28.03.2024, 10:45Lektura na 2 minuty

Szef Lariana widzi potencjał w AI, ale nie zamierza zastępować nim pracowników

Swen Vincke po raz kolejny udowadnia, że sukces Baldur’s Gate’a 3 nie wziął się znikąd.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Z przemyśleń prezesa Larian Studios na temat branży gier ktoś mógłby napisać poradnik, jak dobrze zarządzać studiem, jednocześnie dbając o zadowolenie graczy. Dzięki jego ostatniemu wystąpieniu na Game Developers Conference dowiedzieliśmy się, że nie zobaczymy żadnych dodatków ani czwartej części Baldur’s Gate’a. Co więcej, w późniejszej rozmowie z IGN Swen Vincke zdradził, że Ketheric Thorm miał być w pełni grywalną postacią, a lokacje takie jak Candlekeep zostały wycięte przed premierą. 

Nie mogło zabraknąć również dyskusji o korzystaniu ze sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. Vincke wierzy w ludzką pracę, chociaż sam przyznaje, że korzystanie z AI pomaga w przyspieszeniu niektórych procesów.


To, co jest krytykowane najbardziej, to generatywne AI. Jest wiele miejsc gdzie sztuczna inteligencja się bardzo przydaje i korzystamy z niej w poszczególnych oddziałach. Natomiast moje stanowisko jest bardzo proste: AI to narzędzie, które pozwala robić rzeczy szybciej. Mamy tak dużo pracy, że z chęcią przyjmujemy taką pomoc. Nie sądzę, aby kiedykolwiek zastąpiło to ludzką kreatywność i mogę nawet postawić na to pieniądze. 


Swen Vincke

Vincke jest wielkim zwolennikiem prac tworzonych „ludzką ręką”. Dlatego w ostatnim czasie Larian Studios zatrudniło wielu grafików koncepcyjnych. 


Grafika jest bardzo pokrzywdzona, szczególnie przez takie narzędzia jak Midjourney. Dlatego zatrudniliśmy ostatnio piętnastu artystów koncepcyjnych. To przeciwieństwo tego, czego można było oczekiwać, prawda? Brak grafik dostarczonych na czas stopuje kolejne etapy produkcji, więc rozwiązaliśmy to w taki sposób. Nasi scenarzyści również nie używają sztucznej inteligencji do tworzenia dialogów. 


Swen Vincke

Krótko mówiąc, prezes Larian Studios po raz kolejny udowadnia, że jest właściwym człowiekiem na właściwym miejscu, a sukces Baldur’s Gate’a 3 oraz jego ciągła obecność na liście najpopularniejszych tytułów na Steamie tylko to potwierdza. 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz, pisarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach czyta sporo filozoficznej pulpy, szczególnie w wykonaniu swojego imiennika zza oceanu oraz bada brytyjską inwazję komiksową lat 90. Serdecznie zaprasza na swojego Instagrama: chrzuszcz.pisze.

Profil
Wpisów353

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze