27.10.2023, 09:30Lektura na 3 minuty

Przetasowania w działach Xboksa i marketingu Microsoftu

Tytułowe zmiany są wynikiem niedawnego przejęcia Activision Blizzard, a Microsoft obiecuje, że będzie dbać o świeżo pozyskane studia.

W związku z niedawnym zakupem Activision Blizzard, Microsoft postanowił wprowadzić nieco zmian w wewnątrzfirmowych sektorach marketingu i Xboksa. Na czele drugiego z nich stanie Sarah Bond, która, jako nowy szef działu Xbox, będzie odpowiedzialna za nadzorowanie wszelkich prac związanych z tą platformą oraz z korespondującym z nią sprzętem. O powstające gry i stojące za nimi studia zadba z kolei Matt Booty, który to otrzymał awans na stanowisko „prezesa ds. treści gier i studiów”.


Przetasowania w Microsofcie

O zmianach na najwyższych szczeblach działów dowiedziano się z wewnętrznej wiadomości wystosowanej przez Phila Spencera do pracowników Xboksa, a co za tym idzie – Microsoftu. Jak możemy w niej przeczytać, „Sarah Bond poprowadzi ten zespół jako prezes Xboksa – łącząc ze sobą działy urządzeń, doświadczenia graczy i twórców, inżynierii platformy, strategii, planowania biznesowego, danych i ich analizy oraz rozwoju biznesu”. W ogromnym skrócie – kobieta będzie odpowiedzialna za rozwój sprzętu sygnowanego logiem Xboksa oraz związanego z nim oprogramowania.

Za nieco bardziej „grową” stronę Xboksa będzie odpowiadał wspomniany już Matt Booty. Jak napisał Spencer: 


Świetne gry są podstawą wszystkiego, co robimy. Wierzymy, że rozszerzona organizacja ds. treści w grach – taka, która umożliwia Xbox Game Studios i studiom deweloperskim ZeniMax efektywną współpracę – pozwoli światowej klasy studiom wykonywać najlepszą pracę nad rozwojem naszego portfolio gier, które pokochają gracze. Matt Booty poprowadzi tę rozszerzoną organizację jako prezes ds. treści gier i studiów.


Wewnętrzna wiadomość od Phila Spencera

Będąc już w temacie ZeniMaksu, warto wspomnieć, że firma będzie wciąż funkcjonowała jako pomiot o ograniczonej integralności pod wodzą Jamiego Ledera. Mężczyzna będzie odpowiedzialny za koordynację pracy studiów deweloperskich ZeniMax, jednak samemu będzie raportował pracę Mattowi Booty'emu.

Ze swojego stanowiska zaś ustępuje Chris Capossela – zasłużony dla Microsoftu pracownik z kilkudziesięcioma latami stażu na karku. Na jego miejsce wkroczy Takeshi Numotu, który może cieszyć się wsparciem samego prezesa korporacji. Jak przekazał Satya Nadella: „Cieszę się, że Numotu obejmie stanowisko dyrektora ds. marketingu w Microsofcie i będzie dalej rozwijać naszą wizję”.

Nie brak głosów odnośnie do tego, że reorganizacja na szczeblach zarządzających wielu działów Microsoftu ma także inny cel – przygotowanie gruntu pod wdrażanie na szeroką skalę rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji. Ostatnimi czasy do Windowsa 11 trafił nowy asystent AI Copilot, jednak z pewnością nie jest to koniec perypetii Microsoftu z tą technologią. Mimo wszystko prezes przedsiębiorstwa, Satya Nadella, zapewnia, że obecnie większość wysiłku skupia się na rozwoju sektorów związanych z grami.

Nie sposób też zapomnieć o tym, że wraz z końcem bieżącego roku ze swoim stanowiskiem żegna się znienawidzony przez wielu graczy Bobby Kotick. A jeśli czekacie na moment, w którym do Game Passa trafią gry Activision Blizzard – Phil Spencer podzielił się spodziewaną datą, kiedy to nastąpi.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów872

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze