem współpracy studia z twórczynią kanału Heroes Take Turns, która wcześniej tłumaczyła m.in. działanie szablonów i generatora map. Tym razem na tapet wzięto czarodziejskie szkoły.  W Olden Erze uświadczymy czterech różnych domen magii: Świtu, Zmierzchu, Pierwotnej i Tajemnej. Pierwsza z nich skupi się na wzmacnianiu swoich jednostek i karaniu przeciwników za atakowanie ich. Druga pozwoli nam na nakładanie na oponentów najróżniejszych osłabień: od spowolnień, przez wyłącznie umiejętności, aż po zmuszanie ich do atakowania swoich sojuszników.

Magia Pierwotna w Heroes of Might and Magic: Olden Era to chyba najprostsza z omawianych tu szkół — większość podlegających jej zaklęć to po prostu czyste obrażenia zadawane pojedynczym jednostkom, większym grupom lub nawet całym armiom (Armagedon powraca!). Ostatnia ze szkół da nam dostęp do zaklęć wpływających na punkty skupienia (wykorzystywane do aktywowania zdolności jednostek) oraz czarów, takich jak choćby Teleportacja. 

A jak będziemy pozyskiwać te zaklęcia? W Olden Erze obecne będą gildie magów, których budowa odblokuje nam czary danego poziomu. Jeżeli jednak wśród wylosowanych magicznych ataków nie będzie tego, którego potrzebujemy, to nie ma żadnego problemu. Można go bowiem dokupić, wykorzystując alchemiczny proszek, czyli specjalny zasób służący właśnie do odblokowywania zaklęć oraz ulepszania siedlisk jednostek.

Heroes of Might and Magic: Olden Era zadebiutuje we wczesnym dostępie na przestrzeni najbliższych miesięcy, a może nawet i tygodni.  


Czytaj dalej

Redaktor
Maciek „Macix" Szymczak

Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.

Profil
Wpisów346

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze