Subnautica 2 otrzyma całkiem nowy świat. Twórcy opowiadają o tym, jak go tworzą
O najlepszych skałach w grach i nie tylko.
Zapowiedziana w zeszłym roku Subnautica 2 już niedługo ujrzy światło dzienne, jednak nie będzie to premiera pełnej wersji, a powtórka z pracy nad pierwowzorem i samodzielnym dodatkiem – gra ukaże się we wczesnym dostępie, gdzie spędzi trochę czasu. Twórcy tłumaczą to dbaniem o szczegóły oraz chęcią stworzenia jak najlepszej, wyróżniającej się jakością produkcji i życzę im powodzenia oraz cierpliwości, która prawdopodobnie będzie potrzebna; Subnautica 2 powstaje nie na Unity, tylko na Unreal Enginie 5. Silnik zasłużenie dorobił się łatki niezoptymalizowanej, problematycznej technologii i chociaż Epic robi coś, by sytuację poprawić, kolejne gry okazują się cierpieć na te same bolączki.
Podczas tworzenia nowego, obcego świata, po którym przyjdzie nam pływać w Subnautice 2, developerzy starają się pogodzić bogactwo wizualne z tym, by strona techniczna nie sprawiała zbyt dużych problemów.
Wykorzystujemy wiele sztuczek, by oszczędzać pamięć karty graficznej i utrzymywać jej wykorzystanie na jak najniższym poziomie. To pomaga nam zadbać o to, by gra działała bez problemu na różnych konfiguracjach sprzętowych. Jednocześnie pilnujemy, by świat sprawiał wrażenie faktycznego świata, a nie jedynie dioramy zbudowanej dla gracza.
Przy czym jest to miejsce stworzone całkowicie ręcznie – w budowaniu otoczenia developerzy nie korzystają z generowania proceduralnego, tylko tworzą proste koncepty, mozolnie wypełniane docelowymi modelami oraz udoskonalane do stanu ostatecznego. Te i kilka innych informacji dotyczących powstawania nowej planety otrzymaliśmy w ramach kolejnego, krótkiego dziennika developerów. Tak jak w poprzednim, także tutaj rzucimy okiem na proces powstawania Subnautiki 2 i kilka zaskakująco szczegółowych assetów:
Nie pozostaje nic innego, jak czekać na premierę we wczesnym dostępie na Steamie – ostatnie informacje potwierdzały, że zagramy jeszcze w tym roku.
Testy Subnautiki 2? Uważajcie na oszustów
Na koniec jeszcze jedna, ważna informacja. Kilka miesięcy temu wiele osób otrzymało zaproszenie do testów Subnautiki 2, a ostatnio sytuacja najwyraźniej się powtarza. Unknown Worlds nie planowało i raczej nie planuje przeprowadzać testów wśród społeczności, dlatego jeśli otrzymacie takie zaproszenie, najlepiej będzie je zignorować.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.