około 11 godzin temuLektura na 3 minuty
Wideo

Twórca PlayStation 4 „poświęcił nam uwagę, do której nie byliśmy przyzwyczajeni”. CD Projekt Red wspomina pracę nad Wiedźminem 3

PC Gamer opublikował wywiad z twórcami Wiedźmina 3, w którym wyjątkowo ciepło wspominają oni współpracę z Markiem Cernym z Sony.


Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

Dacie wiarę, że od premiery Wiedźmina 3 minęło już 10 lat? Dekadę temu Dziki Gon podbił serca graczy, stał się polskim dobrem narodowym i zapewnił CD Projektowi Red awans do gamingowej pierwszej ligi. Okrągłe rocznice to doskonały czas na podsumowania i wspomnienia – po raz kolejny okazuje się, że sukces trzeciej odsłony przygód Geralta nie był wcale łatwy do osiągnięcia, o czym wspomina PC Gamer w wywiadzie z Michałem Nowakowskim i Adamem Badowskim (dyrektorami CD Projektu Red), Błażejem Augustynkiem (projektantem zadań) oraz Kajetanem Kapuścińskim (artystą odpowiedzialnym za przerywniki filmowe). 


Start produkcji Wiedźmina 3 był bardzo trudnym okresem dla firmy. Czas ten zbiegł się z wychodzeniem gospodarki światowej z kryzysu, który miał miejsce w 2008 i 2009 roku. Robiłem wszystko, co w mojej mocy, żeby CD Projekt RED się nie rozpadł.


Michał Nowakowski

Kapuściński dodał, że developerzy początkowo nie wiedzieli, jak się zabrać za otwarty świat. Integracja kontraktów z potworami, żeby możliwe było ukończenie zadania jeszcze przed przyjęciem go z tablicy ogłoszeń; przewidywanie ruchów graczy, którzy mogliby przecież wpaść do lochu tylnym wejściem i przeczytać wszystkie wpisy w dzienniku w kolejności innej niż zakładali twórcy; projektowanie misji wpływających na siebie nawzajem – to tylko kilka przykładowych wyzwań, z którymi musieli się zmierzyć autorzy Wiedźmina 3. Nic nie było wtedy oczywiste, nawet system pływania i nurkowania. 


Zadałem bardzo trudne pytanie – jest woda, ale gdzie jest pływanie? W całym pomieszczeniu zapadła cisza. Jeśli mamy wodę, powinniśmy mieć też pływanie. Jeśli w końcu sprawimy, że Geralt będzie pływał, to powinniśmy dodać do gry również nurkowanie. Wreszcie, jeśli możliwe będzie nurkowanie, wówczas powinniśmy zbudować zupełnie nowe podwodne lokacje.


Adam Badowski

Po miesiącach ciężkiej pracy twórcy Wiedźmina 3 doszli jednak do momentu, w którym uznali, że Dziki Gon jest już prawie gotowy. Zarząd firmy uznał wtedy, że owszem – gra się świetnie, ale… świat jest pusty i nie oferuje nic oprócz zadań. Developerzy powołali więc oddzielny zespół mający zająć się wypełnieniem Białego Sadu, Velen i Skellige treścią, która ostatecznie przybrała formę znaków zapytania rozsianych po mapie świata.

Jak wiadomo, poświęcenie pracowników CD Projektu Red opłaciło się, bo Wiedźmin 3 jest obecnie jednym z najlepszych erpegów akcji z otwartym światem. Nowakowski wyjątkowo ciepło wspomina jeszcze spotkanie z Markiem Cernym z Sony, które bardzo pozytywnie wpłynęło na morale studia.


Gdy tworzyliśmy Wiedźmina 3, Sony pracowało nad PlayStation 4, a Mark Cerny przyleciał do Warszawy, żeby porozmawiać z naszym zespołem. Był pod wielkim wrażeniem tego, co zrobiliśmy i nie mógł uwierzyć, że udało nam się upchnąć tę grę na PS4. Później jeszcze odbyliśmy całodniową rozmowę o tym, czego potrzebujemy od nadchodzącego sprzętu Sony – co mogłoby sprawić, że nasza gra będzie jeszcze lepsza. Kontakt z twórcą PS4 był dla nas czymś zupełnie nowym: Cerny poświęcił nam uwagę, do której nie byliśmy wtedy przyzwyczajeni.


Michał Nowakowski

O tym, co działo się później, wszyscy doskonale wiemy. Trzecia odsłona przygód Geralta okazała się wielkim hitem, zebrała doskonałe recenzje i oczarowała nie tylko polskich, ale także międzynarodowych odbiorców. Kilka lat później podczas E3 2019 na scenę wyszedł sam Keanu Reeves, żeby zaprezentować graczom kolejną grę CD Projektu Red – Cyberpunka 2077. Ale to już temat na zupełnie inną historię. 


Czytaj dalej

Redaktor
Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.

Profil
Wpisów970

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze