1
26.05.2025, 08:15Lektura na 2 minuty
Wideo

Reżyser Wiedźmina 4 o problemach z przestawieniem się z Cyberpunka 2077. „To nigdy nie jest łatwe”

Sebastianowi Kalembie nie przychodzi łatwo przeskok z dystopijnej przyszłości do średniowiecznego świata fantasy.


Aleksandra „Doksa” Jung

Reżyser Wiedźmina 4, Sebastian Kalemba, w rozmowie z GameStarem przyznał, że moment przejścia z jednego IP do drugiego jest dla niego trudny. Nic w tym dziwnego – Kalemba wcześniej pracował nad osadzonym w zupełnie innym settingu Cyberpunkiem 2077.


Ten moment rekalibracji jest ciężki i wymaga czasu, żeby przeprogramować swój mózg i naprawdę wczuć się w daną markę, jej gatunek, postacie – na to wszystko potrzeba czasu.


Sebastian Kalemba

Jednocześnie Kalemba mówi o grze w dosyć optymistycznym tonie.


To nigdy nie jest łatwe. Bardzo miło wraca się do starego IP. Myślę, że ludziom spodoba się to, co robimy, i że jest to świetne.


Sebastian Kalemba

To pierwszy raz w historii CD Projektu, kiedy jednocześnie studio pracuje nad dwiema dużymi grami. Według Kalemby zawsze miało to być intencją firmy, która dopiero teraz czuła się gotowa i pewna, że poradzi sobie z dwiema markami na raz.

Pierwszy zwiastun Wiedźmina 4 pokazano podczas zeszłorocznej ceremonii The Game Awards. Ukazał nam on, że protagonistką gry zostanie Ciri, ale nie pokazał jeszcze rozgrywki. Według CD Projektu będzie to tytuł „większy i lepszy” od Wiedźmina 3 czy Cyberpunka 2077. Nie możemy jednak liczyć na grywalną wersję wcześniej niż w 2027 roku

Kontynuacja Cyberpunka 2077, na razie znana tylko jako Project Orion, nie otrzymała jeszcze żadnego trailera. Jedną z niewielu informacji, jaką mamy na temat tej tajemniczej gry, jest nowe miasto, które ma się w niej pojawić – według Mike’a Pondsmitha, twórcy papierowych gier z serii Cyberpunk, będzie przypominać ono „Chicago, które rozwinęło się w złą stronę”.

Po raczej katastrofalnej premierze Cyberpunka 2077, który dopiero za sprawą kilku dużych łatek doszedł do stanu grywalności, gracze mają problem, by ponownie zaufać CD Projektowi. Studio zapewnia jednak, że wyciągnęło z porażki odpowiednią lekcję i nie zamierza powtarzać swoich błędów. Jak będzie – to może pokazać tylko czas.

Skoro mowa o Wiedźminie, szykujemy wydanie specjalne magazynu traktujące właśnie o tej serii. Możecie zamówić je przedpremierowo na stronie naszego sklepu.


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksandra „Doksa” Jung

Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.

Profil
Wpisów28

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze