1
26.05.2025, 13:30Lektura na 2 minuty
Wideo

Skywind na nowym długim gameplayu. Fanowskie odświeżenie Morrowinda nabiera rumieńców

Ach, tak! Czekaliśmy na ciebie.

Po premierze spodziewanie niespodziewanego remastera Obliviona sporo graczy zaczęło martwić się o losy Skybliviona, czyli modyfikacji przenoszącej czwartą część serii The Elder Scrolls na silnik Skyrima. Wiele osób obawiało się, że po odświeżeniu kultowego erpega przez Bethesdę fanowski mod straci na znaczeniu. Na szczęście wydaje się, że nic takiego się nie wydarzyło, a o projekcie wciąż jest całkiem głośno. Warto zresztą przy okazji pochwalić ekipę Todda Howarda za to, że developerzy rozdali klucze do remastera Obliviona twórcom modyfikacji.

Jest jednak jeszcze inny fanowski projekt, który również może stać się swego rodzaju nieoficjalnym remasterem, a o jakim w ostatnich miesiącach zrobiło się nieco ciszej. Chodzi o modyfikację Skywind, czyli próbę przeniesienia Morrowinda na silnik Skyrima. Zespół odpowiedzialny za moda tworzy go już od wielu lat, ale wygląda na to, że wciąż przybliża się do jego premiery. Na początku tego roku twórcy przedstawili nam aż 2-godzinny materiał, na którym mogliśmy zobaczyć rozgrywkę w pełnej krasie. Teraz podzielili się kolejnym, tym razem 20-minutowym filmem, w trakcie którego przedstawili eksplorację daedrycznych ruin.

Widać ewidentnie, że zespół stara się jak najwierniej oddać atmosferę wyspy Vvardenfell i czuć to m.in. właśnie we wspomnianych ruinach. Choć cała otoczka kojarzy się naturalnie ze Skyrimem, to styl wizualny czy architektura natychmiast budzą tę niepodrabialną nostalgię. Miło jest też zobaczyć młokosy czy daedrothy w Skyrimowych szatach graficznych.

Co chyba jednak najważniejsze twórcy powiedzieli co nieco o postępach, jakie poczynili w ciągu ostatnich miesięcy. Wielu graczy na pewno ucieszy fakt, że cały scenariusz i grafiki 2D do fanowskiego odświeżenia zostały ukończone. Moderzy chwalą się również, że sporo zdziałali w kontekście modeli postaci, animacji, systemu pogody czy jakości wody i oświetlenia. Co więcej, prawie 3000 enpeców występujących w grze zostało już zdubbingowanych. Oznacza to, że praca związana z podkładaniem głosu pod postacie również została niemal skończona.

Zespół wciąż pracuje obecnie nad ścieżką dźwiękową i wkrótce będzie poszukiwał kolejnych osób, które mogłyby skomponować muzykę do walk. Ponadto nie znaleziono jeszcze głosów dla wielu ważnych postaci – chociażby Dagoth Ura czy Viveca. Moderzy nadal poszukują także osób chętnych do wszelkiego rodzaju testowania projektu, a dodatkowo zachęcają do skontaktowania się z nimi a propos tworzenia kolejnych lokalizacji moda. Jeśli więc czujecie się na siłach i chcielibyście w jakiś sposób wesprzeć twórców Skywinda, to zajrzyjcie na stronę modyfikacji.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów630

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze